אבל, אבל, אני רוצה לעזור!

הנה כמה מילות חיפוש שהובילו לכאן בשבוע האחרון, ולידיעתכם, מדובר במדגם מייצג:

מבוכים ודרקונים דפי דמות
דמויות למבוכים ודרקונים
מדריך למבוכים ודרקונים בעברית
נוכל דרגה 7 מתקפות מהדורה 4
איפה אפשר לקנות מבוכים ודרקונים
דף דמות של אשף
ספרי מבוכים ודרקונים 3.5

ועוד המון מאוד דומים. 

יש גם כמה חיפושים ל-minecraft (ביקורת אחת! כתבתי פוסט אחד על זה! ועדיין מגיעות לכאן מילות חיפוש [טוב, עכשיו כשחיפשתי את הלינק, מסתבר שיש איזה שישה פוסטים]), "משחקי מחשב", כוכבי כסף, אביב אור, מנצ'קין, טליסמן, שילובים שונים עם המילה גמדים, ופה ושם גם ננסק. 

למה אני מטריח אתכם בעניין הזה. כי ללא ספק, מדי יום מגיעים לכאן כ-10 איש שמחפשים משהו שקשור למבוכים ודרקונים. חלקם אולי מוצאים את זה – חלק משמעותי מאוד מהעמודים הנצפים באתר הוא עמודי העזרים למו"ד בעברית ובאנגלית – אבל אני פשוט לא יודע. ואני רוצה לעזור!

מישהו מחפש דפי דמות מוכנים? כאן יש איזה עשרים, בתוך ההרפתקאות. אני גם אשמח לעזור ליצור אחד במיוחד.

מישהו מחפש דפי דמות ריקים? נו, מצאת? מה שבעמוד העזרים סיפק אותך? אם לא, אני יכול אולי להפנות למקום אחר!

שחקני טליסמן שמגיעים לכאן, איך אפשר לתפוס אתכם לרגע ולעניין אתכם במשחק טוב יותר?

קוראי ננסק, איזה פרק הייתם רוצים לראות? האם אתם מרוצים מהפרקים שיש?

הבחור שמחפש התקפות נוכל דרגה 7, רוצה עצות? אולי נדבר על הדמות שלך? 

האמא (זאת בטח אמא) שמחפשת איפה אפשר לקנות ספרי מו"ד, או הילד שמחפש "מבוכים ודרקונים הספר הבא שעתיד לצאת", שתדעו, אני יודע את התשובות לשאלות האלו.

לפני כמה שבועות קיבלתי מייל ממישהו שכנראה פנה אלי דרך הבלוג, דרך המייל שמופיע כאן בשמאל למעלה. היה אחלה, נהנתי, ואז הבנתי שבעצם, אחרי כל הכניסות האלו, אף אחד לא משתמש במייל הזה. אני לא באמת מופתע, הרי גם אני לא נוהג לפנות ישירות לאנשי בלוגים. זה פשוט… לא כל כך עושים את זה.

וכאן התהייה. איך אני יכול להקל על הנכנסים לאתר להגיע למה שהם מחפשים? האם חסר לי משהו, נגיד, עמוד שימשוך אנשים שמחפשים טליסמן ומשחקי לוח, ויוכל להוביל אותם הלאה למקומות מעניינים? האם טופס "צרו קשר" נוח יותר לשימוש מאשר הצורך לכתוב כתובת מייל, ויעודד אנשים להגיב? 
מחשבות? 

7 Comments on “אבל, אבל, אני רוצה לעזור!

  1. אני ממליץ לך על פורום – זה פורמט נוח לשאלות ותשובות, ואנשים מרגישים יותר בנוח לשאול בו מאשר לפנות למישהו אישית. אולי כדאי לפתוח איזה "פורום משחקי תפקידים" או משהו כזה. אולי אפילו יש אחד, ואז אפשר פשוט לתת לינק אליו במקום בולט, עם טקסט קצר שאומר "פה אפשר לשאול שאלות ואנשים נחמדים יעזרו לכם".
     
    אני רוצה גם להעיר שיכול להיות שאנשים לא שואלים אותך כי הם צריכים תשובה *עכשיו*, ולא יעזור להם עוד שבוע. גם יכול להיות שהם נכנסים לאתר, לא מוצאים, ובאתר הבא כן מוצאים.

  2. לגבי הפורום – יופי של רעיון. המקום היחיד שמתאים לכך בארץ הוא הפונדק, ואני קצת מהסס לשלוח לשם אנשים, אבל אין ברירה אחרת.

    לגבי הדרישה לתשובה עכשיו, לגיטימי, אולי אבהיר שאני נוהג לענות בטווח של 24 שעות. 

    לגבי זה שלא מוצאים באתר – אז זה עניין של ארגון. למה שימצאו באתר אחר (לא שיש אחרים חוץ מהפונדק), ולא כאן? אולי צריך לארגן כאן מחדש.

  3. היי

    להערכתי יש בהחלט מקום לסדר מחודש אם המטרה היא "רוצה לעזור". כרגע המקום נראה (בהסתכלות של מישהו שרק נכנס ולא מכיר) כמו בלוג וקצת לינקים. לי לפחות לא היה ברור (עד שיום אחד מצאתי זמן לחטט וביסודיות) שכל ה"עמודים" בבר השמאלי הם תוכן נוסף שחלק לא קטן ממנו הם באמת עזרים שימושיים (ובפרט למי שמשחק מו"ד, אבל גם לכל מי שיודע לקחת ולשנות דברים). כלומר לי נראה שלא ברור שאלה לא פוסטים נוספים שהחלטת לקרוא להם עמודים (אבל אולי הבעיה אצלי, אני לא בטוחה).

    אני מניחה שמה שאני מנסה לומר הוא שאני הייתי שמחה לראות סדר והבחנה ברורה בין סיפורים (ליל סערה), תכנים משחקיים (מבוכים, דמויות, הרפתקאות) ופוסטים. בנוסף, חלק מהלינקים של העזרים שבורים (או לפחות היו שבורים כשאני חיטטתי בהם לפני חודש או חודשיים). יש מקום כמובן לוודא שכל הלינקים עובדים. בתוך התכנים אני הייתי שמחה לתכנים שאינם מו"ד, אבל אני בטח לא הרוב וכמובן הבחנה ברורה כך שיהיה לי קל למצוא מה אני יכולה לקחת מין המוכן ועל מה אולי אצטרך לעבוד (לפי איזה משחק זה מתבקש, אבל לא רק, לדוגמה לפי אוירה (אימה, הומור, דרמה) פוטנציאלית, אני יכולה לחשוב על עוד כמה חלוקות ואתה בטח יכול לחשוב על יותר ממני).

    ואם אתה שואל מה הקוראים-מאזינים שלך רוצים (בניגוד למחפשי הגוגל שאולי נשארים פה ואולי לא), אני הייתי שמחה לעוד כנפי גמדים בדרך לעבודה.

    אגב אני לא מסכימה עם ההפנייה מודגשת לפורום, לפחות לא באופן גורף. להפנות זה הכי קל ויש באמת מקום ללינקים לאתרים אחרים, שכבר יש בקישורים מומלצים. 

  4. פסקי: אני נאלץ לשמור את סיבותי הכמוסות עימי. לא כי אני נהנה להיות מסתורי, אלא כי זה מסוג הדברים שראוי לדבר עליהם פנים אל פנים ובאריכות כדי למנוע סיכוי לפרשנות לא נכונה.

    פט: שמונים ושש אלף אחוז של נכונות. צריך שינוי משמעותי בתמה, יותר כמו אתר תוכן ופחות כמו בלוג זורם. לפחות בחלק מהמסך, כלומר; בעיקרו, זה עדיין בלוג. את הלינקים לעזרים אני בודק מדי כמה חודשים, אעשה סריקה נוספת כחלק משינוי התמה והעימוד המחודש של התוכן, כשאמצא זמן. אני בהחלט בעד תוכן לא רק למו"ד, במיוחד עם התעניינותי החדשה בוורהאמר, משחקי אינדי ו-SW. 
    כתפי גמדים אני חוזה באזור פברואר, אבל אני מסרב בכל תוקף להתחייב להצהרה הזו, ולמעשה מתכחש לכך שהכרזתי אותה בכלל, כבר עכשיו. 

  5. אהלן ננסק!
    שלוש שאלות לי אליך: 
    1. מה הספר הבא שעתיד לצאת למבוכים ודרקונים בעברית?
    2. מה קרה לניוזלטר\מגזין\עיתון\משהו של מאנקיטיים?
    3. איך משיגים תמונות כריכה (מלפנים ומאחור) ברזולוציה גבוהה של ספרי מבוכים ודרקונים בעברית בשביל אספן מו"ד שגילה שיש תעשיית מ"ת ישראלית ורוצה גם אותה באוסף?

  6. 1. לא יכול להגיד כרגע,
    2. שינוי משמעותי בסדרי עדיפויות,
    3. אני מניח שאפשר לפנות ל-infomonkeytime@gmail.com ולבקש מהם. 

השארת תגובה