מבוך ליום

אתמול קיבלתי הודעה מאנשי "משחקי סופר גאון", חברה שמתמחה במוצרי משחק קטנים ואיכותיים, שלפני כמה חודשים גם לקחה את המושכות ל-Dungeon a day.com. זהו אתר שהתחיל מונטה קוק – מבכירי הכותבים למו"ד 3 ואחד מיוצרי השיטה – לפני כשנתיים, ובו הוא פירסם כל יום חדר חדש במבוך-על בין 20 קומות, שאמור לקחת את הדמויות מדרגה 1 ל-20 (במו"ד 3.5, ועם ביאתה של פאת'פיינדר, גם איתה), עד לקרב נגד דרקון אדום אולטרא-קטלני ששוכן עמוק בפנים. כל קומה והשטיקים שלה, עם מפות מפורטות, משימות צד, הסברים על העיר שמעל המבוך, וכן הלאה מטעמים.

אז כמובן שהייתי מנוי.

טבעה של ההודעה אותה קיבלתי, כפי שאולי כבר ניחשתם, נוגע לסופו של הפרויקט. הו, לא של המבוך – המבוך הסתיים כבר לפני חודשים. מאז עולות בו הרפתקאות נוספות. כעת, עם זאת, הפרויקט כולו נאלץ להיסגר, עקב מחסור במזומנים. פשוט אין להם מספיק לקוחות. אם תשאלו אותי, זה בין היתר בגלל שהם לא ממש מנסים לפרסם את עצמם. 

לכאן או לכאן (זה ה-"בכל מקרה" החדש, זה יתפוס, אתם תראו), באפריל 2012 העניין יסגר. עם זאת, כל המנויים הנוכחיים יקבלו מגוון עשיר של דברים: את כל המבוך וההרפתקאות ב-PDF, מני מוצרי PDF מהקטלוג של סופר ג'יניוס, הרפתקה חדשה לגמרי מאת אד גרינווד (עוד אחד מהשמות הגדולים, הפעם מימי מוד"מ), ומוצר PDF עתידי שמתאר עיר שלמה. אין כזה דבר, יותר מדי מוצרים שמתארים עיר שלמה. לא, גם אני לא בטוח באיזה שלב התחלתי לקרוא לחוברות PDF "מוצר".

בכל מקרה (קיבינמט), להלן רישומי ממבוך ליום עד כה:
זה היה די נחמד.

לא זוכר שנפלתי מהרגליים בשום שלב, אבל היו כמה רעיונות טובים, את חלקם גנבתי למני מערכות פה ושם. אבל אני לא חושב שבאמת הייתי מריץ חבורה בתוך המבוך הזה, ולא רק בגלל שאני כבר לא משחק 3.5, גם פשוט בגלל שהוא לא נראה נורא נורא מעניין. אבל זה טריקי, קשה למצוא מבוכי-על טובים – גם הרפתקת הענק Castle Whiterock של גודמן גיימז, לפי הביקורות, לא מרשימה כפי שקיוויתי שתהיה מלכתחילה. כלומר, מוצלחת, ללא ספק, אבל לא ממש שוס, ומשום מה, אני תמיד מצפה שהרפתקאות כאלו יהיו ממש שוס. אולי בגלל שאני עוד זוכר את Undermountain, המקום ממנו בא ננסק, שהקומה הראשונה שלו היתה יצירת מופת של נוראות תת-קרקעית. אגב, גם "המבוך הגדול בעולם" לא עמד בציפיות, ואפילו התגלה כפלופ גדול, נזכרתי עכשיו.

אני עדיין שמח שעשיתי מנוי לאתר, גם בזכות מגוון הרעיונות המוצלחים, גם בגלל שיש לי עכשיו כמה הרפתקאות עסיסיות למראה, גם בגלל כל המוצרים החינמיים שאקבל עוד מעט, וגם, וזאת הסיבה הראשונה שבגללה נרשמתי, בגלל שראוי לקדם פרויקטים מעניינים כאלו בתחום משחקי התפקידים.

מה שמזכיר לי, שאם מישהו מכם רואה פרויקט Kickstarter או Rockethub מעניין בתחום – שתפו, אשמח לדעת עליהם.

2 Comments on “מבוך ליום

  1. קראת פעם הרפתקאות-על אחרות מימי מוד"מ? עדיין יש לי את הקופסה של Night Below שמעולם לא השתמשתי בה, ובזמנו היו גם את ה tomb of horrors וכל ה adventure paths שפרסמה פאיזו.
     
     

  2. מימי מוד"מ, לא שאני זוכר.
    קראתי את סדרת ההרפתקאות הראשונה של פאיזו, את "העיר הכבולה". הרצתי גם את החצי הראשון שלו (פעמיים). מני הרפתקאות נחמדות, אבל לא מספיק מאוחדות מבחינת סיפור-העל.

השארת תגובה