דרקוניקון ברביעי הקרוב

כנס דרקוניקון הוא אירוע קטן שהפך עם הזמן לגדול, וכבר כמה שנים שהוא הכנס המרכזי של הקיץ לחובבי משחקי תפקידים ולוח. התבקשתי בידי המארגנים לדבר עליו קצת, כדי להבהיר לכם שבמידה ועדיין לא החלטתם ללכת, אז כדאי שתשנו את דעתכם ובמקום זה דווקא כן תלכו. דרקוניקון הוא כנס משחקים מבין המובחרים.

גולת הכותרת של הכנס, מבחינתי, היא כספת הדרקוליץ', הרפתקה רב-שולחנית של מבוכים ודרקונים 5. לא רק שזו הזדמנות נהדרת להכיר את המשחק הזה – בין אם אתה שחקן חדש או ותיק – זו גם הרפתקה מגניבה במיוחד מאחר ומדובר בארבע קבוצות הרפתקנים שחוקרות את אותו מבוך, במקביל, מכיוונים שונים. השחקנים והמנחים יכולים לתקשר זה עם זה בין שולחנות, ולתאם את המתקפה על כספת הדרקוליץ׳, שלא יושב בצד בשקט אלא מסתובב בעצמו בין השולחנות ועושה צרות. ההרפתקה תורגמה כולה לעברית בידי אייר בנימין, והיא משתמשת בתרגום החובבים ובדפי דמות מתורגמים, כך שבאמת כולם יכולים לבוא ולשחק.

את רוב השמות של המנחים אני לא מכיר בכלל. בעיני זה דבר חיובי – זו הזדמנות להכיר אנשים חדשים וסגנונות הנחיה חדשים. לדעתי, מי שהולך כל כנס לאותם המנחים המוכרים, מפספס חלק חשוב ממטרתו של כנס. (בהערת צד, אחוז ניכר מהקדימונים אינם טובים בעיני. זה לא אומר שהמשחקים יהיו רעים, כמובן, אבל בהזדמנות זו אציע למי שעוד לא מכיר להשתמש בכלים של קבוצת הביקורת לקדימונים, שמטרתה לעזור לכותב משחק להציג את הקדימון המפתה והנכון ביותר עבור המשחק שלו.)

משחקי תפקידים מומלצים

לפי הסדר שהם מופיעים בעמוד האירועים:

AvataRPG – החבר'ה המוכשרים שמאחורי השיטה המתהווה הזו הציגו את המשחק שלהם לראשונה במסגרת אירוע משחקים חצי-אפויים שארגנתי בגיבורים, ומאז עשו מקצה שיפורים. אם אתם אוהבים את כשף האוויר האחרון או את קורה, אתם חייבים לעצמכם לנסות. שימו לב שיש מספר משחקים לאורך היום.

הנוטרים – אירוע התפקידים הקבוע, כך נראה, של כל כנס שמכבד את עצמו, וגם הפעם מוביל אותו איתי גרייף. 'הנוטרים' מאפשר לכל אחד להצטרף לשולחן, מתי שהוא רוצה, ליצור דמות על המקום, ומיד להצטרף להרפתקה. ההרפתקה רצה כל הכנס ללא הפסקה, עם מנחים ושחקנים מתחלפים, ואפשר לחזור מתי שתרצה בהמשך היום. הסיפורים שיוצאים ממשחקי הנוטרים הם תמיד מצוינים. והפעם, שערים קסומים נפתחים אל הירח האדום הנודד, הריסות מסתוריות מנקדות את פניו. מי יעמוד בפני הסכנה האדומה?

חזקה מהחרב – 'בלי לעצום עין' היא שיטת אימה מצוינת שתורגמה לעברית.

מצוד בערפל – נהוג לומר שמבוכים ודרקונים מבוססת על טולקין, אבל זה לא ממש נכון. אם אתם רוצים משחק שבאמת מרגיש כמו טולקין, לכו לשחק באחד הסבבים את מצוד בערפל, שמשתמש בשיטת The One Ring המצוינת.

אל תשחקו עם דרקון – כבר כמה כנסים שדניאל פידלמן מעביר את משחק השחקן-נגד-שחקן (PVP) שלו, עם מערכת שמירה (בחיי), ונראה שזה עובד לו יפה.

טירת אמבר – אחת ההרפתקאות הקלאסיות של מבוכים ודרקונים, אוסף של דברים מוזרים שקורים בתוך טירה הזויה.

מלחמת הכוכבים: החולות של טאטואין – שמעו, גם אם אתם לא חובבי מלחמת הכוכבים (אני מצטער בצערכם) שיטת Edge of the Empire מציגה מכאניקה מבריקה לפיתוח הסיפור, ואתם חייבים לראות איך זה עובד.

מאורת הדרקון השחור – ההמלצה לגילאי 8 עד 13. נראה כמו משחק מו"ד קלאסי, עם מו"ד 5 המצוינת, כמה טוב.

כמובן שיהיו גם משחקי אגודת מגלי הארצות, כי אין דבר כזה כנס בלי אגמא"ר. מי שלא מכיר או לא יודע במה מדובר, כדאי לו להירשם ל-"המבחן", משחק היכרות למגלי ארצות מתחילים. (כאן אפשר לראות את הקלטת המשחק בו שיחקנו ב-"האישור", הרפתקה דומה)

 

לחובבי משחקי לוח

לא שהדברים מתנגשים עם חובבי משחקי תפקידים, כמובן. גיימר אמיתי הוא כזה שיודע להנות מכל דבר!

לחובבי משחקי הלוח והקלפים יש כמובן ספריית משחקים פתוחה כל היום, אבל יותר מעניין לדעתי הם המפגשים המרוכזים. בבוקר יש את "משחקי השמת קוביות", בו לומדים ומשחקים ארבעה משחקים חדשים שמשתמשים במכאניקה החדשה (יחסית) הזו, ובצהריים יש מפגש עם אנשי Porcupine Games שמציעים שני משחקים מעניינים (אהבתי את התיאור של גילדת הגיבורים) והזדמנות לדבר עם הוצאה לאור ולשמוע על התהליך המפרך משהו של הוצאת משחק. בצהריים ובערב יש גם "הכרות עם המשחקים של GMT", שיש להם כמה ממשחקי האסטרטגיה המובחרים ביותר בעולם, וזו לא הגזמה.

בנוסף יערכו טורנירים של מנצ'קין ויוגיהו, מצודות ו-Netrunner (משחק מעולה, אבל אם אתם לא מכירים אותו, אין לכם שום סיכוי בטורניר), וכמה משחקים שאני לא מכיר כדוגמת Innovation. כמובן שיהיו גם מתחם דוכנים ודוכן יד שנייה.

דרקוניקון יערך ב-27 באוגוסט במרכז הקהילתי רמת-אביב, בקרבת אוניברסיטת תל-אביב.
פרטים נוספים באתר – www.dragoncon.co.il או בעמוד הפייסבוק – www.facebook.com/draconicon

במשחקיה עלה גם ראיון שערך איתמר וייסברג עם דניאל "האיש הזקן" רוזנברג, שמאחורי הפונדק.

0 Comments on “דרקוניקון ברביעי הקרוב

השארת תגובה