לקראת טורניר חוקרי המבוכים

כעת תדעו למה אתם חייבים להריץ\להשתתף בטורניר חוקרי המבוכים שאני מארגן בגיבורים.

העידן ה-13 היא מבוכים ודרקונים בלי הבלגן ועם כל הכיף.
הדברים המעניינים בשיטה:

קובית ההסלמה – כל סיבוב קרב, הגיבורים מקבלים 1+ הולך ומצטבר לכל ההתקפות, כדי להאיץ את הקרב ושירגישו בנוח להשתמש ביכולות יומיות.
התקפה גמישה – מקצועות כמו הלוחם והטרובדור יכולים להפעיל השפעות מיוחדות בהתקפה לפי התוצאה הטבעית ב-ק20, למשל אם היא זוגית או מעל 11.
אייקונים יוצרים סיפורים – כל דמות מקושרת (מבחינת הסיפור!) לשניים-שלושה אישים חשובים מאוד בעולם, ויכולה להשתמש בקשר הזה כדי להשיג יתרונות, חפצים קסומים ועוד – אבל לעיתים, יש תסבוכים!
חפצים קסומים עם דעה משלהם – כל חפץ קסום שאתה משתמש בו דוחף אותך להתנהגות מסויימת, תמיד יש לו אישיות משלו.
הדבר הייחודי שלך – לכל דמות יש משהו יחודי, בלעדי, שמבדיל אותה מכל אדם אחר בעולם – ויכול להשפיע על הסיפור באופן מהותי.
להיכשל קדימה – גם אם לא הצלחת בגלגול, זה לאו דווקא אומר שהחטאת\נכשלת. לעיתים קרובות זה דווקא יגיד שהצלחת, אבל במחיר לא צפוי ולא רצוי.

הדוגמאות הבאות נלקחו מתוך המערכה שאני מריץ בימים אלו.
השחקנים המשתתפים הם:

דסי, האורקית הסיירת קלצ'וק. הדבר הייחודי שלה הוא, שהיא "מוגלי של מבוכים". היא גדלה בסביבת מבוכים ויודעת לקרוא אותם ואת השוכנים בהם, כמו מוגלי בג'ונגל.
אביב, הגמדת הטרובדורית קנדרה. הייחוד שלה: היא נושאת את ביצת הדרקונית האדומה האדירה, ויום אחד, רגעים לפני שתמות, הביצה תלחש לה מיהו האדם הבא שצריך לשאת אותה.
אביתר, בן האנוש הפלאדין איקרוס. הוא נצר לשושלת אבירים קדושה, ועתיד להוביל את המסדר, בין אם ירצה או לא.
אסף, האלף הקוסם אריסטון. הייחוד שלו נסתר מהשחקנים האחרים, אבל ברור שיש לו תחושת שליחות חדה, שמנוגדת בכך שנראה שהוא לא ממש מכיר את סביבתו.

נקמתו האחרונה של האוראשאר
החבורה ניצבה למרגלות צוק על חוף ים סוער, נהר של לבה זורם לתוך המים לידם. שלד של יצור ענק ומת נח מולם – השלד לא זז, אבל בתוכו היתה נעוצה בבירור החנית המופלאה שהביסה אותו. קלצ'וק החליטה לנסות למשוך את החנית החוצה… ולועו האדירה של השלד השתחררה, השיניים נופלות לעבר ידה! אביתר הכריז שהוא מיד דוחף את מגנו אל בין השיניים, כדי לתת לדסי תוסף לגלגול הזריזות. דסי גלגלה… 1 טבעי. היא הצליחה לשלוף את החנית, אך השיניים כרתו לה שתי אצבעות. הרגע נראה דרמטי מספיק כדי להצדיק שימוש גם בקוביית היחס של איקרוס עם הדרקונית השחורה האדירה, אלה חמורת סבר וקיצונית. היא זעפה עליו על כך שנכשל בלשמור על חברתו, ולכן מגנו הפך לשחור כולו, קסום, אך בעל אישיות עקשנית ותוקפנית. (קובית יחס תמיד עוזרת לדמות – אבל לפעמים, במחיר). קלצ'וק החלה בינתיים להתאמן בנשקי קפא"פ במקום הקשת לה היתה רגילה – ואחרי פגישה אחת החליפה את יכולת ההתקפה הכפולה בטווח בהתקפה כפולה בקפא"פ. ולא עקב חוק בית שלנו – החוקים מאוד גמישים, ואפשר להחליף כמעט כל החלטה מהעבר, תחת הסבר מספק.

הגונב מגנב נמצא בצרות צרורות
החבורה חלפה בסמטה צדדית בעיר נמל, בשעת לילה. קבוצת בריוני רחוב נעמדה מולם – אך לא סתם בריוני רחוב! במפגש הקודם, אביב גלגלה את קובית היחס שלה עם "נסיך הצללים", הגנב האולטימטיבי, הנוכל שמאחורי כל הפשע המאורגן. היא השתמשה בה כדי לקבל את "טופר הטופז", שמאפשר לה לטפס בקלות עם חבל, חפץ קסום שהיא המציאה באותו רגע כדי לעזור לה להתמודד עם המצוקים הגבוהים שלפניהם. אבל יצא לה גם סיבוך… ולכן החלטתי שהיא גנבה את טופר הטופז מנסיך הצללים. וכעת הגיע זמן התשלום. בריוני הרחוב, החלטתי, נשלחו בידי הנסיך – כדי לאסוף את הטופר בחזרה. אלא מה, איקרוס הצליח להוריד את מנהיגם במכה פתאומית אחת. קנדרה ראתה בכך הזדמנות, וניסתה לנצל את התדהמה של כולם כדי לגלגל בדיקה שתבהיל את כולם עוד יותר. בשיטה הזו אין גלגולי מיומנות נוקשים ומוגדרים מראש, ובמקום זאת, השאלה היא האם משהו בעברה של הדמות, המיוצג באמצעות הרקעים שלה, עוזר בבדיקה הנוכחית. לקנדרה יש את הרקע "חברה בשלישייה המוזיקלית נשרי הרעם", והוא נותן לה 3+ לכל בדיקה רלוונטית. אביב הסבירה איך כחלק מהופעותיה של קנדרה היא למדה לעשות הרבה רושם על קהל. שוכנעתי, והתוסף, ביחד עם הכריזמה שלה ותוצאת הגלגול, הספיק כדי לאפשר לה לתת אזהרה עצבנית כזו, שהבריונים התפזרו לכל עבר בבהלה. המספר אותו צריך לעבור, אגב, הוא כמעט תמיד 15, 20, או 25 – תלוי במידת האתגר, בין מאתגר לקשה עד מאוד.

 

בטורניר חוקרי המבוכים, כל שחקן יקבל דמות מוכנה ממקצוע אחר (לכל מקצוע מכאניקה מגניבה משלו, גם בקרב וגם מחוצה לו), עם שלושה רקעים ושני יחסי אייקון שיצטרך להחליט כיצד להשתמש בהם במשחק, באופן יצירתי ומועיל. השחקן גם יקבע לעצמו את הייחוד שלו, בתחילת המשחק. השחקנים ימדדו בידי חבריהם והמנחה, שיאמדו מי גילם את הדמות המעניינת ביותר, מי תרם הכי הרבה להתקדמות החבורה, ומי באופן כללי תרם ליצירת עולם וסיפור יצירתי ומגניב. ואז יחולקו פרסים למצטיינים!
בקרוב: סקירה של המקצועות והאייקונים שיהיו בטורניר.

0 Comments on “לקראת טורניר חוקרי המבוכים

השארת תגובה