הנחיה בכנסים – גרסת החו"ל

הניוזלטר Roleplaying Tips, שמשלח בנו עצות כבר כמה וכמה שנים טובות, מציע הפעם מספר טיפים להנחיה בכנסים. הקונספט הבסיסי דומה לחווית ההנחיה אצלנו, ויש שם הרבה עצות בסיסיות למדי, כמו איך לכתוב טיזר מעניין או כיצד לכוון את כמות השחקנים לאופי המשחק שרוצים להריץ – הכתבה מיועדת למי שמעולם לא הריץ משחק בכנס, ורוצה להתכונן לקראת.

אבל אפשר לראות כמה הבדלים מעניינים בכל זאת: תלה שלט גדול שמצביע על מיקום המשחק שלך (במקום להשאיר את כל האחריות לעניין בידי המארגנים, קח אחריות על המשחק שלך), להגיע נקי ובלבוש הולם, הכן מראש עזרים רבים ומגוונים, ועוד. רוב ההבדלים נובעים ממחשבה מאוד פשוטה: אני לא מכיר את האנשים שאני מנחה להם, אין לי מושג מי הם, ואני רוצה להשאיר רושם טוב.

בארץ, זה פשוט לא כך – רוב הסיכויים שאתה בהחלט מכיר את מי שאתה מריץ לו, גם אם לא בשם פרטי אז לפחות לפי הפנים. זה מעורר תחושת משפחתיות, שבעיני היא מסוכנת ומזיקה, ומובילה לדרדור ברמת האיכפתיות של כל המשתתפים. יאללה, עוד משחק, נשחק ונקווה לטוב – אין את המתח של פגישה עם אנשים חדשים, הרצון להיראות טוב בעיניהם, לתת להם את מלוא היכולת, ולוודא שאחרי שתפרדו, הם יזכרו את החוויה הזו לטובה. אחרי שמונה שנים של ביגור, וקהילה שלמה שחושבת במנטליות הזו, אני בספק אם אפשר לעשות משהו בעניין.

בכל מקרה. עוד כמה אלפי קישורים מעניינים:

וויזארדס פירסמו את שלוש הדרגות הראשונות של ה-Sorcerer (אלוהים יודע איך נקרא לו בעברית), סער מאגי שבוחר בין מורשת דרקונית למורשת פראית. הדרקונית מאפשרת לו לגרום יותר נזק ולהיות עמיד יחסית (ובכן, כנדרש מסער בכל מקרה), והפראית היא באמת פראית, עם כל מני השפעות בלתי נשלטות ושינויים פתאומיים בסוגי אנרגיה. הוא נראה די מגניב ופשוט לשימוש, מתאים במיוחד למי שאוהב לירות פרצי אנרגיה לכל עבר בלי חשש, ולראות אותם מתפוצצים בדרכים מגוונות ומפתיעות.

יצא פאטץ' חדש לשרת הדמוקרטי של ארה"ב! כמו תמיד, כדאי לקרוא את ה-patch notes.

חמישה דברים שלכל שחקן תפקידים כדאי לנסות. בחיי, אם כל שחקן באמת ינסה את כל אלו, העולם יהיה טוב יותר לכולם.

המיניאטורות של מו"ד כבר אינן אקראיות – אפשר לקנות סטים שלמים של גיבורים, לפי מקצועות. מאוד נוח, ומה שכולם רוצים כבר הרבה זמן. ככה זה נראה.

4 Comments on “הנחיה בכנסים – גרסת החו"ל

  1. Philodophy of Games הזה ממש מוצלח. קצת קשה לקרוא בו לאורך זמן כי הפונט והריווח חוברים יחדיו להרוס את העיניים, אבל הפוסטים שהתעכבתי עליהם מאוד מעניינים. הייתי רוצה לנסות את דבר #1 שלכל שחקן תפקידים כדאי לנסות.

  2. זה עדיין נכון, אבל אני מחפש משהו יותר טוב. "כושף" זה לא ממש שוס, וגם לא מתאר אותו בשום צורה. אני מעדיף משהו שיקלע לאופי שלו, אלא שהאופן הזה עדיין לא לגמרי ברור.

השארת תגובה