אין D&D בכלא

קווין סינגר, אסיר אמריקאי שמרצה מאסר עולם עקב רצח בכוונה תחילה, לא ישחק מו"ד.
קווין ניסה לעתור לבית המשפט ולשנות את הוראת בית הכלא מ-2004, שאוסרת על האסירים לשחק מו"ד. לצערו, ולצער שאר החבורה שלו אני מניח, בית המשפט החליט שלא להסיר את האיסור, מאחר והוא סביר בעיניו. ולמה, בעצם, יש איסור על מו"ד בבית הסוהר? כדי למנוע פעילות כנופיות.

קצת עלוב בעיני, יכולתי לחשוב על כמה סיבות מוצדקות מכך. אם כבר מונעים מהם מו"ד, שתהיה לכך לפחות סיבה מוצקה. הרי לא מונעים מהם טלויזיה, משחקי לוח, גישה לספריה ולימודי אוניברסיטה, ומגוון תחביבים אחרים. אז דווקא מו"ד? מוזר, אבל למרות הרוצח, הכלא ובית המשפט המעורבים בסיפור, בסופו של דבר, זה נראה בעיני פשוט כעוד הכפשה לשמו של המשחק.

הידיעה המקורית.

עדכון (תודה לאבנר): כרגיל, הסיבות היחידות לחשוד שיש משהו לא בסדר במו"ד הן שוליות במקרה הטוב ומעוררות גיחוך במקרה הרע, ובכל זאת אלו הן הסיבות מאחוריהן עומדת החלטת בית המשפט: אירועים בודדים של אסקפיזם, שלא הובהר מה הבעיה איתו; שני אירועים בהם אסירים בצעו איזה פשע שמחקה את ההרפתקה שלהם, כאילו לא יכלו לתכנן אותו אחרת; ומקרה אחד של מישהו שהתאבד לאחר ששיחק, ובכלל לא היה אסיר, סתם שחקן עם בעיות נפשיות. מצחיקה עוד יותר דעתו של "מומחה לענייני כנופיות", לפיה המבנה של חבורת מו"ד דומה למבנה של כנופיה ומעודד שיתוף פעולה תחת סמכותו של המנחה. כמו שמציינים בקישור, אותו הגיון פועל היטב על כדורסל, כדורגל, וכל ספורט קבוצתי אחר.

1 Comment on “אין D&D בכלא

השארת תגובה