9 Comments on “תחרות המבוך-בעמוד-אחד 2012

  1. אני לא בטוח אם אתה מקבל התראה לגבי התגובות או שאתה צריך לבדוק אותם באופן ידני, אז בגלל זה אני כותב בפוסט הזה תגובה למה שכתבת לי בפוסט הקודם לו.

    SavageWorlds נשמע מאוד מגניב, ואשמח לדעת איך מערכת הקוביות שלו פועלת באופן כללי (מבוסס ק20, ק10 וכו').
    בגלל שאני מתכנן שהתוכן העיקרי של ההרפתקה יהיה תכנון וידאולגים, וקרבות יהיו התקלויות שאפשר להתחמק מהם בדרך כזאת או אחרת, חשוב לי שיהיה דגש יחסית קטן על הקרב עצמו (למרות שהמערכת עם ה3 נק"פ באמת נשמעת מעניינת). בנוסף, אני ממש לא רוצה מערכת קרב בדיבור כמו שיש בנשגבים, אבל יכולות כמו שכמנוע, תרמית ואפילו היפנוזה יתקבלו בברכה. 
    דבר נוסף שחשוב לי זה הרבה הצלחות אוטומטיות יחסית, ושלא יקרה מצב מעצבן בו לוחם מיומן יפגע בטעות בחבר קבוצה, יפסיד בקרב נגד איש פשוט וכן הלאה. 

  2. יהודה: כוסעמק, אתה אומר לי שזה כבר קיים?

    דניאל: אני מקבל מייל על כל תגובה, בכל מקום באתר. אבל כמו שכתבתי פעם, יהיה הכי נוח לשנינו אם פשוט תשלח מייל! 
    מערכת הקוביות של SW היא כדלהלן: יש לך חמש תכונות (ומספר מיומנויות), הנעות כולן בין ק4 ל-ק12, כאשר ק6 היא הממוצע האנושי. כן, התכונה שלך היא קוביה. כשאתה רוצה לעשות פעולה, אתה מגלגל את הקוביה ומנסה לעבור מספר מטרה של 4 (שרק לעיתים רחוקות משתנה. לרוב, אתה מקבל מינוסים או בונוסים יותר מאשר שמספר המטרה משתנה). כל הקוביות מתפוצצות, כך שאם הוצאת 6 על ק6, אתה מיד מגלגל שוב ומוסיף לתוצאה, שוב ושוב. על כל 4 מספרים מעל מספר המטרה אתה מקבל raise, שזה אומר שהצלחת יותר טוב. בנוסף, בגלל שאתה גיבור, אתה תמיד מגלגל ק6 נפרדת, לצד כל גלגול שאתה עושה. לא מוסיפים אותה לקוביה האחרת, פשוט מסתכלים עליה בנפרד לגמרי, אם היא עברה את מספר המטרה וכו'. (גם היא יכולה להתפוצץ). הקוביה הזו מייצגת את הגבורה שלך – אולי אתה לא כל כך חזק, אבל מצליח לטפס על הקיר במהירות פשוט מתוך זה שאתה הגיבור (ואז אפשר לתאר את זה בדרך הירואית כלשהי). 
    קרבות מתנהלים כמעט בדיוק אותו דבר, עם הבדל מינורי לגבי מספר המטרה, שמשתנה בהתאם להגנה של האויב, וכל הקטע עם הנזק, שהוא בעצם גלגול נוסף אחרי הפגיעה, שמנסה לעבור את הקשיחות – ואם הצלחת, אז היריב נעשה הלום, או אם כבר היה הלום, סופג פגיעה (וכאמור, יש רק 3 פגיעות, אז להיעשות הלום זה כמו שכבת הגנה ראשונית לפני פגיעה).
    אין מערכת קרב חברתי, יש פשוט מיומנויות חברתיות – והן חשובות גם בקרב! אם אתה מצליח לאיים או להטריד את היריב בקרב, אתה יכול לעשות אותו הלום! מה שגם משתק אותו לסיבוב, וגם יעזור לגרום לו נזק יותר מהר. 
    כשלונות קריטיים קורים לעיתים די נדירות, ובכל מקרה אתה יכול להחליט שהם לא קורים – SW היא שיטה גנרית, שמיועדת לשימוש בכל עולם, ולכן יש לה מה שנקרא "חוקי עולם" המיועדים לשימוש רק בעולמות מסוימים, לפי הסגנון. רוצה עולם אכזרי מאוד? הנה חוקים שמקלים על פגיעה ונזק. רוצה קסם כמו במו"ד? הנה חוקים להחלפת מכאניקת נקודות הכוח הבסיסית, בשינון לחשים מראש. 
    הנה חוקי ההתחלה המהירה
    SW נועדה לספק fast, furious fun, ואני ממליץ לפחות לנסות מפגש אחד איתה כדי להרגיש אותה – יש לה אווירה בהחלט שונה מלשיטות אחרות, וצריך להתרגל לזה.  

  3. כן יש הרבה דברים שקורים על גב של טיטאנים במשחקי GOW.
    זה יותר H&S מאשר מ"ת אבל עדין יש הרבה דברים כאלו שם.
    אני מאוד אוהב את SW, שיטה מעולה מגניבה ופשוטה, היא ללא ספק אחת השיטות המומלצות ביותר לכנסים כי מאוד קל להסביר אותה ומצד שני אפשר להריץ בה מערכות שלמות לגמרי.

  4. אוקי. Savage Lands.
    ערן, תודה רבה! וגם ליהודה.
    אני ברגע זה אלך לחפש איפה אני יכול לקנות את זה באינטרנט, ואתחיל ליצור קשר עם החבר'ה.
    w00t! 

  5. Savage World, לא Lands – אם כי זה כבר זוטות.

    ערן – הרעיון של שלב או קרב בוס על גב של מפלצת ענקית, גם כשהיא מטיילת ועשוה דברים, זה כבר לא רעיון מקורי – אבל הוא תמיד כיפי. מצד שני, יש לך הזדמנות לעשות מבוך שלם על הדבר הזה.
    אם הבנתי נכון, צריך לשלוח מבוך של עמוד אחד שהוא בעצם רק מפה בלי הרפתקה – רק הדברים הבסיסיים ביותר שיגרמו לשופטים לרצות לשחק במבוך הזה, כך שכישורי עיצוב המבוך עצמו חשובים יותר מעלילה, מפלצות, מלכודות וכו'?   

  6. נרוביאן: כן, להבנתי זה בדיוק מה שהם רוצים. המפלצות והמלכודות חשובות גם, וגם תיאורי החדרים, אבל מלכתחילה התמה של המבוך חייבת להיות מעניינת כדי שישימו עליו עין בכלל.

    איתמר: אומנם הבוס האחרון הוא סוג של מבוך כזה… אבל אני בא לזה מהכיוון של מבוך שלם, טירה לצורך העניין, שנישאת על הגב של טיטאן, והחבורה נכנסת אליה במקום אחד ויוצאת מאותו פתח במקום אחר כי הטיטאן העביר את המבוך כולו למקום אחר. 

השארת תגובה