ביקורת על Race for the Galaxy

חזרתי לשחק בו לאחרונה אז התחשק לי לכתוב עליו ביקורת, כי החברה שלי ואני מאוד מחבבים אותו. אלא שאז נזכרתי שרואי כבר כתב ביקורת – אז למה לחזור על דברי אחרים? באותה ביקורת תוכלו גם להכיר את חוקי המשחק. זה בסדר, אני אחכה.

ועכשיו אוסיף כמה מחשבות משלי. בתור התחלה, אני חושב שהמשחק מעט פחות ממוזל מכפי שמוצג בביקורת. הקלפים שאיתם אתה מתחיל אומנם משמעותיים למדי, אבל לדעתי חלק מהטריק במשחק זה לדעת לזרום – מתי להשקיע ובמה להשקיע. אתה מוצף בכל כך הרבה אפשרויות לפיתוח, שקשה להחליט – אבל זה חלק מהטריק. מצד אחד חייבים לנצל את הקלפים במלואם ולמצוץ מהם כל טיפת ניקוד, ומצד שני חייבים לרוץ קדימה כי השחקנים האחרים לא מפסיקים לבנות דברים חדשים, those bastards.

נקודת האיזון אינה איזה אירוע חד פעמי, אלא מאבק מתמיד, כל סיבוב מחדש. האם לחסוך לקראת הפרויקט היקר ובינתיים לבנות דברים שיעניקו לו נקודות נוספות בעתיד, או לוותר עליו ולקוות לטוב? רגע, האם השחקן הזה שם הרגע הניח את הקלף העשירי? אין זמן!

בנוסף, למרות שעיקר המשחק הוא מעין תחרות מיקסום נקודות עצמית, חשוב להסתכל גם על מעשיהם של השחקנים האחרים. יש לכך שתי סיבות: ראשית, בגלל שערימת הקלפים משותפת לכולם, חשוב לראות אם שחקנים אחרים משתמשים בקלפים שהיו יכולים לעזור לך (מאחר ויש רק עותק אחד מכל קלף, זה אומר שאתה לא תקבל אותו – מאוד רלוונטי לשחקנים מנוסים, שמכירים כבר את הקלפים). שנית, כדי לנחש איזו פעולה הם עומדים לבצע, כך שתוכל שלא לקחת אותה בעצמך ולרכוב על הפעולה שלהם – ובינתיים לבחור בפעולה אחרת שאתה צריך, והאחרים דווקא לא, מה שמאפשר לך להיות קצת לפני האחרים. כל הישג קטן הינו משמעותי!

בשבוע הבא נריץ את Race for the Galaxy בחנות, ואתם מוזמנים להתנסות.

5 Comments on “ביקורת על Race for the Galaxy

    • אין לי ממש מה לומר לה. עניין ה-"גיימרים, התאחדו" נטחן כבר גם בויגיימס וגם בפורומים כאלו ואחרים, וגם אני כתבתי על זה פעם:
      http://www.tactica-games.co.il/wp/?p=140
      גיימרים הם קהל מגוון מדי ופחות מדי oppressed מכדי שיהיה בהם איזשהו צורך להתאגד. כל עוד אפשר להוריד משחקי מחשב בקלות, וכל עוד אני יכול להשיג בקלות רבה כמה שחקני אונליין שאני רוצה, שום דבר בעולם לא יניע אותי להתאגד עם אחרים. בשביל מה? יש לי את כל מה שאני צריך. אני חושב שהגיימרית מוטרדת בעיקר מהצד הצרכני של העניין, לגבי הוזלת מחירים – ושם אולי דווקא יש סיכוי. גם בויגיימס מתלוננים על העניין הזה הרבה, ומדי פעם עושים מיני-דברים-נחמדים כדי לנסות לדחוף את התחום. (למשל עצומה למיקרוסופט ישראל, וכתבות דיעה שמתנגחות בהד ארצי ואטארי). אם הגיימרית רוצה איחוד, נראה לי שכדאי לה להתחיל להתאחד עם ויגיימס, בתור התחלה, ותחת המטריה שלהם לנסות לדחוף פרויקטים רציניים יותר.

  1. הי,
     
    קניתי את המשחק, אבל עוד לא יצא לי לשחק אותו (לצערי).
    רציתי להיות בטוח, הדבר היחיד שיכול "לדפוק" שחקנים אחרים זה בעצם צריכה, לא? כי צריכה- מסחר בד"כ יביר לך הכי הרבה נקודות ניצחון, ובעצם צריכה-VPx2 שווה רק עם אתה יכול לקבל מזה הרבה קלפים?
     
    או שלא הבנתי את החוקים כמו שצריך…

    • מטרת המשחק אינה לדפוק אחרים, אין שום דרך לעשות את זה; במקום זאת, הרעיון הוא לנצל ככל האפשר את הבחירות שלהם לטובתך. למשל, במקום לקחת בעצמך Exploration, אפילו אם אתה צריך קלפים, אולי תבחין בכך ששחקן אחר עומד לבחור את הפקודה הזו, ובמקום זאת תוכל לבחור במשהו אחר, שאתה צריך, ובשבילו אינו מועיל. פקודת היצור היא הנפוצה בהקשר הזה – ניתן להגיע למצב שבו השחקן השני "מבזבז" את ההשפעה המשנית של פקודת יצור. זה עניין של תזמון, מתי אתה לוקח את הפקודות. אל תחשוב רק על הפקודות שלך, חשוב על הצרכים שלך בכלל – ונסה למלא אותם באמצעות הפקודות שאחרים צפויים לקחת.

  2. זה בדיוק מה שהתכוונתי במילה "לדפוק"
     
    להשפיע על הפעולות של היריב בצורה שמכריכה אותו לנצל את הסחורות שלו בצורה הרבה פחות יעילה

השארת תגובה