עזרים למבוכים ודרקונים

עמוד זה מרכז את מיטב ומירב התוכן הזמין בעברית – ובחינם – למבוכים ודרקונים מהדורה רביעית.
יש לכם שאלות לגבי החוקים או השיטה באופן כללי? שלחו לי מייל, ואחזור אליכם עם תשובה.

עוד בנושא מבוכים ודרקונים:

עזרים רשמיים

דף הדמות של מבוכים ודרקונים, הרשמי בעברית. פחות טוב מאלו שבהמשך…

תרגומי הרחבות חובבים מאנגלית

דף דמות פשוט בעיצוב ישן
בהשראת דפי הדמות של המהדורות הראשונות של המשחק, דף אחד שמציע סיכום מהיר של הפרטים העיקריים. לא מומלץ לשימוש מתמשך במערכה, אבל מצוין למשחקים קצרים או חד פעמיים.
פרי יצירתו של דיסון לוגוס. תרגום: ערן אבירם

דף כוחות פשוט בעיצוב ישן
עם מקום לשבעה כוחות ונתוני ההתקפה הבסיסיים. פרי יצירתי, מבוסס על גרפיקה מאת דיסון לוגוס.

דף דמות נקי
דף דמות נוח ומרווח הרבה יותר מהדף הרשמי. כולל רק נתונים הכרחיים, מסודרים באופן זמין לשימוש. דו-צדדי בשחור לבן.
פרי יצירתו של קיזניט, מפורום ENWorld האמריקאי. תרגום: ערן אבירם

עמוד ריכוז כוחות
כרטיסי הכוחות תופסים לכם יותר מדי מקום על השולחן? עמוד ריכוז הכוחות הוא הפתרון. כל הכוחות של דמותכם מרוכזים על דף אחד, שיספיק לכם עד דרגה 30. למען נוחות מקסימלית, מומלץ גם להוסיף בקטן את מספר העמוד בסל"ש ממנו לקוח הכוח.
פרי יצירתו של וריס ארקון, מפורום ENWorld. תרגום: ערן אבירם

אובסידיאן: מערכת אתגר מיומנויות חלופית
שיטת אתגר מיומנויות מהנה ומפותחת יותר מזו המופיע במדריך לשליט המבוך.
פרי יצירתו של סטוקר, מפורום ENworld. ניתן להוריד את הגרסה האנגלית המקורית מכאן. תרגום: ערן אבירם

הרחבות רשת

יוזמה משופרת 1: מפלצות לדרגות 1-5
הגיליון הראשון של מגזין הרשת של טקטיקה, המציג תוכן חדש למבוכים ודרקונים 4. הפעם, שמונה מפלצות ממגוון סוגים: גולם שעווה שנמס תוך כדי לחימה, מפלצת החלודה המאיימת והמפורסמת ממהדורה 3, גמל שלמה מפלצתי שחוטף את הדמויות ונמלט, שדון אבק שמעוור את הדמויות ומתפזר לערימת אבק תמימה למראה, שרכים דביקים ומעוררי צחנה שעובדים היטב ביחד, והשיא שבכתר: הנחש השלדי, מפלצת בכירה שנוצרה במיוחד עבור דרגות נמוכות.

יוזמה משופרת 2: יצורים מונפשים
הגיליון השני עוסק במפלצות מונפשות מסוגים חדשים, שלא תראו כמותן במגדיר המפלצות. גולם המראה הוא מפלצת בכירה שמציגה את הדמויות מול השתקפותן שלהן ובולעת הרפתקנים מסכנים לתוך עולם מראה; גולם הסבון מאידך הוא גולם נחות למדי שמחליק כל הזמן; ושומר הנשפים עומד במקום טוב באמצע, כישות פיה שלכאורה באה להציף את המסיבה באורות נעימים, אך למעשה היא שומרת על אדונה מפני התנקשויות.

הרפתקאות

מחווה אחרונה מת
הרפתקה מלאה שמציגה את המהדורה הרביעית על כל הדרה. ההרפתקה מתאימה לחמש דמויות בדרגה ראשונה, אשר נשלחות אל תוך הביצה בחיפוש אחר קברו של אביר מימי קדם, במטרה לפייס את רוחו הזועמת. שמונה התקלויות מגוונות ומרגשות ממתינות לכם!

מסתורי ג'ונגל העקרבים
ההרפתקה שנכתבה עבור כנס גרגויל 2009. הגיבורים יוצאים למעמקי ג'ונגל העקרבים בחיפוש אחר חברם אוראד דיביאן, שנחטף בידי אמאזונות במהלך חקירת חורבותיה של ממלכת סאראן הקדומה. אך רשע עתיק יותר ממתין מתחת לפני השטח… ההרפתקה כוללת מפלצות חדשות בלבד, והתקלות אחרונה מגוונת במיוחד.
הורידו את מפות הקרב עבור ההרפתקה. לצערי, הרזולוציה מעט נמוכה, אבל לא נורא.
הורידו את הדמויות המוכנות שנוצרו עבור ההרפתקה.

הרפתקאות נוספות

כל הרפתקאות כנסי דרקון, הכנס הישראלי למבוכים ודרקונים, להורדה חינם. חלקן כוללות מפות ודפי דמות מוכנים.

אגף ההורדות של פורום הפונדק מציע מספר הרחבות שנכתבו על ידי משתתפי הפורום.

64 Comments on “עזרים למבוכים ודרקונים

  1. טופל. רק שים לב שלא רשום שההרפתקה הורצה בחנות (כי היא באמת לא), אלא שנכתבה לכבוד. ההרפתקה שהורצה היתה – לפחות תחילתה של – "מגוון צרות עם קובולדים ויש דרקון בסוף" (working title)

  2. לא כתוב היה שההרפתקה הורצה בתאריך המדובר, אלא שהיא נכתבה עבור ההשקה שהייתה בתאריך המדובר. אז גם אם לא הריצו אותה, משתמע מכך שה-28 באוקטובר כבר היה, כמו-גם שהמהדורה העברית הושקה בתאריך זה.

    ההרפתקה עצמה מעניינת. ההתקלויות מעניינות (בעיקר זו שבאזור 3) והסיפור מוצלח. הרפתקאות הצד משתלבות היטב ונחמד שיש שתי דרכים לסלק את המזל הרע על האזור… למרות זאת, מפריע לי קצת שאין כיסוי למקרה שהקבוצה תחליט לחסל את אשתו האל-מתה של הגיבור המנוח או למצב שבו הדמויות יחליטו לצאת ולטפל בגובלינים מייד אחרי ההתקלות הראשונה ולפני שבכלל נכנסו למקדש. יש גם בעיה בהנחה הראשונית שההרפתקה מתרחשת במקום מוצאן של הדמויות ושכל אנשי הכפר מכירים אותן היטב. אין ממש הסבר למה זקני הכפר החליטו להפיל את התיק על הדמויות, אם זו ההרפתקה הראשונה שלהן ואם נתון שלא היו כל מלחמות גדולות או פלישות קובולדים בעשרים השנים האחרונות: הדמויות לא יכלו להוכיח עדיין את כוחן וגבורתן.

    המפלצות, מאידך, מגניבות ביותר.
    הגמל-שלמה המפלצתי קצת מוגבל (היכולות שלו מאוד יעילות – אבל רק נגד יצורים בגודל גדול. במהדורה 4 אין כזה דבר דמויות גדולות, עד להודעה חדשה, והחוקים של רמך עדיין לא ממש מכוסים, אז גמל השלמה לא יכול להמחיש מה היכולות שלו).
    הגולם קצת מוזר – לא ברור למה הוא חסין לאש, ומה קור עושה לו. אם הוא מבעיר את הפתיל בתחילת כל קרב, ניתן היה לצפות שהנזק שהוא גורם לעצמו היה פועל כל הזמן, ושאין לו חסינות לאש. אולי קור אפילו מונע ממנו להמס את עצמו למשך זמן מה? למרות זאת, הוא בהחלט מגניב מכאנית. נראה לי שאפשר להשתמש בו כגולם מבדיל מותך עבור אותה התוצאה ועם קצת יותר הגיון פלאפי. את הנתונים המגניבים סיפקתם, וזה העיקר.
    הנחש מגניב ביותר- לא תזיק גרסה "רגילה" שלו לדרגות גבוהות יותר.
    שדון האבק הוא פרס עבורי, בעיקר כי יש לנו בקבוצה מסורת רבת שנים של שדונים עשויי אבק – אני לא ממש אהבתי אף פעם את הזימון של 33.5, ותמיד העדפתי מצב שחומר מהסביבה מונפש בידי ישות חסרת-גוף ותבונית בקושי שהמטיל מזמן – "שד אבק" היה אופציה מצויינת, כי במבוכים נטושים יש נטייה של הצטברות אבק. הוא פעל בערך כמו לחש הכהן "נשק רוחני".
    מפלצת החלודה הסופית יצאה טוב. אני מניח שהיא צעירה, כי אתם מצפים לבוגרת כמפלצת רשמית במגד"מ הבא?
    השרכים חמודים, בעיקר הדביק עם השובל המשעשע שלו.

  3. כמו מק31: מתי כרטיסי הכוחות של קיזניט יפורסמו?
    ומתי לפחות השמות של החפצ"קים ושל הכוחות (הכי משמעותי לי) יפורסמו בפומבי?

    תומר.

  4. נרוביאן – אבוי, בפלייטסט נוסף הנחש התגלה כבעייתי! הנשיכה שלו לאו דווקא באה לטובתו. הוא יחזור לשולחן העבודה, וגרסה משופצת שלו תצא ביוזמה משופרת 1.1. לגבי ההרפתקה ואיסוף הדמויות האד-הוקי משהו, אתה צודק, אבל זה לא מאוד מטריד אותי. שיסתדרו. מצודת צלמוות מתחילה אפילו יותר גרוע =)

    תומר, הכרטיסים של קיזניט יפורסמו כנראה בסופ"ש הקרוב. קובץ השמות המתורגמים המלא יפורסם רק בעוד מספר חודשים. אם יש לך שאלות ספציפיות, אתה מוזמן לשאול במייל או בפורום של כ"כ.

  5. בעיות עם הנחש? כן. גם אני שמתי לב לזה כששילחתי אותו בקבוצה – אבל אצלי הוא פשוט לא הצליח לנשוך אף אחד בכלל… פגע רק עם נגיחה ועם הפרץ המדמם שלו.

    אצל מפלצת החלודה זה הפוך – כדאי לשנות את הרענון ל-6 בלבד. הדבר הזה פשוט אכל את השחקנים, ונאלצתי לאפשר להם להסיר את השריונות שלהם ולהכניסם לתיק כפעולת תנועה (דבר שאמור לקחת כמה דקות!). אני גם מציע שיהיה מצויין בתיאור כי "שריונות קלים אינם מושפעים", מה שימנע מצבים מביכים בנוגע לשריון לבוש שמתפרק לאשף.

  6. כשחושבים על זה, הנחש צריך יכולת הגנתית כלשהי. אולי תחליף את הנגיחה בהצלפת זנב שאפשר לבצע כהפרעה מיידית נגד יריבים שתוקפים בקפא"פ?
    אפשר גם לקבוע שהדמות הבלועה היא המומה או הלומה (Dazed), כך שהיא לא "מאגפת" את הנחש.

    באיזה אופן הנחש עשה לך צרות?

  7. תומר, כאמור, בסופ"ש. עדיין לא סופ"ש…

    mek, כאמור, הנשיכה של הנחש לאו דווקא באה לטובתו. אם הוא אוכל מגונן, הוא די נדפק, כי המגונן יכול לסמן אותו מבפנים אבל הנחש לא מסוגל להתקיף אותו.

  8. אם כך, האם פשוט תתנו לנחש התקפה אותה הוא יכול לבצע רק נגד יצור בלוע, כפעולה משנית? זה אמור לפתור את הבעיה הזו.

  9. סוף סוף 2! אבל למען האמת אני מעוכזב, אני לא יודע למה אבל זה פחות טוב מיוזמה משופרת 1, אולי בגלל שאני מעריך יותר את הדרגות הנמוכות של מו"ד4?
    בקיצר גולם הסבון הוא פשוט טוב, הכדור הקורן הזה (או איך שלא קוראים לו) די משעשע אותי וגולם המראה פשוט חזר בצורה מפחידה.

  10. תיראו,זה לא יפה שאתם יושבים לו ככה על הצוואר,להזכירכם ננסק הוא אדם עסוק[אגב,מה שאמרתי פה לא אומר שאני לא מחכה בכיליון עיניים לגליונות הבאים]

    • ארגיע את כולם: יצאו עוד הרבה יוזמות משופרות, לאחר שיטופלו כמה ענייני חנות ותרגום אחרים, דחופים יותר. כרטיסי הכוחות לא מתוכננים לעתיד הקרוב, דף הכוחות תורגם במקומם ולדעתי הוא הרבה יותר מוצלח.

  11. דף הכוחות באמת ממש טוב,אבל יש בעיה אחת-שהמקום לכתוב את הנזק ממש קטן.אני פשוט כותב אותו בהמשך של המקום לכתוב את המטרה.

  12. היוזמה המשופרת הבאה יוצאת בקרוב?ואגב,מה אם המש"ם?יש לך מושג מתיהוא עומד לצאת?

    • מצחיק שאתה מעלה את זה עכשיו, כי הוא בדרכו להצטרף לאחיו כאן למעלה. יש עוד כמה דברים שיקרו לקראת סוף החודש הזה, עדכונים בהמשך.

  13.  
    על מה אתם עובדים עכשיו? על כרטיסי הכוחות?
    אני עכשיו מנסה לתרגם את מצודת צלמוות…לא קל בכלל…..

  14. בתאריך 16.11.2009 ננסק כתב:
    "חבל על המאמץ, עוד חודש או משהו ההרפתקה כבר תהיה בחנויות "

    האם זה כבר קרה?
    לא ראיתי שום אזכור לנושא הזה, ובפריק לא שמעו על זה בכלל.

    • ראשית, אנשי פריק לצערנו לא מעודכנים במיוחד בכל הקשור לתרגום. (והתיאור המביך של מו"ד 4 שמופיע באתרם כבר מעל שנה, רק מדגיש זאת). ההרפתקה לא יצאה לאור, והבנתי מכוכבי כסף שהיא כרגע בהמתנה, והם מעדיפים להוציא כמה ספרים לפניה.

  15. אוקיי, תודה על העדכון.
    אמשיך לחכות לחדשות בנושא.
    ד"א – האם קיימים כבר ספרי הרפתקאות אחרים בעברית לגרסה 4?

  16. לא, אבל יש את מגילות העוצמה של איי הסערה למה" 3.5, ואתה יכול להוריד עדכון של ההרפתקאה למה" 4 (זתומרת, קובץ של שינויים בין המהדורות).

  17. שלום לכולם אני די חדש במשחק (רק חודש) אני לא יודע מה לעשות עם ההרפתקעה שלי כולם בLEVEL 1 שלחתי עליהם שתי טרולים  אחד מת מעריפת ראש והשני הרג את כולם חוץ ממכשף מעולף וכהן תעזרו לי איך להשות אתזה קצת יותר קל!!!
     

  18. אני גר ליד באר שבע ושליט מבוך מומחה, רק שאין אף אחד באזור שמצאתי שמעוניין לשחק מו"ד. מישהו צריך שליט מבוך שגר באזור באר שבע?
     

  19. אני רוצה להתחיל להשתתף בתור שליטת מבוך, יש כם אתרים שמסבירים על איך ליצור הרפתקאה?

  20. שלום אני שחקן שרוצה להתחיל וריאתי שאין למהדורה 5 תרגם לעברית אתה יודע האם זה ישתנה בהמשך כי אני לא יודע אנגלית
    ואמרתי שלבינתים אני ישחק בדרכונים ומבוכים 4 וקשה להשיג את אוגדן המפלצות למהדורה 4 והמדריך לשליט המבוך אתה אולי יודע איפה אני יכול למצוא?

השארת תגובה