הוסיפו קורטוב קת'ולהו

שלשום במהלך נסיעה הביתה, התחוור לי ולחברתי היקרה דסי, שכל קונספט משחקי תפקידים אשר ניתן להעלות על הדעת, מכפיל את ערכו עם הוספת קת'ולהו. למעשה, זהו סוד תעשייתי מוכר, כפי שניתן לראות ממספר משחקי התפקידים שיצאו עם premise קת'וליאני. איך לתרגם premise?

בכל מקרה. הנוסחא ממשיכה ואומרת, שכמות ה-Awsome הולכת ומכפילה את עצמה בשנית, עם החדרת נינג'ות. זה, כמובן, מידע בסיסי כל כך עד שמלמדים אותו בבית ספר. ואם לא, אז צריכים. מה שרק לאחרונה הולך ומתברר הוא, שההכפלה חוזרת בשלישית עם הוספת Mech-ים למערכה, אותם רובוטים ענקיים שנשלטים בידי טייס בודד או צוות מצומצם.

הדגמה תבהיר כל זאת בקלות.

המקרה הברור ביותר הוא Call of Cthulhu, משחק האימה המיתולוגי, שמתרחש כברירת מחדל על רקע אמריקה של שנות ה-20. שנות ה-20 מגניבות מספיק בפני עצמן: תקופת היובש, גנגסטרים, דברים מגניבים כמו במחזמר 'שיקגו', וכן הלאה. אבל הופ, הוסיפו גם תפלצות מחרידות שלא מהעולם הזה, והכפלתם את המגניבות!

הקונספט הזה עובד עם כל רקע. למשל את "שחר האדמה", עולם פנטזיה מגניב בפני עצמו, עם גזעים מעניינים תרבותית, שיטת קסם מוצלחת, ועוד. הוסיפו לו את הזוועות – בתכל'ס, ישויות קת'וליאניות מטרפות דעת ממעבר לזמן ולחלל שאוכלות את שכלך מבפנים החוצה – וכבר הוא יותר מגניב!

קחו למשל את DragonMech, עולם מערכה לא-מאוד-מפורסם-וחבל-שכך של D20. גם הוא עולם פנטזיה מגניב בפני עצמו, עם תרבויות מעניינות והיסטוריה מסתורית. הוסיפו לו מכים ענקיים שמונעים בידי סטים-פאנק, או קסם, או מאות עבדים (האורקים האלה, איזה לצים), וכבר הכפלתם את המגניבות. הוסיפו גם זוועות חצי-קת'וליאניות בצורת ישויות מהירח שפולשות לעולם (והריח עצמו מתפורר עם הזמן ומתחיל להתרסק על האדמה, מגניב), והכפלתם את המגניבות בשנית! הוסיפו שבט של בני אנוש שפיתח אומנות לחימה עם מכים, שנקראת Mech-Fu. מגניבות מרוכזת, רק להוסיף מים.

הנוסחא עובדת גם במישור התיאורטי. נגיד, אני רוצה לשחק בעולם שבו יש רק שבטים של גמדים, ללא גזעים אחרים, ובין השבטים יש יחסים מורכבים, כשלכל אחד יש מערכת קסם יחודית או אמונה מעניינת משלו. אבל מה אם אחד השבטים זימן בטעות את האל האסור, ממעבר לזמן ולחלל, וכעת הוא אוכל את השמיים וממטיר דמעות של דם כמו גשם?! ומה אם אחד השבטים הוא שבט נינג'ות?! גמדים נינג'ות!
גמדים! נינג'ות!

בסופו של דבר חייבת להגיע מסקנה אחת עליונה, כאשר לוקחים את התרגיל הזה כל הדרך עד לסופו המתבקש. והיא אכן כאן: קוראים לה Cthulhu Tech, והיא הדבר הטוב ביותר שנוצר אי פעם, בהגדרה. העתיד הרחוק, שבו המיתוס הקות'ילאני ידוע ומוכר ומסוכן להחריד, ואפילו השתמשו בטקסים נוראיים ובטכנולוגיה מתקדמת כדי ליצור מכות, שאנחנו שולטים בהן, וגם יש נינג'ות. עוד לא שיחקתי בשיטה, אבל סקרתי את ספר החוקים הבסיסי ב-PDF, ומלבד היותו עשיר עד להתפקע בתוכן ופירוט על העולם, הוא גם פשוט מגניב. אי לכך ובהתאם לזאת, הדבר הראשון שעלי לשחק בהקדם האפשרי הוא Cthulhu Tech, מ.ש.ל.
מיד אחרי שאשחק עוד קצת מו"ד 4.

אחרי הקישור: בדיחה לגיקים קשים במיוחד בלבד.

(תאמינו או לא, בזמן כתיבת הכיתוב של התמונה ברחה לי המילה אפיפיור מהראש, והייתי צריך לחפש את התרגום ל-pope. כעונש, קבלו את האפיפיור בוויקיפעדיע ביידיש)

3 Comments on “הוסיפו קורטוב קת'ולהו

השארת תגובה