רגע, איפה ה-SRD…?

וויזארדס שיחררו היום את ה-SRD של מהדורה 4. ה-SRD הוא הקובץ שמכיל את כל החוקים הבסיסיים של השיטה, כך שחברות אחרות יוכלו להתבסס עליו (גם מבחינה חוקית) כאשר הן מפתחות הרחבות. או לפחות, כך היה ב-3.5.

הקובץ החדש הוא רק אוסף של כותרות ושמות, עם הגדרות לטמפלייטים, וזהו. לאיפה נעלמו, אתם יודעים, כל ה-Stuff? איפה השיטה?

אי אפשר לכעוס על וויזארדס על כך שהפעם הם לא מפרסמים את כל השיטה בחינם אונליין (צריך עדיין להעניק להם זבחים על הפעם הקודמת), אבל אני ממש מופתע. פשוט לא ציפיתי לראות מסמך כל כך אנמי, אף אחד לא הכין אותי לזה. חשבתי ששוב פעם נזכה בכל השיטה, והנה מסתבר שהפעם אין שום מנוס מלרכוש ספר שחקן. כבעל חנות ומתרגם, כמובן, אני לא בדיוק נגד, אבל עדיין – זה היה כל כך נוח, להסתובב ב- d20srd.org ולגשת לכל לחש ומקצוע בלחיצת כפתור.

וראיתם את המדבקה החדשה? הדבר הזה חייב מעכשיו להופיע על כל מוצר שמבוסס על חוקי מהדורה 4, ובגודל הזה. קצת יותר גדול מה-3 ס"מ רבוע של ה-"D20" במהדורה הקודמת, הא?

בעניינים דומים, עמוד העזרים מתעדכן כמעט מדי יום. שווה להציץ.

8 Comments on “רגע, איפה ה-SRD…?

  1. יכול להיות שהם פשוט עדיין לא סיימו להעלות הכל (הרוב) לאינטרנט? אני יודע שזה נשמע די לא סביר, אבל אני מקווה שזה יהיה כמו במהדורה 3/3.5

    מצד שני הדבר הזה אמור לתת לאנשים את החוקים הבסיסים כדי שיוכלו לפתח דברים בעצמם אבל ממה שאפשר לראות בספרים אפילו למכשפי החוף אין כזה דבר, אחרת איך אפשר להסביר את העניין עם המפלצות

  2. אין שום חוקים מוגדרים ליצירת מפלצות (פרט לערכי היוזמה והנק"פ שלהם). המפלצות במגדיר המפלצות לא מצייתות לחוקים והחוקים עצמם די יוצרים את אותה מפלצת שוב ושוב (אם יש לך מפלצת שהיא חייל דרגה 3 היא תהיה זהה לחלוטין למפלצת מסוג שונה שהיא חייל דרגה 3).

  3. יש חוקים ליצירת מפלצות. במדריך לשה"ם, עמוד 184, "יצירת מפלצות", שם יש, בנוסף לערכי היוזמה והנק"פ, גם ערכי הגנות והתקפות, המלצות לבחירת כוחות, נזק פר דרגה, וקצת על יצירת מפלצות סולו ועילית.

  4. ההגנות ותוסף ההתקפה לא קשורים לחלוטין לתכונות של המפלצת (כך שיכולה להיות לך מפלצת עם זריזות 1 (5-) והצלת תגובה 22. הנזק גם הוא לא קשור לשום דבר, פיה קטנטנה בדרגה 20 עשויה לתת לך סתירה שתרגיש כמו מכת חרב אדירה (לפי הטבלה המדוברת).

    את ההנחיות למפלצות עילית וסולו דווקא אהבתי.

  5. אולי כדאי להוסיף פוסט שמדבר על ה- GSL ועל העובדה שהוא הרבה יותר מגביל וקשוח מה- OGL (יעני, הגרסא הקודמת). אני מקווה להגיד על זה משהו בפרק הקרוב של המשחקיה (שיוקלט היום, דרך אגב.)

  6. אני מחכה עוד לראות מה יקרה לגבי ההגבלה הזאת, ומה בעצם יקרה ברגע שחבר'ה יתחילו להוציא מוצרים. יהיה מעניין.

  7. די מציק שלא נותנים את כל השיטה…אבל מה שבאמת מפריע לי זה…
    הגודל של הסמל! איך אמור להשאר מקום לאיור גדול על הכריכה?

השארת תגובה