הגיע הזמן לצאת מהקופסא

הביטו, שם, בעלטה! האם זהו קרנף? חזרזיר? שועל??

לא! זהו אתר חדש לביקורות על משחקי לוח, בעברית! (טוב, זה גם קצת שועל). מבית היוצר של אלירן טלר ויהודה חלפון, שניים מהלקוחותאנשי הצוות הטקטישחקני "העיר הכבולה"סתם חבר"ה כאלה שמסתובבים הרבה בחנות הותיקים ביותר, שהחליטו על דעת עצמם לתת מענה לבעיה נפוצה מאוד: המחסור בביקורות משחקי לוח בעברית.

כמוכר, אני רואה הרבה מאוד אנשים – בעיקר כאלו שאינם מנוסים בתחום – שרוצים לדעת קצת יותר על המשחק ולא מסתפקים בתיאור הקצר מאחורה, אם הם בכלל מסתדרים איתו. לעיתים לא רחוקות קורה שאם אני נותן המלצה לכמה משחקים שונים, והם אומרים שהם צריכים להחליט עם שאר החבר"ה שלהם (הרי זאת בעצם קנייה משותפת), והולכים הביתה להרהר (וכן, הם חוזרים אחרי כמה ימים…). כמה טוב יהיה אם יכלו להקליד לגוגל את שם המשחק ולקרוא עליו יותר.

נלך אפילו קצת מעבר. אני חושב שהאתר עוזר לתחום משחקי הלוח הישראלי פשוט בעצם נוכחותו – עכשיו כשמישהו מחפש "קרקסון" (נגיד שהוא שמע על זה כשהיה בחנות, או משהו), והרי אין לו מושג איך מנסחים את זה באנגלית וזה לא מעניין אותו, הוא יגלה שיש אתרים שמופיעה בהם המילה הזו בעברית – יש לקרקסון נוכחות ברשת. ואז משחקי לוח מקבלים לפתע לגיטימציה של ממש, שהרי אם זה מופיע כשאני מחפש את זה, סימן שזה נפוץ ופופולרי ומספיק אנשים אחרים חושבים שזה מספיק חשוב, אז זה כנראה צריך להיות חשוב גם בעיני. וזה בעצם הקטע.

האתר עדיין בבטא, ובכלל צפוי לעבור למיקום אינטרנטי אחר בעתיד הקרוב. אם יש לכם הערות, הצעות, או כמובן ביקורות משלכם, אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות האתר.

הערה אחרונה: למעשה, קיים כבר אתר ביקורות משחקים בעברית – האתר של התאגדות שחקני הלוח הישראלים, שגם מופיע בקישורים כאן. ההבדל הוא, שאתר ההתאגדות משמש יותר כמחסן של ביקורות, הוא לא מציג אותן אלא מאפסן אותן. אני חושב שבאתר של מחוץ לקופסא יש חיוניות מצוינת ובהחלט נדרשת בהתחשב במצבה העגום של המודעות הישראלית למשחקי לוח, או העדרה. בכל מקרה, אנשי מחוץ לקופסא מכירים את אתר ההתאגדות, ואני מאמין שהם יתחילו בשיתופי פעולה והחלפת ביקורות.

3 Comments on “הגיע הזמן לצאת מהקופסא

  1. יאללה, תצאו מהקופסא.
    לכל מי שיש ביקורת שלא מפורסמת באתר מוזמן לשלוח אותה.
    אנחנו נערוך אותה בהתאם לאתר, וכמובן כרדיט מלא לכותב הביקורת.

  2. אכן כך, אבל עד עתה סיקרנו משחקים שקצרים מטבעם ! 🙂
    מלבד, אנו בהחלט ראינו צורך להרחיב את הביקורות, ואם ינתן הזמן – נרחיב חלק מהקיימות

השארת תגובה