טורניר מבוכים ודרקונים 2008 – מחר הגמר

חג שמח לכל בית ישראל, מכל גזע, מקצוע והתמחות בנשק – טורניר המבוכים ודרקונים לחבורות מגיע מחר לסיומו, במשחק גמר צמוד להפתיע בין שתי קבוצות מוצלחות להפתיע.

את הסבב הראשון סיימו שלוש קבוצות, מתוך חמש וחצי שהיו מתוכננות מראש. מבין אלו שלא נכנסו לטורניר, קבוצה אחת ביטלה לי בהפתעה (שלא לומר, הבריזה), קבוצה אחת נאלצתי לבטל בעצמי (עקב סתימת דלק ברכב; סיפור ארוך), וקבוצה אחת לא הצליחה להיווצר, והורכבה רק משני שחקנים – כאשר מספר הדמויות הנדרש הוא ארבע.

והרי הקבוצות שהשתתפו לפי הסדר בו שיחקו, והניקוד מהסבב הראשון:

  • ארבעת הפרשים: קבוצה יעילה ומהירה, שהספיקה לחקור כמעט כל חדר בקומה הראשונה. נקודות חוזק: שחקן אחד היה אנציקלופדית חוקים מהלכת (והוא עוד שיחק מטיל לחשים, שילוב מסוכן!), כל השחקנים מנוסים במקצועות הדמות שלהם, יכולת ניתוח מהירה של כל אתגר והגעה מהירה להחלטה – האם הוא שווה את הזמן עכשיו, או שנחזור אליו אחר כך. ניקוד סופי: 3,925.
  • מפצחי המבוכים: קבוצה מנוסה פחות במו"ד, אבל עדיין עם היכרות טובה עם החוקים. סובלים מתסמונת "המנחה המחסל", ועקב כך חוששים שכל דבר הוא מלכודת או סכנת מוות כלשהי (ובכן… זה כמעט נכון). נקודות חוזק: חקרניים ועירניים לפרטים סביבם, משתמשים הרבה במיומנויות ידע, חושבים לעומק על כל מצב. אם כי בגלל הנקודה האחרונה, הם גם התעכבו יחסית לקבוצות האחרות וחקרו פחות חדרים. ניקוד סופי: 1,925.
  • קבוצת המלחמה הלוחמתית באמת: ארבעה שחקנים שמכירים את המשחק ובאו עם הרבה רוח ספורטיבית. נקודות חוזק: הצליחו להסתדר עם כל המשאבים שברשותם מבלי לצרוך אף משאב מתכלה או לבזבז זמן, הבינו במהירות את אופיים של החדרים ברחבי הקומה, וסייר שמצליח, איכשהו, להוציא גלגולי התקפה גבוהים במיוחד. ניקוד סופי: 4,000.

ארבעת הפרשים וקבוצת המלחמה הלוחמתית באמת, שיצאו מהסבב הראשון בניקוד צמוד כמעט, ילחמו מחר בבוקר על המקום הראשון, על הזכות להיקרא זוכי טורניר המו"ד המקצועי ביותר בארץ, וכמובן, על ההזדמנות להיות הראשונים בארץ שמשחקים במהדורה 4 של מו"ד! אתם מוזמנים לראות ולעודד אותם (אבל לא להפריע), מחר מ-10 בבוקר ועד שתיים בצהריים, באולם של כנס ביגור.

הערה אודות הניקוד: שתי הקבוצות העולות לגמר הוציאו ניקוד מדהים יחסית לקבוצות ששיחקו בטורניר במהלך הרצתו המקורית, בכנס Gen Con 2006, שם הקבוצה עם הניקוד הגבוה ביותר הוציאה 3,500. האם זה בגלל שהשחקנים המקצועיים בארץ פשוט טובים יותר, או בגלל שאני כמנחה רחום יותר? סביר יותר להניח שהשני, אם כי כלל לא התכוונתי להיות נחמד ואף השתמשתי בכל טריק ואפשרות שההרפתקה נתנה לי. כמו כן הייתי הוגן לגמרי בכל גלגולי הקוביה, והתעקשתי על פירוט מדוקדק של תיאור פעולות, מבלי לתת רמז ושמירה על פני פוקר. מעבר לכך, קשה לי להאמין שאני רחום יותר מאשר כל 28 המנחים שהריצו לקבוצות ב-Gen Con… אולי בארץ אנחנו פשוט משחקים עם פירוש פחות נוקשה של החוקים.

בכל מקרה, מחר ישחקו הקבוצות עם זוג מנחים אחרים, ואז כנראה נדע את התשובה.

2 Comments on “טורניר מבוכים ודרקונים 2008 – מחר הגמר

השארת תגובה