פרק 72 – אין מספיק תוכן לשחקנים!

על כתפי גמדים הוא פודקאסט שבועי, בו אורי ליפשיץ וערן אבירם מדברים על משחקי ושחקני תפקידים.

לחצו להאזנה לפרק הנוכחי:

[audio:http://pod.icast.co.il/7c187703-a27d-4b41-bca6-de41d01d7757.icast.mp3]

(לחצו כאן בכפתור ימני כדי להוריד את הקובץ)

בתוכנית הפעם
למה כל הכתבות והפודקאסטים באינטרנט מיועדים למנחים? גם לשחקנים מגיע!

עקבו אחרינו: בדף הפייסבוקבעמוד הגוגל+, או בטוויטר.
הרשמה לפרקים עתידיים: דרך iTunes או iCast. ניתן להירשם גם לעדכוני הפוסטים עצמם, ב-RSS.
כתובתנו למשלוח מיילים: gamadim@roleplay.co.il. שלחו לנו תגובות לדברים שאמרנו, שאלות לגבי דברים שקרו במשחקכם, או הצעות לנושאים שמעניינים אתכם.

פתיחה
יובל אורנר מתארח ומתלונן.
קבוצת שחקני התפקידים הישראלית בפייסבוק
11 דרכים להיות שחקן טוב יותר

3:00 למה כתבות לשחקנים מתעסקות רק במכאניקה?
נטייה טבעית של שיטות כמו-מו"ד, בהן השחקנים נהנים להתעסק במכאניקה, אבל לא רק.
Hero System
World of Darkness ב-PDF.
הנשגבים, Exalted ב-PDF.
Gnome Stew הוא בלוג למנחים. אודיסאה, מסכות, Never Unprepeared ושאר הספרים שלהם.
Robin's Laws of Good Gamestring

6:25 חלוקת אחראיות
על שחקן שמטפל ביוזמה
העולם של כולנו, יצירת מערכה באופן משותף בחבורה
אולי בעצם אין "מנחה" ו-"שחקנים", אלא פשוט "משתתפים", וכל מני כובעים של אחראיות. ואז, בעצם לא צריך כתבות לשחקנים או מנחים.
מנחה כאויב מכונה גם Adversarial GM.

12:05 מהו שחקן טוב?
השאלה ששאל אורי: עם איזה מן שחקן היית רוצה לשחק? זו בעצם ההגדרה של "שחקן טוב" בעינינו.

15:26 אז על מה לכתוב?
יובל מרגיש שחסר דיון בשאלה איך יכול השחקן להוסיף לעולם ולהעשיר את הסיטואציה. משהו שיעודד, יסביר ויראה איך לתאר את הפעולה.
פרק 71 עסק בשאלה איך לגרום לשחקן להיות מעורב במשחק.
משחק בתיאוריה
הכתבות של בן ושלי בפאה החמישית, על הכנה ללחימה: ראשונה, שנייה.

25:53 אולי שחקנים פשוט רוצים רק מכאניקה?
יובל חושד ששחקנים לא מתעניינים בתוכן מהסוג שהוא מעוניין בו, כי עובדה שאין. אני מציג תאוריה אחרת, לפיה שחקנים שכאלו הופכים למנחים, ואז עוברים לכתוב תוכן למנחים.
כמה אנשים בכלל בוחרים להיות מנחים? כמה הופכים למנחים כי "מישהו צריך"?
באייקון הקרוב אורי מריץ סדנה חשובה: איך שחקנים עולים דרגות?
בפרק 38 דיברנו על החשיבות של התנסויות חדשות.

32:20 חדשות ועדכונים
סקירה על ערכת ההתחלה של מבוכים ודרקונים 5
הורידו את חוקי הבסיס בחינם.
חרון הצדיקים! ביוטיוב.
אורי וחבורתו עומדים לנסוע ליומיים ולשחק בחופשה. כולי קנאה.
הורדת הכת הטמאה מהאתר של ואנור.
פאיזו, החבר'ה שמאחורי Pathfinder.
סרטון Unboxing לערכת המתחיל.

 

2 Comments on “פרק 72 – אין מספיק תוכן לשחקנים!

  1. הייתי חייב לצין שעל הנושאים של הפרק עונה עולם האפלה כמו שכבר הזכרתם,
    ראשית בעולם האפלה סיפרי השיטה הם יותר מוכוונים עלילה כנאמר בתחילת הפרק
    לדוגמא פיתרון לבעיה שהוצגה ב16:25 על פי הרקע של הדמות אתה מכין את דף הדמות ככה שיש משמעות לזה שלמישהו יש נתון נמוך שמתבטא מעבר להטלה של קוביה כיוון שזה ממש חלק ממנו.

    בעיה שנייה שהוצגה ב17:20 הנקודות ניסיון מתיחסות שאתה מעלה (מקביל ללעלות נקודות לאחר עליית דרגה במבוכים ודרקונים) ספציפית לדברים שאותם אתה עושה לדוגמא אם מישהו הוא הדיפלומט של החבורה ותמיד מצליח לדאוג שהחבורה תיחלץ מקרבות מיותרים או מוריד מחירים בשוק או משכנע אנשים אז הוא לא יכול להעלות לשימוש בנשק אלא למה שהוא איתאמן והשתמש בו.

    ספר השיטה הוא הספר עם הכי הרבה מכניקה שהוא בערך רק מחציתו מחניקה והשאר הוא תיאור דמות וקידום של הדמות והעולם כאשר על כל דבר מכני יש גם את הצד הסיפורי שלרוב יותר מורחב מהצד המכני והספרים מסביב גם הם חצויים לגם מכניקה וגם צד סיפורי וכל הספרים מוכוונים גם למנחים וגם לשחקנים ובעיקר למי שמתעניין.

    לסיכום אני לא אומר את זה סתם ולא בגלל שאני מסיונר של השיטה וממש אוהב אותה אלה כי היא באמת כזאת שכדאי גם לכם וגם לכולם לשחק בה ולהתנסות בה

  2. מעניין שיובל ואני חיפשנו פתרון לבעיה דומה, מכיוונים הפוכים: בעוד יובל רוצה לדרבן את השחקנים להתבטאות סיפורית\מעניינת\מרגשת יותר, אני רציתי (בזמן ששיחקתי מו"ד מהקופסאות הצבעוניות), שהמנחה לא יוכל לומר לשחקן:”אתה לא יכול לעשות את זה”.

    הפתרון שהמצאתי לעצמי, אחרי מספר שינויים למו”ד הצבעונית, היה להמציא מערכת חוקים בה כל דבר יכול לעמוד לבדיקת אקראיות, ופועל יוצא מכך, זה ששחקן יכול להשפיע על סיכוי הדמות להצליח בפעולה כלשהי, ע”י תיאור סיפורי\מעניין יותר. כך שמשחק ”סיפורי” יותר מקבל תגמול מיידי מהחוקים.
    זה לפחות הרעיון. בפועל זה לא נוסה מעבר לשני מפגשים (אם כי נדמה לי שהפשטות הוכיחה את עצמה).

השארת תגובה