התקלות משוטטת: תהפוכות הנפש

בפעם הקודמת הרגנו טיטאן, בפרטי פרטים, וכעת נהרוג דמות שחקן, במעט פחות פרטנות מפורטת.

סיכום הרקע הרלוונטי בפסקה אחת
בעולם אברון יש אלוהות שנקראת "הלהבה הכסופה", שמייצגת לחימה בחושך וביצורים מרושעים בכל מחיר באופי שמזכיר את ארכטיפ הפאלאדין הקלאסי. הלהבה נמצאת ממש במיקום פיזי בעולם, בקתדרלה ענקית. בתוך הלהבה יש, כך מספרים הכופרים, גם רסיס של שד שנכלא בה כאשר היא הובערה מלכתחילה לפני כמה מאות שנים. הוא מכונה "הצל שבלהבה" בכתבים, והוא מסוכן בטירוף, בין היתר בכך שהוא, בעצם, חלק ממנה, ולעיתים מוסר לאנשי הדת מסרים מעוותים כשהם חושבים שהם שומעים אותה. אחת הדמויות בחבורה היא סיסיליה, מגזע הדווה – ישויות נצחיות שמתגלגלות בחזרה לגוף חדש בכל פעם שהן מתות. הדוות באברון הן בעצם משרתות של הלהבה, מזה עשרות אלפי שנים. החבורה, כבר בדרגה 16, מתערבת בתוכניות של ישויות מרושעות חזקות, שמנסות לעוות את גורלן ולחסל אותן. ספציפית את סיסיליה קשה לחסל באופן מוחלט, ועל כן נשלחו כוחות הגורל לחסל את נשמתה ולגמור עניין. 
בצד המשחקי, יואב, השחקן של סיסיליה, רצה לקחת כישרון חדש שמאפשר לו ליישם את עניין "אני זוכר אלפי תקופות חיים" באופן חדש, וכאחד שאוהב להוביל את דמותו בקשיים שונים, ביקש להביא את דמותו לסף המוות לפני כן, כדי להסביר את הכישרון בצורת גילויים פנימיים חדשים לאחר הטראומה. פעם קודמת הוא ביקש לאבד את העיניים שלו, אז זה שיפור יחסי!

אז מה קורה כאן
במהלך המפגש הקודם התרחש קרב נגד שתי נאגות שחורות, מבשרות הגורל הנורא, שליחות הצל, והכי חמור – עם הגנות גבוהות. ובכל זאת הן הובסו, עד שהסתבר שגופן הפיזי אינו אלא מעטפת זמנית. ממש בסוף המפגש, אחת מהן חוסלה כך, ורוחה זינקה לתוך סיסיליה במטרה לחסל אותה מבפנים, בעוד סיסיליה נופלת חסרת הכרה וחיוורת על הקרקע. שם עצרנו. דרמה!!
אז הכרזתי שבמפגש הבא נשחק בעולמה הפנימי של סיסיליה, את מגוון גלגוליה הקודמים שמנסים להגן על ה-psyche שלה מפני התקפות כוחות הצל. 

עולמה הפנימי של סיסיליה
רציתי לעשות מפגש יוצא דופן, עם מני מכאניקות מגניבות חד-פעמיות. גיבשתי כמה רעיונות ודיברתי עם יואב כדי לפתח אותם, כי זאת בכל זאת דמותו. 

ראשית, אפשר להתפרע. זה עולם פנימי, אפשר לתאר אותו באופן מופרך לגמרי. חוץ מזה, הדמויות בדרגה 16, זה כבר לגמרי הזמן לעשות אזורי משחק מופרכים לגמרי. 
החלטתי שבמרכז נשמתה של סיסיליה יש להבה כסופה אדירה, בעצם אותו רסיס של הלהבה הכסופה האמיתית. הוא בוער באמצע ספירה גדולה, שבה מרחפים מבנים שונים, מזכרונותיה של סיסיליה. עשרות אלפי יצורי חושך בוקעים מהערפילים (של חוסר ההכרה), כדי להתקיף את המבנים (זכרונות מעברה, המייצגים חלקים שונים של תודעתה), בניסיון לכבות את הלהבה שבמרכזה. 

שנית, התמה היתה, בבירור, הגנה: צריך לשמור על בסיס נשמתה של סיסיליה מפני פלישה. דמיינתי את הגלגולים הקודמים עומדים על חומות מבצר ושומרים מפני התקפת אינספור יצורי צל. ונכשלים. ידרשו מאמץ ותושיה כדי לעצור את עוצמת הצל, זה לא ניצחון מובן מאליו – וידרשו קורבנות כבדים. כמו כן, יש אפשרות אמיתית שכוחות הצל יצליחו. 
בחרתי להשתמש במכאניקה של Tower Defence כדי לדמות את תחושת הלחץ הזו. הצללים יכנסו בהמוניהם, בגלים חוזרים, והשחקנים ינסו לעצור אותם באמצעות כוחותיה הנפשיים של סיסיליה. בו-בזמן, אויבים קשוחים יותר ינסו להיכנס גם הם, וידרשו מהדמויות להתעמת איתם ישירות – השחקנים יצטרכו לפצל את תשומת הלב שלהם בין כמה זירות קרב.

שלישית, השחקנים כמובן לא יכלו לשחק את דמויותיהם, וזו בכל מקרה הזדמנות מצוינת לשחק משהו מעניין אחר. גלגוליה הקודמים של סיסיליה, כמובן.
כאן ביקשתי ספציפית מיואב שימציא כמה טיפוסים. הוא אוהב להתייחס מדי פעם לאישיויות (ככה כותבים?) הקודמות של סיסיליה, אז רק ראוי שהוא זה שיכתוב אותן. 

אז איך זה פעל
השתמשנו במפת קרב מחיקה בגודל פוסטר סטנדרטי. במרכזה ציירתי עיגול שמייצג את הלהבה שבמרכז הנשמה, ובתוכו רשמתי 30 – מספר המייצג את שלמות הנשמה. אל תתנו לו להגיע ל-0. שאר המפה חולקה לשלושה חלקים: החלק הראשון היה ספרייה, כי סיסיליה היתה ספרנית, וספרים זה קלאסי בשביל זכרונות וכו'. היא היתה מעוצב על בסיס שלב שאהבתי ב-Orcs Must Die. החלק השני היה קתדרלה, כמו הקתדרלה שסיסיליה מסוגלת לזמן באמצעות טקס, שמשקפת את הקודש והרוגע שבתוכה. את השליש האחרון השארתי ריק בינתיים. המבנים נראו מגניב, מרחפים בחלל עם קירות פתוחים כאלו, קצת כמו אזורים מסויימים ב-WOW.

בספריה היו שני פתחים, אחד ממנו הגיעו הצללים והשני מחובר לנשמה. הצללים עוברים את כל המסלול הפתלתל במעלה הספריה, וכל צל שמצליח להגיע לסוף מוריד נקודת שלמות נשמה. 
הצללים נכנסים בגלים, שהולכים ונעשים כבדים יותר. בכל סיבוב הצללים פועלים ביוזמות 30, 20 ו-10, בכל פעם נכנסת קבוצה חדשה וכל הקבוצות שכבר בפנים נעות 6 משבצות קדימה. אם מישהו עומד בדרכם הם גם מתקיפים (הם כולם חפ"שים), אבל אחרת, מתעלמים מהכל וממשיכים קדימה כל הזמן. בסיבוב הראשון נכנסים 5 צללים בכל גל שכזה (אז 15 צללים לאורך כל הסיבוב), ובכל סיבוב מתווספים עוד 5 צללים, מחולקים בין כל הקבוצות. כך שהמצב הולך ונעשה לחוץ יותר.
בכנסייה בינתיים נכנסו היצורים הקשוחים יותר, בסיבובים 1, 3 ו-7. בסיבוב הראשון נכנסו צל חתרן ומשריץ ספקות. הראשון הוא גוש שחור כדורי שמתגלגל מתחת לרגליך וחותר תחת המבנה הנפשי של סיסיליה, משתמש בנתונים של Xorn. משריץ הספקות הוא Assassin Vine, ספציפית מהסוג שמשריץ חוטרים קטנים, וכך הספקות לוכדים אותך במחושיהם המוחצים, וגם הולכים וגוברים. שניהם מנסים לחצות את הכנסייה מהר ככל האפשר לצידה השני, כדי להיכנס בשער וכך לתוך הלהבה – וכל אחד מהם שווה 5 נקודות. 
בסיבוב 3 נכנסו עוד חתרן וגם תחושת האשמה הנוראית של סיסיליה (הידרת להבים; האשמה חותכת לפצע מדמם, וכל אשמה שמביסים רק חושפת שתיים מתחתיה!), ובסיבוב האחרון נכנס הצל העמוק עצמו, זה שבא להשמיד את הלהבה ממש (המבוסס על Human Mystagogue). הוא שווה 10 נקודות, ומיד עם כניסתו הצללים מפסיקים להיכנס כי כבר לא נותרו עוד, ואפשר להתרכז בקרב האחרון הזה.

בתחילת סיבוב 3 מתחילים צללים להיכנס גם דרך הכנסייה, וללכת בדרך קיצור ישירות לתוך הספרייה.
בתחילת סיבוב 5 קורה דבר מה נוסף: בשליש האחרון במפה ציירתי חלק מהלבירינט, מקום ארור דמוי-שאול שנמצא באברון והרבה מגלגוליה הקודמים של סיסיליה נלחמו שם בשדים. עכשיו גם משם התחילו להיכנס צללים, בדרכם לעבור בדרך קיצור לקתדרלה.

אז מה השחקנים יכולים לעשות?
לפני הגעת הצללים היה לשחקנים זמן "לקנות" ולמקם מאפיינים נפשיים של סיסיליה המבוססים על כוחותיה של הדמות, שכולם משפיעים על הצללים. נקודות הנשמה שימשו גם לרכישת ההגנות האלו (אך הן לא "בוזבזו" עקב כך, המספר לא הופחת). בסוף כל סיבוב, 2 נקודות נוספות מתווספות לסה"כ, עד שנכנס הצל הגדול, אז מפסיקים לקבל נקודות נוספות.

3 נק' צעקה קנאית – דוחף 1ק12 צללים 3 משבצות. פועלת ביוזמה 25 
2 נק' קרן אור קדושה ממעל –  הורג 1ק6 צללים. פועלת ביוזמות 25, 15
4 נק' סופה כסופה – מחליק 1ק6 צללים 3 משבצות, הורג 1ק6 צללים. פועלת ביוזמה 5
4 נק' הלהבה שונאת – מסנוור\מעכב תנועה ל-1ק10 צללים. פועלת ביוזמות 35, 20.
3 נק' משואת תקווה – צובר 1 נק"פ על כל אויב שמת בפרץ 3. ביוזמה 0 בכל סיבוב דמות אחת מקבלת את כל הנק"פ. 

השחקנים משתמשים בדפי דמות מוכנים מראש של הגלגולים השונים, שהוגרלו באקראי ביניהם, ומבוססים על מפלצות שונות בהתאם לתיאורים שנתן לי יואב, עם רק שניים-שלושה כוחות לכל אחד, שאיזה אחד מהם התקלותי. לכל גלגול יש רק כ-200 נק"פ, והם בהחלט עתידים למות, ואז להיות מוחלפים בידי גלגול אקראי אחר. השחקן מקבל תיאור של פסקה של אותו גלגול, ודוחקים בו שיגלם את הבחור\ה בהתאם, באופן מוגזם כראוי.

השחקנים יכולים גם להשתמש במיומנויות הבאות, כולן עם התוסף של סיסיליה, כי הם בכל זאת בתוך המוח שלה:
איום (משנית): לסמן אויב עד סוף הסיבוב הבא. זה גם גורם לו לפנות אליך ולהתקיף אותך, במקום להמשיך הלאה. חשוב מאוד כנגד היצורים הגדולים, שגם מהירים יותר וגם מסוכנים יותר. ללא סימון או התקפה שנעשית נגדם, הם פשוט ימשיכו קדימה. 
תובנה (תנועה): הבנת נבכי נפשה של סיסיליה, מאפשר להשתגר למבנה אחר. אם אתה בכנסייה, אתה יכול לעבור לספרייה, למשל. אתה תצליח בכל מקרה, אבל אם תכשל בגלגול (והסיכוי נמוך), תגיע למיקום במרחק מספר משבצות כהפרש בין הגלגול שלך לד"ק. אי אפשר להשתגר בתוך אותו מרחב נפשי.
היסטוריה (משנית): בספריה, אפשר למצוא ספר שמייצג זיכרון של סיסיליה, ומאפשר בעצם לשים הגנה נוספת איפה שרוצים במפה, אם יש לקבוצה מספיק נקודות נשמה.
דיפלומטיה (רגילה): זמין רק ליד הלהבה עצמה, ולשם כך צריך להשתגר לשם במיוחד עם תובנה. זוהי בעצם פנייה למעמקי תודעתה של סיסיליה בניסיון לזעזע את זירת הלחימה, ובתכל'ס, לשנות את החוקים. מאחר ולא היה לי מושג אם מכאניקת ה-Tower Defence שלי עובדת, רציתי שלשחקנים תהיה הזדמנות לעשות עיקום כלשהו בחוקים, אבל רק פעם אחת במהלך הקרב. בסוף הם השתמשו בו, כדי לגרום לשתי ההגנות שפועלות רק פעם אחת, צעקה קנאית וסופה מהקרקע, לפעול פעם נוספת, ביוזמה 10.

וזהו! זה עבד מצוין, 2-3 גלגולים של סיסיליה נהרגו ולא ישובו, ובזכות ברבוריו של הצל הראשי השחקנים למדו פרטים חשובים. בסוף-בסוף החבורה נכשלה מלעצור את הנבל, למרות שהשתמשו בהגנות גם עליו, העומס היה די נורא והוא הצליח לחצות את גבול השער ולהוריד את נקודות הנשמה… בדיוק לנקודה 1 אחרונה.

ההשלכות לכך יהיו נוראיות. נוראיות כל כך.

מחשבות נוספות
בפעם הבאה אעשה כנראה שינויים קלים בהגנות – אהפוך אותן לתגובות ופעולות מיידיות, ואולי אעשה את עניין העיכוב לכדאי יותר לרכישה. מעבר לכך, דווקא זרם יפה, ואני לא זוכר מסקנות בולטות.

אזהרה – החלב סביר לבריאות!

בשבועיים-שלושה האחרונים מסתובב בפייסבוק סרטון מביך ודמגוגי אודות הנזקים שבחלב, ומתוך סיבות שבוודאי יספיקו כדי להצדיק מימון למחקר חברתי אחד או שניים, הוא תפס עניין בקרב קהל גדול מאוד, והרבה יותר מסרטונים מביכים דמגוגיים אחרים. זאת למרות שרמת הטיעונים והעובדות המוצגות בהם דומה מאוד, למשל בסרטונים על עוצמת הנפש הקוואנטית, האנרגיה שבצ'י שניתן ליישם באמצעות מים, הנזקים ההרסניים שבאוכל שבושל במיקרוגל, ועוד ועוד, ועוד יהיו נוספים גם בעתיד.
אני חושב שזה בגלל שתזונה נתפסת, לפחות במעגל החברתי שלי, כמשהו שאנחנו כבר יודעים איך הוא עובד, ובגלל שהאויבים הפעם (והרי תמיד יש אויבים, מישהו תמיד מנסה ללכת כנגד "המוארים", בדרך כלל בהאשמה שיש לו אינטרסים כלכליים דורסניים) הם גופים כלכליים גדולים בארץ בתחום המזון, והרי גופים כלכליים גדולים בארץ בתחום המזון היו לאחרונה בכותרות כמטרות לגיטימיות למה שאתם לא רוצים, בכל מקרה. אני בטוח שיש גם סיבות נוספות, אבל כרגע לא עולות לי. יש לכם רעיונות?

לא אתן קישור לסרטון, כי אני מסכים שזה רק נותן לו לגיטימציה. הנה שמו, חפשו בגוגל ותמצאו מיד: "מישהו עדיין מאמין לפרסומות של שטראוס ותנובה?". כנסו ותעשו לו דיסלייק. לא שזה באמת משנה. עדיף שלא תכנסו, התגובות מלאות הבורות סתם מכעיסות. 

אחרי כל ה-rant הזה, קל לחשוב שאני חושב שכל הסרטון הוא בולשיט אחד גדול. דווקא לא – אני חושב שסגנון הרטוריקה הזה הוא בולשיט אחד גדול, כאמצעי להעברת מסר, וכ-meme רעיל. סרטון אחד, עם כמה אנשים שמדברים באופן סמכותי ללא ביסוס ועריכה מוטה, מספיקים כדי לגרום לתגובות המזעזעות המופיעות לקישור כאן למעלה, ל-"לא רלוונטי". מתחת לכל רמה. אנשים שעוקבים אחרי האתר ומאמינים לו במשך שנים, בבת-אחת חשים בגידה באמון הזה. התגובה הנוראית שהסרטון הזה מעורר באדם, היא מה שמזעזע כאן באמת. התוכן שלו כמעט שולי.
אבל הוא לא באמת שולי – חלקים נרחבים מהסרטון הם אכן בולשיט. אבל האם הטענה שלו שגויה? מה בעצם אני חושב לגבי העניין המובא כאן, האם חלב הוא מסוכן?

לא, חלב הוא לא מסוכן. אבל הוא גם לא נדרש בשלוש כוסות ביום, כמו שטוענות פרסומות (כך נאמר לי, לא ראיתי). הוא לא מועיל ונהדר וחשוב כמו שעושים ממנו בתקשורת. כמו כמעט כל מזון יומיומי אחר, בכמויות סבירות הוא לא מזיק, ויכול להועיל. כמו כל מזון יומיומי אחר, בכמויות גדולות הוא מזיק, ופוגע בגוף. כמו כמעט כל מזון יומיומי אחר, אפשר למצוא פריט מזון אחר שמציע את אותם חומרי תזונה, אז בהחלט אפשר לוותר על חלב אם זה מפריע לך מסיבות אחרות (אתה קצת אלרגני, אתה טבעוני, וואטאבר). אני מתכוון להמשיך לשתות כשתי כוסות קפה וחצי קערת קורנפלקס בממוצע ליום. 

ירון אומר את זה הרבה יותר טוב ממני, ובעיקר בפרק 79 של ספק סביר.  בנוסף, לידיעתכם (ועדכון:), יש קבוצת גוגל לפעילות ספקנית בישראל, אבל היא למוזמנים בלבד ומיועדת רק לתיאום פעילויות. למעוניינים להשתתף בדיונים פתוחים בנושא ספקנות, הנה הקומונה בתפוז, והנה אתר שפינוזה. גם בקבוצת הפעילות הספקנית עלו שאלות בנושא החלב, וגם שם ירון אומר את זה נהדר, אז הנה ציטוט מההתכתבות בינו לבין ניר להב. גם ירון לא תזונאי, אבל הוא מיודע, ולפחות טורח להיעשות מיודע, בניגוד לעשרות אלפי האנשים שצפו בסרטון הארור והפנימו מסרים ללא שום ביסוס.

ירון, הקשבתי לתוכנית ויש לי כמה שאלות. 1. טענה שבד"כ מציינים היא שתזונה עתירת חלבונים (וחלב הוא עתיר חלבונים) אולי טובה לגדילה אבל באופן כללי לאורך זמן תגרום להשמנה ומחלות אחרות, ולכן חלב לא אמור להיות מוצר מומלץ בריאותית. האם זה נכון?
2. יש טענה שלא נגעתם בה שחלב מגביר את הסיכויים לאלרגיות אחרות. מה אתם יודעים לספר על כך? 3.השאלה הכי חשובה, האם אתם מכירים את "מחקר סין" מה דעתכם עליו? זה מחקר שנערך ע"י אוניברסיטת אוקספורד במהלך שנות ה80-90 בסין בקרב 6500 איש והוא הראה שבאופן כללי הימנעות ממזונות מן החי משפרת את הבריאות (פחות סרטן, סכרת, מחלות ניווניות וכו). זה כמובן נוגע גם לחלב. אני אשמח לשמוע את הערותיכם לגבי מחקר זה.
4. אומרים שחלב עיזים או כבשים יותר טוב מחלב פרות כי הוא יותר דומה בהרכבו לחלב אם. האם זה נכון?

 

היי ניר, מצ"ב התשובות לאור הידע המוגבל שלי.

1. זאת טענה זהה לחלוטין לטענה שיותר מדי תזונה עתירת שומן תוביל להשמנה ומחלות אחרות. זה כמובן נכון לחלוטין. זאת בדיוק הכוונה של הביטוי /יותר מדי/, והיא מחזיקה עבור כל אבן בניין הכרחית לגוף שלנו. יותר מדי חמצן מסוכן, כמו גם שתיית יותר מדי מים, אכילת יותר מדי מלחים, או שומן או חלבון.
כך שאת מבנה הטיעון הזה אפשר לעשות לגבי כל דבר שאנחנו אוכלים. כל עוד שאוכלים דיאטה מאוזנת, חלב יכול לכסות בצורה מצויינת חלק מאבני הביניין הדרושות לגוף, בהן גם קבוצות חלבונים מסויימות, וסידן.

2. יצא לי להתקל בשני סוגים של הטענה הזו:
א. אכן, בסוגים מסויימים של אלרגיות לחלב, שתיית חלב גורמת לגירוי של מערכת החיסון וייצירת תאי T, שמעלים גם את התוקפנות של הגוף כלפי גורמים לא מזיקים אחרים (נניח אבק או חלבוני בוטנים), וכך נוצר אפקט משולב. חשוב לציין כי זה רק באנשים שיש להם ממש אלרגיה לחלב, וזה לא שונה מאלרגיות אחרות שלעיתים משתלבות ומעודדות זו את זה.
ב. יש כאלו שעושים קורלציה בין כמות צריכת החלב במדינות מסויימות, לכמות האלרגיות הכלליות במדינות האלו, ומכאן מסיקים קשר סיבתי. זה בדומה לטענה שחלב גורם לבריחת סידן מהעצמות בהתבססות על היחס בין כמות צריכת החלב לכמות השברים במדינות האלו. אלו ניתוחים פגומים לחלוטין שמשמיטים מדינות מסויימות ע"מ לקבל גרף יפה, ומתעלמי מאלפי(!) הגורמים האחרים שיכולים להשפיע על המנגנונים האלו.

3. אני מכיר את המחקר, ודעתי עליו (כמו גם דעת רבים וטובים אחרים) מתחלקת לשלוש:
א. כל ניסיון להשוות בין חיים כפריים בעיקרם לבין חיים בעולם המודרני התעשייתי, ולהתייחס להבדלים בתוצאות ככאלו שנובעים /רק/ מהתזונה הוא מגוחך על פניו.
קח אנשים שאוכלים כמו בהמות בארה"ב, ותן להם לחרוש שדה במשך 10 שעות כל יום, ותראה איך גם המצב הבריאותי הכללי שלהם משתפר פלאים (לפחות בתחומים שהמחקר הזה בדק). לא נראה לי שיש מישהו שמכחיש שלהבדלים בתזונה יש תפקיד, אבל להגיד שזאת המסקנה החד-חד ערכית מהממצאים זה בעייתי מאוד.

ב. כן, כאשר אוכלים יותר סיבים תזונתיים, מזון לא מטוגן, ובמידות הנכונות (כי אין את השפע התעשייתי של המערב), הבריאות משתפרת פלאים. מפה ועד למסקנות מרחיקות הלכת שהמחקר מגיע אליהן (כמו לדוגמה צמצום החלבונים מן החי), המרחק גדול מאוד. בהרבה מקומות המחקר מבצע מספר קפיצות מסקנתיות על מנת לקשור בין כל הקצוות (לדוגמה – לקשור בין חלבונים מן החי לסרטן בקפיצה דרך כולסטרול, תוך התעלמות משלל מנגנוני הויסות, ההטמעה והייצור של הרכיב הזה בגוף שלנו)

ג. אנשים שמבינים על מה הם מדברים (בניגוד אלי שאין לי הכשרה מקצועית באיך לקרוא את הדברים האלו), הצביעו על שלל טעויות סטטיסטיות, מתודולוגיות ופרקטיות במחקר.
לאחד המקיפים בהם, שהרבה ממליצים עליו: http://rawfoodsos.com/2010/08/06/final-china-study-response-html/#intro

4. אני לא מכיר טענות ספציפיות כאלו, אבל שים לב שהן נשענות על פגם לוגי שטוען כי הייעוד המקורי של החומר בטבע קשור במידה מסויימת לרמת המזינות שלו. זה במובהק לא המצב.
כפי שלגוף שלנו לא אכפת שתפוח הוא "ספינה" לזרעים של הצמח, כך גם לא אכפת לו שחלב פרות / עיזים / כבשים הוא חומר שבמקור ייועד לתינוקות של מינים אחרים. השאלות הרלוונטית היחידות הן אלו חומרי בניין יש בחומר, איך הם ארוזים, ומה מערכת העיכול שלנו יכולה לעשות איתן.
שוב מדגיש – עגבניה / בשר דג / בוטנים רחוקים שנות אור מחלב אם, והם עדיין מאוד מזינים. זה אמור ללמד אותנו שהסולם של קרבה לחלב אם הוא חסר תועלת.
יתכן כמובן שבגלל ההרכב השונה של החלב, חלב עיזים באמת בריא יותר (לא מצאתי לזה ראיות מיוחדות בחיפוש מהיר), אבל אין לזה שום קשר למידת הקרבה שלו לחלב אם.

מהדורה חדשה לנשגבים

עקב ההכרזה על מו"ד 5, החליטו בזאב הלבן שלא להשאר מאחור! הו לא! על כן פנו אלי וביקשו ממני לעצב גרסה מצומצת, אדוקה ומדויקת יותר של הנשגבים, שתתאים לדור החדש. זאת הזדמנות נפלאה להראות את יכולות העיצוב שלי!

תכונות
כן, יש. 

קאסטה
מספיק אחת, "שיכור".
אה כן, זה משחק פיראטים עכשיו. 

יכולות
לצמצם הכל! הכל!
חקא"פ, חקירה וקפא"פ. זה כשמישהו בא לך לפנים ושואל מה עשית ב-15 בינואר.
התגנבפעה, כשאתה באופן חרישי-חרישי מופיע בפני קהל של אלפים.
תורת החמיקה, כשאתה נרתע ככל האפשר מללמוד סודות נסתרים.‬
קשפות, כשאתה יורה במדויק את הנקודה בטיעון שאתה מנסה להעביר.
אבחידע: אם כבר שמת לב למשהו, אתה יודע עליו הכל.
מלחמברה: שהרי מהי הזירה הפוליטית אם לא זירת קרב!
פשיתנגדות: כשאתה בוזז בתים. בעודך בוער.
נוכפואה: לרפא מחלות בכוח מבטך החודר.
שיט: הפלגה בכלי תחבורה ימיים. 

רקעים
עתק: אתה מקבל ממתק.
משכן: אתה מקבל כבשן.
משאבים: אתה מקבל ילדים.
חסידים: אתה מקבל ילדים. גם.

כוח רצון
משמש כעת רק על מנת להתמודד עם השאיפה לעוד שוקולד.

מעלות
גבורת רוח: כשאתה במלוא האומץ נשאר רגוע.
נחימלה: כשאתה במלוא המרץ מלטף כלבלבים.

מהות
הוחלפה בתרד. פנימי וחיצוני.

בריאות
במקום לכתוב קווים קטנים על דף הדמות אתה עכשיו צובר קופונים לשימוש ברכישת PDF-ים של תמונות יפות של נשגבים בפוזות.

פגם אופי
בחר אחד משניים: מתפרץ, מתפוצץ. 

כלי נשק ועתקים
הוחלפו במשקפיים. כעת אפשר להרכיב משקפיים, אבל לא צריך, אתה נשגב!
אלא אם תשחק במשחק ההרחבה החדש, "עלובים", שבו משחקים נשגבי ירח אנשים דפוקים מהרחוב.

עולם המערכה
כעת הוא בצורת עגלה (המוקפת בפראא מכל עבר!!), עם שלושים ושישה קטבים (אדמה, מים, גבוה, צהוב, חלבן, עשוי היטב, מציץ, תמורה, בא לעזרתו, GPS, ומים). השמש הבלתי מחונך שולח את בניו, הפיראטים, לשרת את העולם, או להביס את האלים, או שהם בעצם רק מקבלים רסיס מהנשמה שלו, או שהוא לא מדבר איתם בעצם, או שזה לא היו הם מלכתחילה. נו, מה אפשר לצפות, הוא לא גמר תיכון, וזה בא לידי ביטוי. 
אה כן, יש עכשיו לקח למשחק: ילדים, סיימו תיכון.

סוגי נשגבים נוספים
לסיום, אם נמאס לכם לשחק את אותו סוג נשגב שוב ושוב, צפוי גל של הרחבות שיכסה את כל סוגי הנשגבים שהכרנו בעבר וכן חדשים, שנקבעו באמצעות פלייטסט ושאלת דעתו של הקהל ומענה לצרכיו, כנהוג היום בעיצוב משחקים: נשגבי אוצר, נשגבי מפלצות, נשגבים חזקים, נשגבים מיוחדים, נשגבים טובים ונשגבים שעירים. אלו האחרונים מגיעים מאל-חזור, שזה כמו אל-מקום, אבל בקצה.