מוצאי ביגור, ערב החג

בשלושת הימים האחרונים הייתי כל כך עסוק שלא נשאר לי מקום בשכל כדי לחשוב להעלות פוסט שאומר "בואו לביגור, אני אהיה עסוק שם". הכנס היה סבבה, והזכיר מאוד את הכנס של שנה שעברה – מה שמעט מצער, כי לא קיבלתי את הרושם שהגיעו הרבה מאוד אנשים. הרבה, כן, אבל לא הרבה מאוד. אני אחכה למספרים הסופיים מהמארגנים. להלן כמה קטעי וידאו בחסות מיכאל טאלאש.

שוב פעם הוכח שאין בכנסים בארץ כבוד למו"ד: הטורניר הגדול הדרדר למעין בדיחה. בשנה שעברה השתתפו רק שלוש קבוצות (ועוד אחת שאמרה שתשתתף ולא באה), וחשבתי שזה די מעט, אבל השנה אצטרף להתאים מחדש את הסטנדרטים שלי – נרשמו שתי קבוצות, בערך, והלכה למעשה השתתפו באירוע חמישה אנשים. שזה קצת יותר מקבוצה.
אני מאשים הרבה גורמים, בין היתר את הפירסום המאוחר והלוקה, כנראה, גם מבחינתי וגם מבחינת אתר הכנס. אבל גם מעבר לרמת הארגון, זה ברור שאין מספיק שחקנים שאיכפת להם מהעניין. לדוגמא נוספת, אחד ממשחקי המו"ד היחידים הנוספים שהורצו בכנס (והיו מעט, כמובן), למרות שהיה בבירור מושקע להחריד, זכה לנוכחות של שני שחקנים בלבד. משחקי המו"ד היחידים שהיו מלאים היו אלו שנערכו מטעם הפונדק, וזה לא חוכמה כשיש לך קהל שבוי – אנשי הפונדק עצמם, כמובן.
אבל עוד לא אמרתי נואש – בשנה הבאה אערוך את הטורניר באופן אחר, וכנראה שללא קשר לביגור. ביגור הוא כינוס של קהילת שחקני תפקידים מסוימת, ולא של שחקני מו"ד. כדי שזה ישתנה, צריך לעשות הרבה יותר מאשר לארח טורניר – צריך לתת כבוד לשיטה בקנה מידה ששאר המשתתפים בכנס פשוט ילעגו לו.

אם כבר בענייני Goodman Games, החברה המצוינת שכתבה את הרפתקאות הטורניר, הנה סיקור מקיף על כל ההרפתקאות שהוציאה, פחות או יותר. חובבי 3.5, שווה מאוד! ההרפתקאות שלהם מצוינות.

התחלתי לשחק קצת ב-trial של Age of Conan, הממורפג עליו אני מפנטז זה זמן רב. יש ריציון! אם כי היה המון ביגור באמצע שהפריע לי להיות מתעל שדים אימתני כפי שבבירור נועדתי להיות. הנה טריילר לגירסת הלוח, מבית FFG – הם אוהבים לעשות טריילרים, וגם משחקים טובים, ולפי הביקורות המוקדמות, נראה שהצליחו גם הפעם.

כעת נותיר אתכם לעניינכם, ארוחת החג וכן הלאה, ואולי גם אתם רוצים להיות מתעלי שדים אימתניים, מי יודע, אך לא לפני זה.

5 Comments on “מוצאי ביגור, ערב החג

  1. אני ממש מצטער שלא יכלתי להגיע לטורניר השנה 🙁
    אבל דברים גדולים ונפלאים ממני אילצו אותי שלא להגיע … שמעתי שהחבר"ה נהנו בכל אופן –
    אני באמת מקווה שבפעם הבאה גם תהיינה יותר קבוצות , מאשר מה שהיה נכון לכנס זה, ואף אולי במו"ד 4 ישתבח שמו !

    המשך יום נעים, וחג שמח לחוגגים
    וחג קל, לאלו שאוכלים מצות 🙂

    אלירן

  2. גם אני מוריד את הדמו עכשיו. אז, בניגוד לטאבולה ראסה, כאן אני כן אראה אותך?

  3. קצת על מו"ד בכנס:
    1. חמישה שחקנים לטורניר? אאוץ". הפרסום הלוקה והמאוחר אולי אשם בזה, אבל ניתן להצביע בצורה ברורה על ירידה במספר האנשים שמשחקים מו"ד בביגור (ובכנסים בכלל), בשלוש השנים האחרונות. ווקא השנה הייתה די פורה, עבור מו"ד 4, עם שלושה משחקים שלכל אחד מהם 2-3 סבבים.
    2. ובכל זאת, גם משחקים אלו זכו אולי למספר נרשמים גדול, אבל מספר שחקנים יחסית קטן. צוות הסערה-סחר במזיקים הורץ פעם אחת, בעוד שדיסגאיה וצוות הסערה-נשיקת השושן הורצו פעמיים כל אחד.
    3. שחקנים בכל שלושת המשחקים הצהירו כי נהנו במשחק. חלק מהם שיחקו בפעם הראשונה מו"ד 4. אציין כי במשחקים של צוות הסערה בערך חצי מהשחקנים היו מהפונדק. המשחקים היו מלאים מהבחינת נרשמים, אבל לכולם הגיעו פחות משנרשמו.

    4. אני מקווה שהצדק עם אלירן. אולי בכנס הבא יצליח קצת יותר.

  4. כנס על טהרת המו"ד? אני בעד! והנה לך הצעה מרעננת:
    משחק מו"ד אחד רצוף וגדול בשיטת הכסא החם. הוא יימשך כל זמן הכנס (בתקווה שאכן ידובר על כנס של יומיים לפחות ולא יום בודד כמו שעושים בפריק), והשחקנים והמנחים בו יוחלפו כל הזמן. הדבר היחיד שיישאר קבוע זה הדמויות, והמבוך עצמו. לא התעמקתי בלחשוב על הלוגיסטיקה של העניין, את זה אני אשאיר בידי מי שירצה לארגן את זה. אבל אני חושב שזה יכולה להיות חוויה מאוד מעניינת. תאר לך את השיחות שיהיו אחר כך בין שחקנים ששיחקו באותו משחק אך בעצם לא נפגשו, או אפילו שחקנים ששיחקו את אותה דמות בחלקים שונים בהרפתקה.

    בכל מקרה, בהצלחה לערן טקטיקה ושאר החבר"ה. על אף שמהדורה 4 SUX!!1, אתם עדיין אנשים נחמדים למרות זאת [=

    נ"ב
    אגב, אני מזכיר שמהדורה 3.5 עוד לא מתה, והיא כנראה עדיין המהדורה הכי משוחקת בארץ (אם לא השיטה הכי משוחקת בארץ). על כן, אני ארביץ לך אם בפעם הבאה כל המשחקי מו"ד שתריצו יהיו רק מהדורה 4.
    ואני גם חושב שהטורניר לקבוצות נכשל בגלל שאין הרבה אנשים שבאים כקבוצה לכנס. וגם אלה שבאים כנראה לא באים כדי להתחרות, אלא כדי לשחק. משחק שבו יש פרסים בסוף נראה, לדעתי לפחות, הרבה פחות תמים ומהנה כמו שמו"ד אמור להיות.  

    נ"ב נ"ב
    מהדורה 4 היא לא באמת רעה, זה היה סתם בצחוק. אל תכעס עליי. שולם? D:

  5. לזה שמעלי, דווקא היה ביום האחרון השנה משחק מו"ד ששוחק במשך כל היום ויצא שהחלפתי שחקן שנעלם להם כשהם היו בקרב, ואני חושב שלעשות משחק שהוא בשיטת הכיסא החם יהיה מגניב ממש, אני חושב גם שחלק מהבעיה בהרצת משחקי מו"ד בכנסים כמו ביגור, היא שאנשים לא רוצים לשלם כסף בשביל משחקים בשיטה שהם כבר מכירים, אלא כדי להתנסות בשיטות חדשות.

    בכל מקרה, אני אישית נהנתי מאוד בכנס(וניכנסתי חינם לשני משחקים, שאחד מהם היה דיסגאה, שהיה המשחק מו"ד 4 הראשון שלי) ומבחינתי הכנס הכניס אותי מחדש למצב שבו אני ממש רוצה לשחק מו"ד

השארת תגובה