הסנטור ג'ון מקיין: רק עלובים משחקים D&D

בעצם, לא רק עלובים – גם אנטי-פטריוטים ומשתמטים. או משהו כזה; עדיף שתקראו בעצמכם.

אבל זה לא באמת מפתיע, שהרי קונסרבטיבים חושבים ש-D&D הוא תופעה ילדותית ולא פרודקטיבית. זה עוד בסדר; נוצרים פנדמנטליסטים חושבים שהוא מן השטן.

טוב, ברגע שמזכירים את הפרט הזה, חייבים (לפי חוק) להציג קישור ל-Dark Dungeons, מצד אחד בדיחה ומצד שני דבר מעט מפחיד. יש אנשים שבאמת, באמת מאמינים במה שמופיע בקומיקס הזה. למי שלא מכיר, האתר chick מתמחה בפרסום חינמי של פליירים אותם נוצרים אדוקים אמורים להדפיס ולחלק לאחרים, כדי לשכנע אותם בצדקת רוח הקודש וכוחו המזכך של ישו, אדוננו. וטיפוסים שכאלו באמת, באמת חושבים ש-D&D ודומיו הם תופעה שטנית.

לפעמים הם אפילו טוענים את זה ברצינות הגובלת בטיעון מדעי. המאמר שבקישור שלהלן הינו מתון יחסית ואפילו מציג עצמו בהגיון, פחות מחורר מרוב המאמרים ה-"מדעיים" שיצא לי לראות מביתם של פנדמנטליסטים דתיים; אבל הוא עדיין מאוד טועה, כמובן, וכמו שנהוג במאמרים דתיים שכאלו, מציג נתונים מלפני 30 שנה ומביא ציטוטים מתוך קטעים שאין בינם לבין המציאות קשר של ממש, ואז עוד בונה עליהם את הטיעון כולו. והוא גם לא לבד, ובוודאי לא נתקשה למצוא עוד.

מצד שני, אולי לא כל הנוצרים מטורפים לחלוטין.

לשמחתי, חלקם אפילו שפויים ממש. לדוגמא, הביטו בביקורות שקיבל הספר "התגובה הנוצרית למבוכים ודרקונים", עוד אחת מההכפשות שטוענות שצריך לשרוף את כל מה שאינו תואם להוראת הכנסייה ספרי השיטה. הביקורות, שרובן נכתבו על ידי נוצרים, מבהירות כמה הם בעצמם חושבים שזה ספר טיפשי, חלקם אפילו מתביישים בו.
בנוסף, בקהילת הפורומים הנוצרית בבירור "פורומים נוצריים", יש פורום שלם שמיועד לחובבי משחקי תפקידים. על מה הם מדברים שם? בדיוק על מה שמדברים בכל מקום אחר, כולל אפילו ויכוחי המהדורה הנצחיים של מו"ד 3 ו-4. יש גם דיונים בסגנון "עזרו לי לשכנע את אימא ש-D&D אינו מן השטן!", ברצינות גמורה, כמו גם "האם שאלתם את עצמכם באיזה משחקי תפקידים יכולים נוצרים לשחק?". אבל הדיונים האלו מתנהלים מתוך מחשבה ושיקול דעת (מלבד יוצאי דופן בודדים, שזוכים להיסכל באבנים בידי שאר המשתתפים), אנשים שמנסים להתאים בין תחביב שהם בבירור אוהבים ולא מוצאים שום דבר רע בו, לבין תפיסת עולם ספציפית, שהיא במקרה שלהם נוצרית. כשאני רואה דבר שכזה, אני מרגיש שיש עוד עתיד לאנושות בכל זאת.

דבר נוסף: בקרוב יצא משחק תפקידים המבוסס על דוקטור הו (העונות החדשות), ובקנה מידה יחסית מקיף: ספרי שחקן ומנחה וגם קוביות, הכל באריזה אחת. איך משחקים בנראטיב שמבוסס כולו על דמות מאוד ספציפית? שאלה טובה. בבאפי הצליחו לפתור את זה בהצלחה, אז אולי גם כאן.

השארת תגובה