הפאה ה-21

ארכיון מגזין התוכן של מבוכים ודרקונים

"מגזין הפאה ה-21 (הציע) תוכן חדש, מעבר למופיע בספרי החוקים. מדי יום שישי (התפרסמו) בו שתי כתבות חדשות המלאות בכוחות חדשים, מפלצות יוצאות דופן, התקלויות שלמות שניתן להשתמש בהן כאוות נפשכם, חפצים קסומים, חוקים חדשים, ועוד הרבה. והכי חשוב, הכל חינם."

למען ההבהרה! המגזין כבר אינו קיים, הקישורים בתוך המסמכים כבר אינם רלוונטיים, ואתם מתבקשים שלא לשלוח רעיונות לכתבות למייל המופיע בקבצים.

עוד בנושא מבוכים ודרקונים:

קווים לדמותך

סדרת קווים לדמותך עוסקת בפיתוח הדמות, במטרה לעזור לך להפוך אותה לגיבור פנטזיה אמיתי, מישהו שיהיה לך כיף לשחק כל פגישה מחדש. חלק מהכתבות, כמו זו, עוסקות בצד הסיפורי של הדמות, ברקע ובאישיות. כתבות אחרות, כמו "סגנון הנשר הדואה", מציעות הרכבות יחודיות, כוחות וכשרונות חדשים בעלי אופי משלהם ופרטים נוספים שיהפכו את הדמות שלך ליותר מסתם אוסף של מספרים.

חמש השאלות הגדולות
בכתבה זו נתחיל בצעד הראשון של יצירת הדמות ונשאל את חמש השאלות שיעזרו לך ליצור טיפוס מעניין.

סגנון הנשר הדואה
מסדר הפסגות הינו אוסף של טובי החיילים והמפקדים מבין חברי משמר ברונות הפסגות השחורות. המפקדים המרשימים ביותר לומדים את סגנון הנשר הדואה, המשתמש בחנית כדי לזכות בהישג על האויבים.

זוטוני הגבהים
זוטוני הגבהים הינם בני מחצית קשוחים, בגופם ובנפשם, אשר מתגוררים במדבר באנדראו ויוצאים לפשיטות על נשרי ענק. כתבה זו הינה הראשונה בסדרה שעוסקת בזוטוני הגבהים ואזור מחייתם.

הבדלי תרבות
התרבות ממנה באה דמותך קובעת את ערכיה הבסיסיים. שמונת הגזעים המוכרים מופרדים לעשרות ומאות עמים שונים, כל אחד עם מנהגיו שלו. עד כמה נאמן אתה לערכים אלו, ומה זה אומר עליך?

סגנון השופט הכאוב
בחבורה שאין בה מנהיג, נטל הריפוי וההגנה נופל כולו על אביר-הקודש. סגנון השופט הכאוב מייצג דמות שכזו, המוכנה לעבור את כל התלאות עבור חבריה.

בריתות פיה
מיהו הכוח העל-טבעי איתו כרתה דמות המכשף שלך את הברית שהעניקה לה את לחשיה? כתבה זו מציעה שלוש ישויות פיה מוזרות, ושלושה כשרונות חדשים

מסדר אשפי המים
מסדר אשפי המים רואה את הטבע כים גדול ושקט: אם תטיל אבן קטנה באגם, כל אדווה תגרום להשפעות על סביבתה. כתבה זו מציעה דוגמא לאופן בו ניתן לשנות כוחות ומקצועות כדי לתת להם נופח יחודי ואישי

טכניקת הפטיש והמכוש
אוסף כוחות חדשים לסייר, המתמקדים בטכניקת הפטיש והמכוש, המתאימה לסיירים שאוהבים לנעוץ את יריבם ולחבוט בו ללא הרף

קולה של הגבירה
נתיב מופת חדש עבור מכשפים מברית הפיה המשרתים את הגבירה ששרה בחלומות, ומטשטשים את הקו בין חלום למציאות.

כוהני המזור
מילת מרפא היא כוחו המוכר והבסיסי ביותר של כל כוהן. כתבה זו מציעה כוחות וכשרונות חדשים העוזרים לו להשתמש בה ביעילות רבה יותר.

הקרב ודמותך, חלק ראשון
הקרב מהווה חלק חשוב בחייו של כל הרפתקן, והזדמנות נהדרת למשחק תפקידים. האם אתה רואה כל קרב כאתגר מרגש, או כהכרח בלתי נמנע?

הקרב ודמותך, חלק שני
אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על מקומו של הקרב בראיית העולם של דמותך, עם דגש על השפעתו על משחק התפקידים.

הקרב ודמותך, חלק שלישי
על ההכנות ללחימה, וספציפית, הבחירה בנשק.

התקלויות משוטטות

סדרת התקלויות משוטטות מציעה התקלויות מוכנות מראש שניתן להכניס להרפתקה כדי לתבל אותה מעט, או אפילו לבנות הרפתקה שלמה סביבן. ההתקלויות כוללות מפה של האזור, וכן תיאור של הנוכחים בו, הטקטיקות בהן ינקטו בקרב, ומאפיינים נוספים הראויים לציון.

בורות ולהבות
בורות ולהבות הינו חדר שמירה קובולדי, הטומן כמה הפתעות לא נעימות ומסוכנות לחבורות הרפתקנים.

אירועים עירוניים
שלוש התקלויות וזרעי עלילה שניתן להכניס במהלך ביקורן של הדמויות בעיירה, כדי לתת תחושה של עולם חי ונושם, ואולי גם כדי לצאת להרפתקה חדשה.

ספרות מקור
ההרפתקנים מגיעים לספריה עתיקה המלאה בכתבים קסומים מסתוריים, אך לצערם, היא מאוכלסת… וכוללת כמה הפתעות נוספות. התקלות דרגה 10 שניתן להכניס לכל מבוך.

אירועים ביער
המסע אל עבר המבוך יכול להוסיף אווירה ועניין להרפתקה, ולהפיח חיים בעולם המשחק.

שברים
מתוך המרחב שמעבר מגיעים תפלצים משונים כדי לעוות ולהשחית את עולמנו. כתבה זו מציעה שלוש הצעות להתקלויות בכיכובם של תפלצים

יצירת והתאמת מלכודות
מלכודות שוברות את שגרת הלחימה, מפתיעות את השחקנים, ומהוות איום שאי אפשר פשוט לגלגל נגדו התקפה.

הכל דב"ש

סדרת הכל דב"ש מציעה לשליט המבוך מפלצות, אויבים וארגונים חדשים, בהם יוכל להתקיל את השחקנים. טיפוסים מעניינים שיוסיפו עניין לכל הרפתקה, מפלצות מוכרות שעברו שינויים מפתיעים, או פשוט אויבים מנוולים שקל לשנוא.

הגובלינים של היער המושלג
שבט הסחף האפור יוצא מבין עצי היער המושלג, רוכב אל הקרב באכזריות לא שגרתית לגובלינים פחדנים.

נשרי הענק
נשרי הענק הינם גרסאות גדולות, פיקחיות, ומסוכנות יותר של הנשרים הרגילים. הם נפוצים בעיקר במדבר באנדראו, שם משתמשים בהם זוטוני הגבהים כרמכים נאמנים. כתבה זו של "הכל דב"ש" מתאימה גם לשחקנים, שכן היא מציגה רמך חדש.

פטריית שררה
אפילו כפר קטן ושקט עלול להתגלות כמלכודת קטלנית, כשפטריית השררה באזור.

לטאיש צהוב-קשקש
אנשי הלטאה של מדבר באנדראו מהווים את אחת הסכנות המרכזיות בארץ קטלנית זו.

ג'אנוש טהיר
קוסם להשכרה, או גנב בהכחשה? ג'אנוש יכול להוביל את החבורה שלך להרפתקה חדשה.

שרך ביצות
שרכי הביצות, הדביקים ומפיצי הצחנה, מהווים מטרד מוכר בביצות רבות.

שדון אבק
ישות יסודנית קטנה וזדונית זו יכולה לשרת כמרגלת או להפתיע את הדמויות בדיוק ברגע הלא נכון.

גילדת ההרפתקנים
בעולם שבו הרפתקנים הינם נפוצים יחסית, הגילדה מציעה להם שירותים מיוחדים, הנחות על ציוד, ועוד.

גמל שלמה מפלצתי
כל חרק תמים עלול להפוך למפלצת קטלנית אם הוא גדול מספיק… גמל השלמה המפלצתי אוהב לנחות, לתפוס, ולזנק.

מאחורי המסך

סדרת מאחורי המסך מציעה עצות והמצאות חדשות למנחים, כגון חוקים נסיוניים חדשים, עצות הנחיה במצבים שונים, כיצד לכתוב הרפתקאות ולתכנן מערכות, ואפשרויות חדשות שניתן להכניס למשחק.

עתקים פחותים מתקופת הגבורה
עתקים פחותים הינם גרסאות רבות עוצמה של חפצי קסם רגילים, אך לא עד כדי כך שניתן להגדירם כעתקים אמיתיים.

מדבר באנדראו
צוקים גבוהים, נקיקים צרים, ולטאישים אכזריים: זה מה שמחכה להרפתקנים שמנסים לחצות את הערבות הצחיחות של מדבר באנדראו.

תמרונים משותפים
תמרונים משותפים הינם חוק אפשרי חדש, המאפשר לזוג דמויות לעבוד בשיתוף פעולה כדי להשיג תוצאות יוצאות דופן. תמרון משותף הינו דרך מצוינת לעודד עבודת צוות בחבורה. כתבה זו של "מאחורי המסך" מתאימה גם לשחקנים, אך השה"מ הוא שמחליט האם להשתמש בחוקים המוצעים בה.

אלים כנעניים
הוסיפו לעולם המשחק שלכם אלים בהשראת העמים הקדומים של אזורינו: כנענים, חיתים, פלישתים ועוד; בין אם כאל הנבחר של אחת מהדמויות או כאל מקומי של תרבות חדשה.

10 עצות להרצת פגישה בכיף
איך להריץ את הפגישות הטובות, המהנות, והמוצלחות ביותר? עשרה טיפים שיעזרו לכל שה"מ להתמקד במה שחשוב, ולהפוך כל פגישה לבלתי נשכחת.

מחלות מישורים
מאנרגיה יסודנית שממלאת את הגוף ועד תולעי מחשבה שמכרסמות את זהותך, חמש מחלות חדשות לדרגות גבוהות שמגיעות מהמישורים שמעבר לעולם.

דברים שמוצאים בכיסים
בפעם הבאה שהנוכל בחבורה ינסה לשדוד עובר אורח, הוא עשוי למצוא "אוצר" מפתיע… או אפילו הרפתקה חדשה.

עולם קסום באמת
יותר מדי שחקנים ומנחים מאבדים את הקסם שבעולם המשחק. כתבה זו תנסה לעזור לכם להפוך את מבוכים ודרקונים למשחק פנטזיה אמיתי. הקריאה מומלצת גם לשחקנים, לא רק למנחים.

תיבות אוצר
לכבוד יציאתו של ספר ההרחבה תיבת האוצרות, מספר תיבות אוצר לא שגרתיות שיעזרו לך להפתיע את השחקנים.

עתקים פחותים לתקופת המופת
עתקים פחותים הינם גרסאות רבות עוצמה של חפצי קסם רגילים, אך לא עד כדי כך שהם מגיעים לרמתם של עתקים אמיתיים. כתבה זו מציעה שלושה עתקים פחותים המתאימים לדרגות 11 ומעלה.

אביזרי אופנה לאציל ולהרפתקן
בעולם עשיר בקסם, אצילים שיכולים להרשות זאת לעצמם ישתמשו גם הם בחפצים קסומים, ממש כמו הרפתקנים. אך הם לא מחפשים חרבות בוערות או שריונות בוהקים… אלא חפצים בעלי שימוש בחיי היום יום.

כישלון בבדיקה

כישלון בבדיקה היא סדרת כתבות מעט… שונות. יש אפילו שיגידו, טפשיות.

חג החנוכה
לכבוד חג החנוכה אנחנו מציעים אוסף של חפצי קסם וכשרונות חדשים, שיעזרו לכם להביא את חנוכה לשולחן המשחק שלכם! אם כי כנראה תתחרטו על זה.

חפצי קסם בהשראת מנצ'קין
מנצ'קין הוא משחק קלפים פופולרי, פארודיה על מבוכים ודרקונים. אבל גם מפארודיות אפשר ללמוד! כתבה זו מציעה אוסף חפצים קסומים חדשים, ושבורים לחלוטין, הישר ממנצ'קין.

נתיב מופת לנכשלים
בחרת לגלגל תכונות לדמותך, במקום לקחת את מערך התכונות הרגיל. איזו טעות זו היתה… יצאת כישלון, ועם נתיב המופת הזה, גם תישאר כישלון.

הנפצה פתאומית
והפעם: הדרך הנכונה להפנות שחקנים בעדינות בחזרה לעלילה המרכזית.

0 Comments on “הפאה ה-21

השארת תגובה