יומן עבודה #5 – לקחת ללב

הגיע הזמן לדבר קצת תכל'ס, ולהכניס קצת פרטים על העולם והמכאניקה.

בואו נחזור לתוכן העניינים. שני פרקים נראו לי כבסיסיים יותר מהאחרים, המקומות הנכונים להתחיל בהם את הכתיבה: יצירת דמויות וחוקים חדשים. בסופו של דבר (בעצם, בתחילתו של דבר), זה מה שהכי מעניין את השחקנים, זה המקום בו הם מתחילים להיכנס לתכל'ס, ולכן חשוב שהפרטים כאן יהיו "יציבים", בסיס לבנות עליו את השאר. החלטתי להתחיל בפרק החוקים חדשים, מאחר ובו אנחנו מדברים על הדבר הבולט ביותר עבור השחקנים – הקריסטלים, שמעניקים להם כוחות-על. 

אני חייב לדעת איך עובד קריסטל, לפני שאוכל להתחיל להשתמש במושג באופן חופשי בכל שאר הפרקים. תוך כדי כתיבת הפרק, הלכתי ופיתחתי הבנה לגבי הקריסטלים, דברים שלא חשבתי עליהם בכלל לפני כן. הבנתי, למשל, שעוד לפני שאני מדבר על קריסטלים, צריך לדבר על הלבבות הרגילים! שהרי הם לא כל כך רגילים.

האם אפשר לעשות ניתוחי לב בעולם הזה? רגע, האם הלב בכלל מזרים דם? מה הוא עושה בגוף? מה קורה כשמחליפים אותו בקריסטל? 

הנה תקציר מתומצת מהפרק, בטיוטא הנוכחית. זהו תרגום מהיר מאנגלית, שמדלג על כמה פרטים בדרך.

לבבות

הלב האנושי הוא עצם קשיח, דמוי אבן-חן, לרוב בגודל של אגרוף קמוץ. בלידה, הלב הוא רק גוש קטן וחסר צבע, אך ככל שהאדם מתפתח וראיית העולם שלו מתעצבת ונקבעת, כך נקבעים גם צורתו וצבעו של ליבו. כל עוד הוא בתוך גוף אנושי חי, הלב פועם בקצב שקט, בכוח פנימי, שגם מקרין חום סביבו. מחוץ לגוף, הלב הולך ומתכווץ, "מתנדף", עד שאחרי כמה שנים לא נותר דבר. לבעלי חיים, אגב, יש לבבות רגילים.

הלב לא מזרים דם בגוף, למעשה הוא מנותק לגמרי מכל מערכת גופנית אחרת. בכל זאת, נוכחותו נדרשת על מנת להמשיך ולחיות, ממש כמו נשימה או מזון. מדוע? הסיבה הברורה יחסית היא, שהוא שומר על חום הגוף, מבפנים. עם זאת, ישנן תאוריות שגורסות שהלב הוא שקושר את הנשמה לגוף, "מקבע" אותה בתוך האדם. תיאוריות מנוגדות טוענות שהיחס הפוך, והלב מונע מתוך כוחה של הנשמה. ישנן אף תיאוריות נוספות, מורכבות יותר.

שברון לב
כאשר האדם מאבד את הרצון לחיות, למשל אם הוא שוקע בדיכאון קיצוני, האובדנות שלו עלולה לגרום לו להפסיק את פעולת ליבו שלו. הוא נעשה מזועזע (Shaken), וזוכה בבדיקת נפש (Spirit) כל בוקר כשהוא מתעורר, במשך שלושה ימים. אם הוא נכשל בכל שלוש הבדיקות, סימן שמצבו הנפשי קשה מאוד. ביום הבא ליבו ישבר והוא ימות, עם בדיקת נפש אחרונה שעשויה להציל אותו. כל הבדיקות האלו זוכות בתוסף 2+ במידה ויש לצידו חבר שמעודד אותו, או משוחח איתו על מה שמכביד על ליבו. מצד שני, אם הוא לגמרי לבדו (בלי חברה אנושית כלל), אין דבר שיסיח את דעתו מלשקוע עמוק יותר בדכאון, והוא סובל ממחסר 2-. 

העברת לבבות
במרפאות מתקדמות ברחבי העולם ניתן לבצע ניתוח מורכב של העברת לבבות. הניתוח דורש גלגול רפואה (Healing) עם מחסר 3- עקב הקושי, ואשפוז של שבועיים. בכישלון מחפיר (botch), המנותח נפטר במהלך הניתוח. ישנן מגוון סיבות לביצוע ניתוח שכזה: לעיתים ישנם פגמים בלב, עקב פציעות גופניות או מנטליות, הדורשות השתלה של לב חדש; אך כמות זהה לפחות של ניתוחים מתבצעת שלא מתוך מניע רפואי כלל. אדם שהושתל בו לב חדש חווה שינוי אישיותי משמעותי, מושפע בידי הלב שהתהווה בידי ראיית עולם אחרת, אך עשוי גם לזכות בגישה לכמה מזכרונותיו של הבעלים הקודם של הלב, עם גלגולי פיקחות (Smarts) במחסר 2- כאשר דבר מה עשוי לעורר בו זיכרון, ולעיתים הוא זוכה בתוסף 1+ למיומנויות בהן הצטיין האדם ממנו נלקח הלב (מיומנויות בהן היה לו לפחות ק8).

בפעם הבאה, המקור לכל הכוחות המיוחדים במערכה, והסיבה שסוכני Syn יוצאים להרפתקאות – איך פועלים קריסטלים.

1 Comment on “יומן עבודה #5 – לקחת ללב

השארת תגובה