עדכון עמוד עזרי המו"ד באנגלית

ניקיתי קצת קישורים מתים (Dragon Avenue התפגר! למה! למה!) והוספתי את הבחור הזה – שחקן מו"ד שהוא גם מעצב גרפי. ווהו! הקישור מוביל ספציפית לקטגורית ההורדות שלו, שם נמצא הדבר המעניין הזה. זהו עמוד סיכום כוחות ואפשרויות אישי, כדי שיהיה קל יותר לזכור איזה כוחות יש לך לכל מצב. כמו שאני רואה בקבוצה הנוכחית שלי, בדרגה 11 בערך שחקנים מתחילים לטבוע בים הכוחות שהם מקבלים מהמקצוע והחפצים, שלא לדבר על כשרונות ומאפייני מקצוע מצביים. הדף הזה מנסה לרכז את כל האפשרויות, כדי שלא יהיה עוד מצב של "אויש! יכולתי להשתמש בכוח הזה כשהוא התקיף אותי" סיבוב אחד מאוחר מדי.

הדף לא מאוד מוצלח בעיני, מעוצב באופן מבלבל משהו וללא מספיק מידע. אולי אנסה ליצור אחד כזה משלי.

גילוי נוסף שלי מהיום הוא L&L, ניסיונו של חובב אולד-סקול מושבע להמיר את מו"ד 4 לאווירה של מהדורה 1. למשל הוספת מטענים לחפצים קסומים, טקסים צריך לשנן בבוקר אבל זמן ההטלה שלהם הוא פעולה רגילה והם אינם דורשים רכיבים, דברים כאלה.

כמו כן אתמול אכלתי המון גבינות והבוקר תפוס לי הגב. האם יש קשר? לעולם לא נדע.

זאת גם חיה מגניבה

קשה לי להסביר את החיבה שאני רוחש ללהקת הדורבנים; הסיבה העיקרית לכך היא שאני לא מחבב במיוחד אף להקה, ובכלל, אין לי איזה קשר למוזיקה. אוהב מוזיקה, בטח, אבל להגיד שיש זמר או להקה שאני "חובב", זאת סוג של הגזמה. אם כי יש את הדורבנים.

הם מדברים אלי, שזה משהו שכמעט מעולם לא חשתי במוזיקה. אולי זאת הסיבה שאני מחבב בעיקר שירים שנשמעים טוב או כאלו שנוצרו להיות הומוריסטים, כי קל להנות מהם. שירים שבאמת אפשר להתחבר אליהם, כמכלול של מילים בעלות משמעות של ממש עבורך? במשך שנים הייתי בספק שבכלל יש כזה דבר. הדורבנים שרים עם הרבה הומור שנובע מנוסנס או מאווירה טובה, ולא מניסיון להצחיק בכל מחיר או להתאמץ ולהתחכם. קל להקשיב להם ולהנות, לא צריך תמיד לחייב רוחב פס קוגנטיבי. אבל הקטע האמיתי, כן, הוא שבו-בזמן יש להם באותו אלבום שירים שמביעים עצב אקזסטינציאליסטי, ובחיי שזהו הביטוי שבו אני בוחר להשתמש.

ואולי הכי טוב, זה שבארבעה-חמישה מהשירים אני עדיין לא ממש מבין על מה בעצם מדובר, והאם "פעם אחת", למשל, הוא אודות הקושי שבסתמיות חיי היומיום והרצון ליצור איזו התרגשות, או פנייה לאיזה אלמנט רוחני ואיזו ישות עליונה למרות שהזמר מכיר בכך שאין כזו, ומכאן התסכול, או על התסכול של הומוסקסואל שלא מסתדר עם חיי האהבה המסורבלים.

בדרך כלל לא היה כל כך איכפת לי, אבל בגלל שאני כבר מחבב אותם, פיתחתי איזשהו קשר רגשי אוטומטי לשירים שלהם. ואני נהנה דווקא מהאמורפיות הזו, מאי הידיעה לגבי הנושא בו עוסק השיר. אני לא מתעסק עם זה – הייתי צריך להתאמץ עכשיו למצוא ולנסח את שלושת הדרכים בהם אני רואה את "פעם אחת", למשל – ועצם העיסוק נראה לי כמו פנייה חשודה לעבר שכונת ניתוח שירה, שלשם אין לי שום כוונה להיכנס אי פעם לעולם.

הם מומלצים בעיני.

מסתבר שהסולן שלהם, אחד איתי גליסקא, עזב לפני זמן מה. הועצבתי, אך שומחתי שוב כשהסתבר שהם בכל זאת הוציאו עוד אלבום. ואז הועצבתי שוב כשהסתבר שהוא האחרון בכל זאת, והם מתפרקים. וגם קצת היה עיצוב על כך שלא קראו לו בשם פשוט ומקסים כזה, כמו הקודמים, אלא בשם שנשמע כמו שם של אלבום, "אחד אחרי השני".

קניתי את הדיסק – השלישי שלי אי פעם, והשני היה פשוט הדיסק הקודם שלהם – והועצבתי, שוב, כשהסתבר שאני לא ממש מחבב כ-80% מהאלבום. כמה שבועות מאוחר יותר אני מבקש לתקן שגיאה זו שעשיתי, כי אחרי האזנות חוזרות הוא ממש חביב עלי כמו "לוי", וממש מאותן הסיבות.

מכרז לארגון כנס דרקון חורף 2011

שמעו שמעו, מאחר ואני לא אארגן את כנס דרקון הבא (שיהיה החמישי במספר, בתוך שנה וקצת בלבד!), נפתח מכרז. יזמים צעירים, וכל מי שהיה מעוניין לעשות משהו למען מו"ד ולא ידע מה, מוזמנים להציע עצמם. זה בהחלט פשוט, ויש בזה הרבה תחושת סיפוק, ליצור כנס מאפס ולצאת עם כמה עשרות שחקנים מרוצים.

אשמח לענות על שאלות שיש לאנשים בעניין, כמו למשל "איך ייתכן שזה פשוט" (ובכן, זה פשוט כך, יש נורא מעט דברים לעשות), ו-"אם ככה, אז למה אתה הפסקת", שזאת שאלה מצוינת שראויה לפוסט שלם.

השקת מאנקי טיים והמשחקיקון

ראשית, חדשות:

מאנקי טיים היא חברה חדשה, המוציאה לאור הישראלית של מבוכים ודרקונים, והמפיצה של משחקי פנטזיה שולחניים כדוגמת מנצ""קין, משחק הקלפים וההרפתקה של WoW, וכן הלאה משחקי סטיב ג""קסון, FFG, ומעבר לכך. אני לא בדיוק עובד בה, אבל אולי אתחיל בעתיד, ובינתיים אני עוזר תפעולי לעמוד הפייסבוק החדש שלה, שהוא גם החנות הוירטואלית שלה כרגע. אני מחבב את השימוש בפייסבוק, זה מאפשר ללקוחות להגיע באופן ישיר ולשאול שאלות או ולמצוא תמיכה בענייני חוקים.

התחלנו (הא, רואים? כבר גוף רבים) עם תחרות לאיור דמויות – כל החבורה מתארת את הדמויות שלהם בקצרה, והקבוצה עם התיאורים הכי מעניינים לדעתנו תזכה בכך שאביב תצייר להם את החבורה, באופן דומה למה שהיא עשתה לתפוז הסגול שלנו. שווה לאללה, לדעתי, ובאמת מסוג הדברים שאתה לא יכול לקבל בדרך אחרת.

שנית, משחקיקון:

המשחקיה מארגנת ערב משחקים לכבוד 100 תוכניות משחקיה. (אני גם יודע שמתוכנן שינוי פורמט מעניין, שאולי יצא לפועל ביחד עם הפרק ה-100 בערך). לערב המשחקים הזה אביא כל מני דברים, ואולי תהיה שם הדגמה של Warhammer Fantasy, אבל העיקר מבחינתי הוא משחק הניסוי שאני עורך עם שיטת משחק חדשה שאני יוצר המבוססת על X-com. מי שלא מכיר את X-com, ובכן, חפשו בגוגל, כי ממש מומלץ, אבל המשחק הזה לא בשבילכם. לפחות בגרסת הניסוי הראשונית הזו, הוא מיועד רק למי שכבר מכיר.

זהו מעין משחק אסטרטגיה עם אלמנטים של תפקידים. כלומר, עיקר המשחק נוגע לתפעול הארגון: איזה טכנולוגיות לחקור, איזה בניינים לבנות בבסיס, האם למכור ציוד חייזרי או לאמן חיילים חדשים, וכו"". כל העניין הזה, ובעיקר התקציב, מנוהל במנגנון חדשני שאמור להיות כיפי, ובכלל לא לכלול חיבור וחיסור מספרים.
יש דגש גדול על המשימות, בהן כל שחקן שולט בצוות של שלושה איש. המכאניקה מתבססת בגדול על זו של מו"ד 4, כי היא בסיס פשוט, ומוסיפה אלמנטים מוכרים מ-X-com כדי ליצור תחושה דומה. הקטע העיקרי הוא, שמחוץ למשימות השחקנים מגלמים חברי מועצה בארגון (לכן הם קובעים מה יתרחש ברמה הגבוהה), ויש גם אלמנט סיפורי מרכזי, שמוביל עלילה של ממש. כלומר, בהחלט יש בזה גם משחק תפקידים, אם כי זהו אינו הדגש.

מאחר ויהיו רק 3-4 שעות בערב המשחקים עצמו, אני ארצה להתחיל את המשחק במייל בין השחקנים, כשבוע לפני ערב המשחקים.

המעוניינים מוזמנים לשלוח אלי מייל או להשאיר כאן הודעה. אפשר גם להירשם דרך ההרשמה למשחקיקון, כשהיא תפתח מתישהו בהמשך. אני מזכיר שזה מיועד לחובבי X-com בלבד, ומבחינת ציפיות, להיות מוכנים לדגש רב על אסטרטגיה וטקטיקה, לא גילום דמות.