על כתפי גמדים 4 – נשקים הארד-קור, אח התמורה, וחד"פ לבקשתכם

הודעה מפרקת שכל: מאחר ונגמר לי כמעט המקום בשרת, האימבוד והקישור להורדה מובילים מעכשיו ל-iCast בעצם. תודה אייקאסט!

[audio:http://pod.icast.co.il/904fd9db-23a0-4636-b7bf-6b9389c4acac.icast.mp3]
או בהורדה ישירה.
או פשוט ב-iCast.

פרק רביעי, ובו:
אוסף חפצים קסומים חדשים למו"ד, באווירה של Fourthcore, גישה משחקית שאני מאוד אוהב, אם כי את החפצים הקסומים החדשים אני אוהב קצת פחות;  מקצוע חדש בעברית, דרואיד הגנתי שמשנה צורה, נרחיב עליו בשבועות הקרובים; גיל רן מציע לכתוב ולהריץ לכם משחק חד פעמי, לבקשתכם, ממש כבר בעוד שבועיים. הוא סבבה, שיחקתי איתו. לכו על זה.

קישורים:
Save Vs. Death
Fourthcore Armory
אח התמורה, להורדה
דיון על אח התמורה בפורום הפונדק
עמוד הפייסבוק, "משחק תפקידים חד פעמי לבקשת הקהל"

מחשבות על יום ההרפתקה הקצר

בנסיוני ליצור תחושת יותר אולד-סקולית במו"ד 4, אני רוצה לאזן מחדש את המשאבים המדלדלים במהלך היום. בגרסת האסנשלז של מו"ד 4 יש כבר ככה הרבה פחות כוחות יומיים, מה שמקל על כולם להמשיך לפעול ולהעז, אבל אני רוצה להגביר את הפיתוי – אחרי שכבר נגמרו רוב פרצי הריפוי, אני רוצה שהשחקנים יתפתו להעז ולהמשיך, אני רוצה לאפשר להם להרגיש בטוחים מדי בעצמם. ומצד שני, אני לא רוצה שמנוחה ממושכת תרפא את כל הנזק למקסימום, כי זה רק מעודד את השחקנים לקחת כמה שיותר כאלו.

באוטו היום חשבתי על משהו, שאבקש שתעזרו לי לעצב: מה אם מנוחה ממושכת מחזירה רק שני פרצי ריפוי. או אולי, רבע מכל פרצי הריפוי מעוגל מעלה. או אולי תוסף חוסן פרצי ריפוי, מינימום 1, עם תוסף נוסף לפי תפקיד קרבי (מגונן 2+, סער ומנהיג 1+, רכז שילך לבכות לאימא). זה דורש מהחבורה להסתמך על ריפויים ממקורות אחרים, בגלל שעכשיו כל בוקר מתחיל רק קצת יותר טוב מאתמול בערב.

אחד ממקורות הריפוי האחרים, כך אני מעוניין, יהיה מזבחות לאלים שמוצאים באמצע חורבות, שיקויי ריפוי, דברים כאלה. משאבים חיצוניים, שנמצאים בעצם בשליטתי. המקור השני יהיה מרץ שחוזר במהלך היום – בכל אבן דרך, הדמויות מקבלות פרץ ריפוי בחזרה. הן יכולות לנצל אותו מיד, אם הן רוצות, באותה מנוחה קצרה של אבן הדרך. אם דמות מנצלת יום שלם במנוחה, היא מקבלת 4 פרצי ריפוי, משהו כזה. הרעיון הוא לעודד את השחקנים להמשיך לפעול – אחרי כל שתי התקלויות הם מקבלים בוסט קצר, והם ימשיכו לקבל כאלו כל היום, לא משנה כמה התקלויות הם מספיקים. כשמבחינתי התקלות אינה רק התקלות קרבית, חשוב להבהיר.

כן, יוצא שאתה מתרענן ומתרפא מהר יותר כשאתה חוקר מבוכים עתיקים מאשר כשאתה יושב בבית בנינוחות על ספה. כוסאמו, אתם הרפתקנים, זה מה שאתם עושים. האלים מברכים אתכם או משהו. זה אנדרנלין. זה אנרגיה שאתם שואבים מאויביכם. בחיי לא איכפת לי.

מחשבות?

וי בריבוע שוב זמין

כמו שאביב אמרה:

לפני יותר שנים משאני רוצה לומר, ערן ואני הרצנו וובקומיקס באתר המשחקים ויגיימס. "וי בריבוע" התחיל לדשדש לקראת סוף 2007, ואחרי הפסקה ארוכה העלינו את הפרק האחרון ביוני 2008 (אם תדפדפו בבלוג לשנים האלה תוכלו לקרוא פוסטים בנושא. פעם זה היה הבלוג של וי בריבוע!). הקומיקס היה זמין למי שידע לחפש אותו בעמודים חבויים של ויגיימס במשך כמה שנים, אבל לאחרונה גילינו שעקב שינויים בשרתי האתר, גם העקבות האלה נעלמו.

בעקבות מספר בקשות, ובגלל שלאינטרנט כולו מגיע לחזות בפלא, כל הסטריפים של וי בריבוע הועלו מחדש וניתן לעיין בהם כאן:

וי בריבוע

על כתפי גמדים 3 – עיתות מלחמה, מגזין ישראלי והתוכנה שבדרך

הודעה מדהימה: יש עמוד פייסבוק ל-"על כתפי גמדים". אני לא מקשר אליו כי אני לא כל כך מבין למה בעצם צריך כזה.

[audio:dwarves3.mp3]
או בהורדה ישירה.

פרק שלישי, ובו:
בחור הסתובב בביגור וביקש מאנשים לענות על סקר, מסתבר שהוא רוצה לעשות לנו תוכנת משחק ברשת; המגזין החדש של מאנקי טיים (הפאה ה-22?), עוד לא נפתח אבל כבר מחפש כתבים; אומנס אוף וווווורררר, ההרחבה החדשה של WFRP שמתמקדת בקרב ובקוהרן אל הדם; וראיון בן 7 וחצי דקות עם עידן טימסיט, הבחור ממקודם, שמסביר מה הוא מתכנן ומבקש מכם להביע דיעה.

קישורים:
כתובת למשלוח כתבות: infomonkeytime@gmail.com
הפאה ה-21, הורידו הכל לפני שיגמר
Omens of War ושאר ההרחבות באתר FFG
סיקור על ההרחבה בפודקאסט Reckless Dice (הידוע מעט לשמצה)
OpenRPG
RPTools

שולחנות משחק וירטואליים בתשלום: Fantasy Grounds, D20Pro, וחייבים להזכיר גם את השולחן הוירטואלי של וויזארדס, חלק מה-D&D Insider, שהובטח לנו לפני שנתיים ומשהו ולאחרונה נכנס לבטא. מה שאומר שהוא כנראה באמת יגיע, למרות הכל.

שאלת השאלות
אנא השאירו תגובה עם השאלות הבאות, בשביל לעזור לעידן ושותפו בפרויקט. 
אם היתה תוכנת תקשורת חינמית, האם הייתם משתמשים בה? בין אם כן או לא – למה?

כמה נקודות לחשוב עליהן: פשטות הפעלה (משהו שאפשר להיכנס לתוכו בלחיצת כפתור, מבלי להצטרך ללמוד להכיר את התוכנה לעומק), תמיכה בעברית, פיצ""רים יחודיים לאון-ליין.

אודות השמיים שנפלו

כשהשמיים נפלו, הם התרסקו על הקרקע ונשברו לאלפי רסיסים. חלקם גדולים כמו קרחונים, נטועים מאות מטרים לתוך הקרקע ומתנשאים מאות מטרים לאוויר. אחרים גדולים כאדם, והקטנים ביותר לא מתחרים אפילו בציפורן. רוב הרסיסים הקטנים נשחקו מזמן בידי הרוחות, ורק הגדולים יותר נותרו, מנקדים את הארץ לצד הסלעים. אנחנו חיים בעולם של קריסטלים שבורים, כמו שיניים הבוקעות מהקרקע.

לשמיים יש תכונות מוזרות רבות, שעוד לא הבנו את כולן. הם מוליכים חשמל באופן נפלא, ומחזירים אור באופן כמעט מושלם. מים זורמים על פניהם אפילו כלפי מעלה. אולי ככה המים היו מגיעים לכיפת השמיים לפני שנפלו כגשם. היום, אנחנו מוצאים מים במקומות בהם הקריסטלים הגדולים מעלים אותם ממעמקי האדמה, במעינות. יש מעינות בכל מקום.

כשהשמיים נפלו, השמש היתה רגעים לפני שקיעה. היא נפלה רחוק במערב, עדיין שולחת אור בן-ערביים שמציף את העולם. מספרים שבמערב, בארצות השמש, האור חזק הרבה יותר, והחום הבלתי פוסק יצר ביצות וג"ונגלים, מדבריות ודיונות.

במזרח נפלו הכוכבים, וגם אצלנו נפלו כמה. כל כוכב לא גדול יותר מאבן קטנה, אבל מספק המון אנרגיה. בעיירה שלנו משתמשים בכוכב גדול במיוחד כדי לספק חשמל ותאורה לכל הבתים. יש מקומות בהם משתמשים בקיטור, אבל זה בזבזני, המים הולכים לאיבוד.
הרחק במזרח יש את ארצות הלילה, שם תמיד חשוך. אומרים שלפני הנפילה היתה שם אימפריה גדולה, ושום דבר לא נשאר ממנה היום. ציידי אוצרות לפעמים יוצאים משם, אבל מי שמעז לצאת אל מעבר לרכס הלילה, לא חוזר. כשעומדים על הרכס אפשר לראות אלפי-אלפי כוכבים נוצצים פרושים מזרחה על הארץ החשוכה. אומרים שככה פעם נראו השמיים בלילה. לפעמים אחד הכוכבים זז. הם לא יכולים לזוז בכוחות עצמם. אנחנו לא נכנסים לארצות הלילה.

שימושים נוספים
אני רוצה לתת אווירה כמו-סטימפאנק, אבל ללא הסטימפאנק. יש ז"אנר שלם של משחקי תפקידים יפניים עם האסתטיקה הזו. יש צינורות ומני contraptions עם גלגלים ומשקולות וכן הלאה, והטכנולוגיה מבוססת על מקורות אנרגיה כדוגמת הכוכבים, ומני מגברים או עדשות שעשויים מהקריסטלים, שאני חושב שאולי פשוט יקראו להם "שמיים". השמיים פזורים בכל עבר, אני רואה שיש לך אקדח אנרגיה מחוזק-שמיים, תביא את חתיכת השמיים הזאת משם.
המשחק בפועל ישים דגש על גילוי ארצות ומסעות, ולכן צריך כל מני ממלכות וישובים מוזרים שהדמויות ימצאו במהלך המסע. אין ממש יחסים בין-לאומיים, ומעטים יודעים על המתרחש בעולם מעבר לארצות שלגבולם. וגם כן, כל "ארץ" היא איזה שלושה ישובים של כמה אלפי אנשים, עם יוצאי דופן כדוגמת ערי מדינה בנות עשרות אלפים עם טכנולוגיה מתקדמת יחסית. כל מקום צריך אווירה וטכנולוגיה יחודיים.