מערכת מו"ד 4 אסנשלז חדשה

התחלתי לגבש רעיון למערכה מובנית, עם הרפתקאות מוסדרות והכל, פחות או יותר על בסיס מגדירי המפלצות. אני מתעסק איתם הרבה לאחרונה, וזה נותן רעיונות.

  • המערכה מתרחשת בדרגות הגבורה, הגיבורים הם חבר'ה רציניים אבל טרול אחד יכול להוריד אותך.
  • כל האויבים הם אך ורק יצורים טבעיים, והם חלק מהעולם מסביב. יש טרולים וגובלינים ודובי אימים ורמורהאזים וכל מה שהוא טבעי.
  • עיקר כל הרפתקה יהיה עיסוק במפלצת או סוג מפלצת מסוים, והחבורה תדרש לצאת מהעיירה\עיר כדי לטפל באיזו בעיה, ואז לשוב. ההשראה היא בסגנון סדרות הרפתקה מצוירות.
  • ובהתאם, המקומות אליהם הולכות הדמויות יהיו כל מני כאלו שאף אחד לא היה בהם אף פעם, או משהו דומה. אין רקע היסטורי עשיר, בדיוק ההיפך – יש פשוט מקומות. 
  • ועוד בהתאם, הכל חלק מאיזה סיפור ממושך עם איזה נבל מרכזי, שנעשה ברור למדי מי הוא כבר בפרק הראשון.

או, באופן יותר ממוקד, משהו קצת יותר מעניין אני חושב,

  • המוטיב העיקרי המוביל את המערכה הוא מלחמה ביצורים תפלצתיים הפולשים ממחוץ לעולם.
  • ואז יהיו גם יצורים טבעיים (סכנות מהעולם עצמו) וגם יצורים תפלצתיים (הדבר העיקרי בו באנו להילחם, רוב הפרקים). 
  • הנבל יהיה סוג של ישות חוצנית חזקה, כמובן.
  • יהיו ארבעה-חמישה גזעים, ואף אחד מהם לא מהגזעים של סל"ש 1. אני חושב להשתמש בגזע אחד מכל מוצא: קנקו, אנשי עורב מנוולים טבעיים; פולארך, ישויות יסודניות שחציו השני של נשמתן הוא ציפור אש אבל השניים לא מכירים כל כך אחד את השני; פיקסי, פיות קטנות מעופפות; אולי בעצם דריאדות. מהמוצא הנצחי, אולי גית'יאנקי? כנראה shardmind. אין שום דבר מעניין בצל, וזה בסדר, לא צריך, וכמובן שלא יהיה תפלץ. אז אולי אוסיף גובלינים ו\או קואו-טואה, אם אין פיקסי. גם טרוגלודיטים, בתור הגזע החזק ומלא הכבוד (אבל המסריח והמנוול, כן), די חביבים עלי במו"ד 4. אוקי, איזשהו גזע מפלצתי טבעי יכנס, זה ברור.
  • בדומה לפוקימון, מפלצות מהמגדירים ישרתו כל תפקיד, כאילו אין חיות רגילות בעולם. לטאי שמירה במקום כלבים, בוליט מאולף במקום שוורים כדי לחרוש שדה, ככה מן.

2 Comments on “מערכת מו"ד 4 אסנשלז חדשה

  1. אז אתה חייב להכניס מפחלץ בתור מעסיק ראשי\צדדי שגר בבית מוזר עם גן ענקי ובו כל הפוחלצים של היצורים שהוא מצא והו כמובן רוצה עודעודעוד!

  2. אה, הפאולארך הגיעו למהדורה 4? איך אתה מתכוון לסדר את עניין ההתגלגלות לציפור-אש?

    הגית'יאנקי הם לא גזע טבעי שבמקרה חי במישור האסטרלי? אם כבר גזע נצחי, הדווה הם די מגניבים (ברמה הפלאפית – העציוב הסגול לא משהו ואפשר לעשות לו רה-סקין) וגם יש להם סיבה טובה להיות בעולם הטבעי.

    אם כבר גזע מפלצתי, שיהיה מפלצתי ברמה המפלצתית. טרוגולדיט זה נחמד, לטאיש, נול, מינוטאור, טרול (סול מהפונדק התחיל ממש טוב בתהליך ההפיכה של טרול לגזע שחקן, לצערי זה קצת עצר באמצע – כנ"ל לגבי יואן-טי). קואו-טואה נשמע לי כמו היריב העיקרי במערכה שמנאבקת בתפלצים, אלא אם אתה עושה להם שינוי רציני בפלאפ ומציב אותם כיריבים של התפלצים הימיים כמו האבולת' והצ'ול למיניהם. בסך הכל, הקואו-טואה נודף ריח של אינסמאות' על פי ה. פ. לאבקראפט. 

    אם אתה רוצה גזע תפלצי במהערכה נגד תפלצים, בני-הדלאקיר של אברון (Magic of Eberron אאל"ט)  הם אופציה ממש טובה שהייתי רוצה לראות במהדורה 4. זה בעקרון בן-אנוש שנולד עם תאום תפלצי בצורת שיתופן. כיף כיף כיף (הסוג המטריד של כיף).

    גזע צל באמת אין אחד מעניין. אפשר ליצור אחד או להתבסס על מפלצת כדי ליצור אחד. אולי גזע אל-מת כלשהו? 

    דבר אחרון – מה בערך רמת הקסם בעולם? אפשר להשתמש בחוקים של השמש השחורה לגבי תוספי הקסמה ואז יש פחות חפצי קסם והם יותר מיוחדים. אפשר גם לשלב את עניין ניפוץ הנשקים שהוא מגניב. 

השארת תגובה