סקירה: משחק ההרפתקה בקלפים של פאת'פיינדר

משחק ההרפתקה בקלפים של פאת'פיינדר, או במקור Pathfinder Adventure Card Game (מכונה בחיבה PACG, פאקג), הוא משחק שזכה לשם מדויק, גם אם לא תמציתי או יצירתי במיוחד, והוא בהחלט מקיים את כל מה ששמו מבטיח. הוא נהדר! נהדר!

למי זה מתאים

בדיוק כמו שמשתמע משמו, זהו משחק הרפתקה – להסתובב בעולם, להילחם במפלצות, להשיג אוצרות, כך שחלק גדול מההנאה נובע מהתקלות בדברים באופן אקראי. עם זאת, יש בו מידה הולמת בהחלט של שיקול דעת, עם די והותר מקום לבצע החלטות משמעותיות – המזל משפיע, אבל לא קובע.

המשחק מתאים ל-1 עד 4 שחקנים (או 6 עם הרחבה), והוא עובד סבבה בסולו. זהו משחק שיתופי, בו כולם מנצחים או מפסידים ביחד. נהוג לשחק אותו עם הקלפים של כולם פתוחים, ולבצע החלטות במשותף. עם זאת, מאחר וכל שחקן מפתח את החפיסה של הדמות שלו באופן עצמאי ולאורך מספר תרחישים, אף אחד לא מכיר את הדמות שלו טוב יותר ממנו – מה שאומר שבקבוצת משחק נורמלית, אפילו אם יש שחקן שמכיר את המשחק בכללותו טוב יותר מהאחרים, הוא יעשה בחוכמה אם לא "יקח פיקוד", כי זה פשוט לא מועיל. השחקנים מחליטים על כיוון פעולה ביחד עבור הקבוצה ונוהגים לתת עצות זה לזה, אבל המשחק מעודד אותם לתת לשחקן להחליט בעצמו מה לעשות עם הדמות שלו.

כל תרחיש אורך בין שעה לשעה וחצי, וכמות השחקנים משפיעה רק במעט, מאחר וכל תרחיש אורך תמיד 30 תורות. ראוי במיוחד לציון שאת המשחק הזה אמורים לשחק כמערכה, שכוללת 30 תרחישים, אבל דורשת רכישת חפיסות הרפתקה מעבר לערכה הראשונה. לטעמנו (אשתי ואני), המחיר הוגן לגמרי, וקיבלנו שעות רבות של הנאה.

 

התמונה עלולה להטעות; הקופסה גדולה למדי.

הרעיון הבסיסי

ראו, גיבורים! הנה מספר חפיסות קלפים, כל אחת מייצגת מיקום מסוים, כגון יער קודר, חוף ים שליו, מבוך קטלני, וכו'. עליכם לעבור ביניהם ולחקור אותם (בכך שאתם חושפים את הקלף העליון ומתמודדים איתו), בניסיון למצוא את הנבל ואת משרתיו. כאשר תמצאו משרת ותביסו אותו, תוכלו לנסות "לסגור" את המיקום שלו. כדאי לסגור כמה שיותר מקומות, כי כך תמנעו מהנבל לברוח כאשר תפגשו אותו. כאשר תמצאו ותביסו את הנבל, אם יש לו לאן לברוח (מיקום פתוח כלשהו), הוא יברח לשם, ואז, בעצם, לא השגתם הרבה. אבל כאשר תצליחו לתפוס אותו בפינה, מבלי שיהיה לו לאן לברוח, ניצחתם!

לכל אחד מכם יש חפיסה שמייצגת את החפצים, הלחשים, הנשקים, וכו' שנמצאים ברשות הדמות. יש לכם גם קלף דמות, שמראה עד כמה הדמות שלכם טובה במיומנויות שונות (התכונות הקלאסיות של מבוכים ודרקונים ופאת'פיינדר), אותן צריך לגלגל כאשר נתקלים בקלף – כדי להשיג אותו (קלף מועיל), או כדי להביס אותו (מפלצת או מכשול). קלף הדמות מציין גם שניים-שלושה כוחות מיוחדים לדמות שלכם, ויש להם השפעה עצומה על סגנון המשחק שלכם. החפיסה הזו היא גם נקודות הפגיעה שלכם – אם אתם אמורים לשלוף קלף, אבל לא נותרו קלפים לשלוף, הדמות מתה.

החלק המשמעותי ביותר במשחק, במיוחד למי שלא מכיר משחקי מערכה (זה קונספט חדש עדיין בעולם משחקי הלוח, אז לא רבים מכירים), הוא שהדמות שלך ממשיכה מתרחיש לתרחיש, מתפתחת ומשתפרת עם הזמן. קלף שהשגת עכשיו עשוי לבוא לעזרתך רק בעוד תרחיש או שניים, קלף שאתה מגרש לקופסה (ובכך הוא יוצא מהחפיסה שלך) הוא קלף שאבד לא רק למשחק הנוכחי, אלא גם למשחקים העתידיים. עם ההתקדמות, גם קלף הדמות שלך משתפר, ואתה מסמן עליו (או על דף שהדפסת בעצמך, כמובן!) תוספים לגלגולים ויכולות חדשות. יש לא מעט אפשרויות, ויהיו לך כמה בחירות קשות לעשות ככל שתתקדם במערכה, עד לסופה, עם תום ההרפתקה השישית (5 תרחישים בכל הרפתקה, אז 30 תרחישים סך הכל).

מושגים חשובים

לפני שנדבר על מהלך התור, כדאי להכיר כמה ממנגנוני המשחק.

מה עושים עם קלפים

פאקג יודע שהוא משחק קלפים, והוא משתמש בקלפים במגוון דרכים, מה שיוצר מרחב אפשרויות מגוון בהתאם. על כל קלף יש יכולת כלשהי, כל קלף עושה משהו, וכדי להפעיל את רוב היכולות האלו, צריך לעשות אחד מהבאים:

להציג: מספיק להראות שהקלף הזה נמצא ביד שלך, והיכולת שעליו באה לידי ביטוי. נפוץ במיוחד עם נשקים – הנשק לא "מבוזבז" בכך שמשתמשים בו, והוא נותר אצלך ביד, זמין גם לקרב הבא.

לרענן: כדי שהקלף יפעל, עליך לשים אותו בתחתית חפיסת הדמות שלך. זה נפוץ עם חפצים: הם מחילים את השפעתם ואז נעשים בלתי זמינים.

לזרוק: כדי להפעיל את הקלף, עליך לזרוק אותו לערימת הזרוקים האישית שלך. נפוץ במיוחד עם לחשים, כנהוג במבוכים ודרקונים ופאת'פיינדר. הקלפים בערימת הזרוקים עדיין שייכים לך, ואפשר אפילו לרענן אותם (להחזיר אותם לתחתית חפיסת הדמות שלך, כזכור) באמצעות יכולות ריפוי. בסוף התרחיש, הם מתערבבים מחדש לתוך החפיסה שלך. בינתיים, הם יוצאים ממחזור השליפה שלך – קלפים שנזרקו הם קלפים שכבר לא תשלוף – מה שאומר שגם הבריאות שלך נפגעה (אם אתה אמור לשלוף קלף ואינך מסוגל, אתה מת).

לקבור: כמו לזרוק, רק יותר. אי אפשר לרפא קלף שנקבר; לצורך העניין, הוא ישאר זרוק עד לסוף התרחיש.

לגרש: הקלף חוזר לקופסה, לעולם לא תראה אותו יותר, אלא אם יצא לך לפגוש אותו באופן אקראי בתרחיש עתידי. זוהי צורת ההפעלה הקטלנית ביותר, כי הקלף מפסיק להיות חלק מהחפיסה שלך, מעכשיו ולתמיד.

קלף הדמות

לכל דמות יש את שש המיומנויות העיקריות: כוח, זריזות, חוסן, תבונה, חוכמה וכריזמה, ובכל מיומנות יש לה קוביה כלשהי, בין 1ק4 עד 1ק12. סיאוני הכושפת היא כריזמטית להפליא, מגלגלת ק12 בכריזמה, אבל היא חלשה מאוד גופנית, מגלגלת רק 1ק4 בכוח. לכל דמות יש גם כמה מיומנויות נוספות, כדוגמת מאגיה, ידע, קשיחות, קפא"פ, ועוד, שמבוססות כולן על גבי המיומנויות העיקריות, למשל בצורה "קשיחות: חוסן + 2". כלומר, כאשר אתה מגלגל קשיחות, עליך לגלגל חוסן ולהוסיף 2 לתוצאה.

חלקו התחתון של קלף הדמות מפרט את כוחותיה של הדמות; המיומנויות אומרות "במה אני טובה יותר מאחרים", הכוחות אומרים "איזה דברים מיוחדים אני יודעת לעשות". אלו הן הדרכים בהן דמויות שוברות את החוקים הרגילים, מה שהופך את הלוחם ללוחם ואת הנוכלת לנוכלת. לא אתן כאן רשימה מלאה, אבל הנה כמה דוגמאות: מריסיאל, הנוכלת, יכולה לחמוק מכל התקלות – אם היא שולפת קלף, היא יכולה פשוט להחליט "לא, לא נתקלתי בו", ולערבב אותו בחזרה לחפיסת המיקום. זו דרך מצוינת להמנע מאתגרים מסוכנים מדי עבורה. סאוני, הכושפת, יכולה לזרוק קלף מהיד, לא חשוב איזה, כדי ליצור לחש יש-מאין ולגלגל התקפה כאילו היה לה קלף לחש (ואפילו עם בונוס 1ק6), כך שהיא תמיד מסוגלת להיכנס לקרב בביטחון.
אחרי סיום ההרפתקה השלישית, כל דמות בוחרת במקצוע יוקרה, כלומר באחת משתי רשימות של כוחות חדשים שמקדמים אותה לכיוון מסוים. מריסיאל, למשל, יכולה להיעשות אקרובטית, ולהתמחות בהמנעות (למשל להחליט שהקלף ממנו נמנעה נותר על ראש החפיסה; זה אולי נשמע שולי, אבל זה משמעותי מאוד) או להיעשות גנבת, שמתמחה בהשגת חפצים והתגברות על מכשולים.

צידו השני של קלף הדמות מציג את רשימת סוגי הקלפים מהם מורכבת החפיסה של אותה דמות. ואלרוס הלוחם מחזיק בהמון נשקים ושריונות, אבל אין לו אפילו לחש אחד; לאם הפייטן טוב קצת בכל דבר, ויש לו כמה קלפים מכל סוג. כל חפיסה כוללת סה"כ 15 קלפים, אבל כזכור, הדמות הולכת ומשתפרת עם הזמן. בעוד שזה כיף לקבל תוסף למיומנות, או לשפר כוח קיים, כל שחקן מחכה במיוחד לשיפור של גודל החפיסה, שמאפשר לו להוסיף קלף נוסף מסוג מסוים לבחירתו. (הדבר היחיד שמשתווה לכך בחשיבותו זה קבלת כוח חדש לגמרי, אחרי שמתחילים עם מקצועות היוקרה).

איזה גברבר אתה ואלרוס. כל אחד רוצה לוחם בחבורה.

מהלך התור

כשמתחיל תורך, אתה יכול לעשות את הבאים, לפי הסדר. הדברים היחידים שאתה נדרש לעשותם הם השלבים הראשון האחרון, כל האחרים הם אופציונליים.

קידום חפיסת הברכות: כאמור, כל תרחיש אורך 30 תורות. חפיסת הברכות היא הטיימר – כל תור זורקים ממנה קלף, ובתור בו אמורים לשלוף קלף ואי אפשר (כי היא נגמרה), התרחיש הסתיים וכולנו הפסדנו. יש סיבה לכך שזו חפיסה של קלפי ברכה דווקא, הן יכולות לבוא לידי שימוש; ראו בהמשך, תחת התקלות בקלף.

נתינת קלף: אתה יכול לתת קלף אחד מהיד שלך לשחקן אחר שנמצא באותו מיקום כמוך. קורה לעיתים רחוקות למדי.

תנועה: אתה עובר מהמיקום הנוכחי שלך למיקום אחר. קורה לא מעט, כי בדרך כלל אין סיבה להישאר במיקום שסגרת (אין בו יותר קלפים לגלות), ובנוסף, להרבה מהדמויות יש יכולות שמועילות לדמויות אחרות באותו המיקום כמוהן. כמו כן, לעיתים ניתן להציץ בקלפים הבאים בחפיסה מסוימת, ובהתאם למידע שנחשף, יתכן שנעדיף שדמות שמיומנת במיוחד בהתמודדות עם הקלף הזה תבוא לאותו מיקום כדי לעשות זאת.

חקירה: זהו עיקר התור, ולכן אפרט עליו בהמשך, תחת התקלות בקלף. כל דמות מקבלת חקירה אחת כל תור, אם כי היא עשויה לקבל חקירות נוספות באמצעות קלפים (בעיקר ברכות ובני ברית). לעיתים נדירות תעדיף שלא לחקור, בדרך כלל עקב שיקולים של כלל החבורה; למשל, כשנעדיף שתישאר במיקום מסוים כי אתה יכול לעזור במשהו חשוב לדמויות אחרות בו, אבל אנחנו יודעים מה הקלף הבא בחפיסת המיקום, ואתה לא מוצלח בהתמודדות איתו.

סגירת מיקום: אם חפיסת הקלפים של המיקום בו אתה נמצא ריקה (כלומר, אין יותר קלפים לחקור), אתה יכול לנסות לענות על התנאי לסגירת המיקום (בדרך כלל בדיקת מיומנות). אם הצלחת, המיקום נסגר – הנבל לא יוכל לברוח לכאן, יהיה לנו קל יותר לדחוק אותו לפינה ולסיים את התרחיש.

איפוס היד: שלוף או זרוק קלפים עד שאתה מחזיק במספר קלפים השווה לגודל היד של הדמות (הרשום על קלף הדמות). אתה יכול לזרוק כמה קלפים שתרצה לפני כן; זה נשמע כמו התאבדות, אבל למעשה לעיתים כדאי לעשות כן, כדי להעיף קלפים שאינם מועילים למצב הנוכחי, בניסיון להשיג קלפים שיכולים לעזור יותר.

התקלות בקלף

מי יודע איזו סכנה ממתינה לך בתוככי המערה החשוכה, או איזו עזרה תצליח לגייס בכיכר העיר? קדימה להרפתקה: הפוך את הקלף העליון בחפיסת המיקום!

כל הקלפים (כמעט) מתחלקים לשני סוגים: קלפים מועילים (Boon) וקלפי סכנה (Banes). יש גם קלפי תמיכה, אך הם מופיעים רק בחלק מערכות הבסיס, ובכל מקרה אי אפשר להיתקל בהם במקרה במיקום, הם יושבים במקום נפרד.

המנגנון להשגת קלף (מועיל) או להתגבר עליו (סכנה), זהה: מבצעים בדיקת מיומנות. על גבי הקלף מצוין דירוג קושי, המספר שצריך להגיע אליו כדי "לנצח" את הקלף, ולצידו מצוינות המיומנויות בהן ניתן להשתמש בשביל הגלגול, אפשר לבחור באיזו מהן שרוצים. תמיד מצוינת לפחות מיומנות עיקרית אחת, וכמעט תמיד מצוינת לפחות מיומנות נוספת. למשל, ייתכן שיהיה רשום "חוכמה" וגם "קדושה"; השחקן בוחר באיזו מיומנות להשתמש. אם יש לו "קדושה", כנראה שיעדיף להשתמש בה, כי (כזכור מלמעלה), כל המיומנויות הנוספות הן בעצם מיומנות עיקרית ועוד תוסף כלשהו (לדמות של הכוהנת יש את המיומנות "קדושה" כ-"חוכמה + 2", למשל). בכל מקרה, אפשר לגלגל גם מיומנות שאין לך, אבל עליך לגלגל 1ק4.

אם זהו קלף מועיל, גלגל את המיומנות. הצלחת? יאי! קח אותו אליך ליד. נכשלת? לא נורא, הוא מגורש לקופסה. זוהי הדרך העיקרית להשיג את הקלפים המועילים: נשקים, שריונות, לחשים, בני-ברית וברכות.

אם זהו קלף סכנה, המצב מורכב יותר – כי הוא מסוכן יותר! תחילה יש לקרוא את מה שרשום על הקלף, כי לעיתים קרובות היכולות שעליו משפיעות על הגלגול עוד לפני שבוצע, או דורשות בדיקות מקדימות.

ישנם שני קלפי סכנה, מכשולים ומפלצות. על מכשולים מתגברים באופן דומה להשגת קלף מועיל, מלבד שאם מצליחים לא מקבלים דבר מלבד לגרש את קלף המכשול, ואם נכשלים אז קורה משהו לא נעים (בדרך כלל לזרוק או לקבור קלפים, או הדרישה להתמודד שוב נגד המכשול שוב בתור הבא לפני שאפשר להמשיך לחקור את המיקום).

מפלצות מנסות לאכול אותך, נומנומנומ. בדרך כלל, על קלף מפלצת לא מצוינות שמות של מיומנויות, אלא פשוט המילה "קרב". כדי להילחם, כדאי שיהיה לך כלי נשק, לחש התקפי, או יכולת מיוחדת של הדמות, אחרת עליך להילחם בידיים חשופות – לגלגל את מיומנות הכוח בלבד. חלק משמעותי מהמשחק הוא להכין את עצמך לקרב, כדי שתוכל להתמודד עם כל מה שבא (או לפחות, כמה שיותר). אם הצלחת להביס את המפלצת, סבבה, הקלף מגורש לקופסה. אם נכשלת, אתה סופג נזק – עליך לזרוק מספר קלפים השווה להפרש בין התוצאה שלך לדירוג הקושי של המפלצת. אי אפשר לזרוק יותר קלפים ממה שיש לך ביד – אתה לא נדרש לזרוק קלפים מהחפיסה שלך – כך שזה בעצם לא כל כך נורא, נכון? לא! לא נכון בכלל! כי הקלפים האלו היו מועילים. הם היו חפצים שרצית להשתמש בהם, נשקים שהיו אמורים להמשיך לשמש אותך נאמנה, או לחשים יקרי ערך שהלכו פאקקטה. כדי להמנע מנזק אפשר להשתמש בשריונות או לחשים מסוימים, אבל הדרך הטובה ביותר, היא פשוט לנצח מלכתחילה.

כמו שאפשר לראות, יש גלגולים חשובים יותר ופחות. נגיד שמצאתי איזו קסדה, אבל אני כושפת, אז מי צריך את הקקי הזה, אז לא איכפת לי להיכשל. מצד שני, ייתכן שנתקלתי במפלצת שעלולה לגרום 1 נזק לכל הדמויות שנמצאות באותו מיקום כמוני. לשחקנים ישם מספר דרכים לשפר את סיכויי ההצלחה של עצמם, בעיקר באמצעות כוחות של הדמות, וקלפי חפצים ובני ברית, אבל הקלף השימושי ביותר לשיפור סיכוי הצלחה, והוא אפילו עובד על כל דמות בכל מקום, הוא ברכה.

הברכה הגנרית, "ברכת האלים", מוסיפה קוביה אחת לגלגול שלך. כלומר, אם אתה מגלגל ק10, עכשיו תגלגל שתי ק10. זה נפלא! אבל עוד יותר נפלא לגלגל שלוש ק10. רוב קלפי הברכה מייצגים ברכה של אלוהות מסוימת, שמשפרת, למשל, גלגולי זריזות ספציפית, או גלגולים שנעשים כדי להתגבר על מכשול. אפשר להשתמש בקלפים האלו כברכה גנרית, אבל אם משתמשים בהם בסוג הגלגול המתאים, הם מעניקים שתי קוביות נוספות במקום אחת. אפשר להשתמש בכל ברכה על כל גלגול, של כל שחקן, כך שזוהי הדרך העיקרית בה שחקנים יכולים לעזור אחד לשני; השיקול "האם להשתמש בברכה הזו עכשיו, או שעדיף לשמור אותה למשהו חשוב יותר בהמשך?" הוא אחד השיקולים הכי נפוצים במשחק. ניתן לעיתים לעזור לחברים באמצעות כוחות של הדמות (בעיקר מקצועות כמו הפייטן, למשל), או באמצעות חפצים מסוימים (בדרך כלל אפשר להשתמש בהם רק אם הדמות השנייה נמצאת באותו מיקום כמוך).

דברים משתנים כל העת

כמו בכל דברים בחיים, לכל כלל יש יוצאים מהכלל, וזה נכון במיוחד כאן, כי ישנם עשרות קלפים ששוברים את החוקים במגוון דרכים. כמעט כל תרחיש כולל חוקים מיוחדים, חלקם משנים את המשחק באופן דרסטי. להרבה קלפים, בעיקר בני ברית וחפצים, יש מספר שימושים שונים, ובזמנים שונים במהלך המשחק תדרש לעשות החלטות קשות לגבי השימוש בהם. חפיסת הברכות הולכת ומצטמצמת, הזמן הולך ואוזל, עד כמה אתה מוכן להסתכן ולהמשיך לחקור, בהתחשב במשאבים שנותרו בקבוצה?

זה אחלה משחק.

מידע חשוב לפני הקנייה

מאחר ו-PACG הוא משחק מערכה, אי אפשר פשוט לקנות אותו וגמרנו, כמו רוב משחקי הלוח האחרים. כדאי לדעת כמה דברים לפני כן.

ראשית, ישנן מספר ערכות בסיס שונות. כל אחת מהן נבדלת מהשנייה לא רק בקלפים שבה ובחוקים המיוחדים לה, אלא גם בחפיסות ההרפתקה ש-"ממשיכות" אותה. כשאתה קונה ערכת בסיס, אתה קונה כ-500 קלפים מכל הסוגים, והרפתקת מתחילים באורך 3 או 5 תרחישים (תלוי בערכה). בנוסף, אתה מקבל בפנים את חפיסת ההרפתקה הראשונה. אפשר לשחק בתרחישים הבסיסיים כמה שתרצה, אבל אז תפספס את כל הקטע של המערכה. אחרי שסיימתם את תרחישי ההתחלה, וגיבשתם את הדמויות שלכם (ואולי קיבלתם כבר איזו התקדמות או שתיים), זה הזמן להתחיל בהרפתקה הראשונה.

כאשר אתה רוצה להתחיל בהרפתקה, אתה צריך שתהיה ברשותך חפיסת ההרפתקה. הראשונה, כאמור, כבר בפנים, אבל את כל חמש ההרפתקאות הבאות צריך לקנות בנפרד. לטעמנו, כאמור, מחירן בהחלט שווה את זה, אבל איש-איש וארנקו. כל חפיסת הרפתקה כוללת חמישה קלפי תרחיש עבור ההרפתקה, וקלפים חדשים מכל הסוגים, אותם יש לערבב לתוך ערכת הבסיס, לפי הסוגים. כמובן, כדאי להבטיח שסיימתם את ההרפתקה הקודמת בטרם תוסיפו את הקלפים החדשים (והקטלניים\חזקים יותר) של ההרפתקה החדשה. כעת, פשוט שחקו את התרחישים של ההרפתקה לפי הסדר.

מה קורה אם נכשלים בתרחיש? פשוט מנסים שוב. מה קורה אם מתים? ובכן, לפי החוקים, אמורים להתחיל דמות חדשה (שמתחילה חזקה יותר מהרגיל, אם אתם משחקים הרפתקה מאוחרת). אנחנו לא נהנים מחוק המוות הזה, ולכן אצלנו מוות לא שונה מכשלון בתרחיש.

המשחק מגיע עם 7 דמויות, ומיועד לארבעה שחקנים. אפשר להרחיב לשישה שחקנים באמצעות חפיסת ההרחבה שמוסיפה קלפים בסיסיים שצריך עוד מהם, ו-4 דמויות נוספות. מאחר וחווית המשחק עם כל מקצוע שונה למדי, סביר להניח שאפשר להתחיל את כל המערכה מהתחלה עם מקצוע אחר, ולהנות לאללה כל הדרך. עוד לא ניסינו את זה, אבל אנחנו לא רואים שום דבר שעשוי להפריע להנאה.

צורת המשחק הרצויה עבור PACG, ומשחקי מערכה בכלל, הם חבורה של חבר'ה שנפגשים מדי פעם כדי להמשיך את אותו המשחק, עם אותן הדמויות. לעיתים יחסר שחקן, או ששחקן נוסף יצטרף – אנחנו מציעים שלא להסתבך, ופשוט לאפשר לדמות שלא משוחקת להתקדם עם האחרות בכל זאת, או ליצור דמות חדשה עבור השחקן החדש כדי שיוכל להצטרף לתרחיש הנוכחי. זה משחק, אז שחקו ותהנו.

מילה אחרונה על המשחק המאורגן

ל-PACG יש משחק מאורגן, בדומה לאגודת מגלי הארצות (המשחק המאורגן של משחק התפקידים Pathfinder). הוא לא זמין בארץ (עדיין?..), אבל כדאי שתדעו שהוא קיים.

במשחק המאורגן אתה משחק דמות שעומדת בנפרד מכל ערכת בסיס, היא מגיעה מ-Class Deck שיחודית למקצוע שלה. ישנה סדרה מיוחדת של תרחישים, אותם משחקים לאורך עונה (כחצי שנה), על בסיס אחת מערכות הבסיס. בעת כתיבת שורות אלו אנחנו בעונה 0 (עונת ניסיון ראשונית), ואנחנו משתמשים בערכת הבסיס של Skull and Shackles. הדמות שלך הולכת ומשתפרת, אך שלא כמו במשחק הרגיל, הקלפים של החפיסה שלך מגיעים מהקלאס דק שלך, לא מהערכה הבסיסית. אתה יכול לקחת את הדמות הזו, עם כל השיפורים שצברה וכל הקלפים שקיבלה, לכל שולחן משחק מאורגן בעולם, ולהצטרף, והדמות שלך תהיה "תקינה" ותוכל לשחק אותה כמו שהיא. זה די מגניב.

אני האחראי על המשחק המאורגן עבור אזור לונדון, אז אם יוצא לכם להגיע לאזור, תגידו משהו ואספר לכם איפה יש משחק בקרבת מקום.

מריסיאל, הקטלנית בנשים

זהו! PACG הוא יופי של משחק מערכה, אבל הוא לא היחיד מסוגו. כדאי לכם לברר גם על Shadowrun Crossfire, שמתרחש בעולם המגניב של מירוצללים ולא דורש חפיסות הרפתקה (הכל בא בקופסה אחת), או בתחום משחקי הלוח, Mice & Mystics, בו משחקים הרפתקה אחר הרפתקה בסיפור מתמשך (אפילו שהדמויות לא מתפתחות ביניהן). משחק נעים!

0 Comments on “סקירה: משחק ההרפתקה בקלפים של פאת'פיינדר

השארת תגובה