כישלון בהנחיה – ניתוח הקלטה של סשן וורהאמר (חלק 1)

לאחרונה אני מאזין לפודקאסט Fear the Boot (הזכור לטובה כהשראה למשחק לשחק את כריס), ואחרי עשרה-עשרים פרקים, אני יכול להמליץ עליו בחום. החבר"ה סימפטיים ומשעשעים, לא תופסים את עצמם ברצינות רבה מדי, ומצליחים למצוא כל שבוע נושא מ"ת שראוי לדבר עליו, החל משחקנים המגלמים דב"שים כשהד"ש לא בסביבה, וכלה בשאלה איך לטפל במסעות ארוכים באופן מעניין. הם גם נכנסים לדיונים מעוררי מחשבה, וכמעט מכל פרק אני יוצא עם "הממ, נחמד, נחמד, הלוואי שאצליח לזכור את זה כדי ליישם מתישהו".

התחלתי לחפש פודקאסטי מ"ת נוספים, מתוך תקווה להיחשף לעוד דברים מעניינים, ומסתבר שהתאכזבתי; "מסתבר", כי לא הנחתי בכלל ש-Fear the Boot הוא כזה מוצלח יחסית לאחרים, חשבתי שהוא די סטנדרטי. המנחים ב-All Games Considered עולים לי על העצבים, ואלו של Reckless Dice הם לא כריזמטיים במיוחד, וקצת מתקשים להגיע לנקודה. אבל זהו האחרון הינו בכל זאת פודקאסט על וורהאמר פנטזי, השיטה החביבה עלי לאחרונה, והוא בכל זאת רק התחיל לפני איזה שבועיים, אז אני נותן לו הזדמנויות נוספות להרשים אותי.

וכך קרה שהקשבתי לפרק בונוס שהוציאו, מסוג Actual play, כלומר הקלטה של משחק חי, ואכן, התרשמתי – התרשמתי מספיק בשביל למרוט את שערות ראשי ולגזום את אצבעותי עם מסור חלוד. התרשמתי מספיק כדי להבעיר את המחשב ולהקליד בעוד עורי בוער מעל ידי. התרשמתי מספיק בשביל לתקוע ק12 מכוסה בנמלים בתוך אוזניי וללחוץ עד שעיני מדממות החוצה אויאלוהים.

ובכן, טוב, למעשה מדובר בשה"מ שעושה המון טעויות אז ייתכן שאני מעט מגזים. אבל זה הרגיז אותי נורא!
לכן, להלן, ניתוח מדוקדק של כל הכשלים, החל מתקלות הנחיה מחרידות וכלה בשגיאות מכאניקה נוראיות, כולל הצעות לשיפור והערות כלליות. ההקלטה ארוכה למדי, כמעט שעתיים, ולא אמליץ להקשיב לה סתם כך, אבל כן כדאי לשמוע לפחות את הרבע שעה הראשונה תוך כדי קריאת הביקורת הזו, גם כדי לקבל רושם, וגם כי חלק נכבד מהתקלות מתרחשות עם תחילת הפגישה, שזהו אחד הרגעים הרגישים ביותר. כמו כן, אני נותן התייחסויות לדקות מסוימות פה ושם.

המשך קריאה

מה שאריץ בביגור והסקות נוספות

אז החלטתי להריץ פארנויה, בשילוב עם פורטל, הברקה של ממש לדעתי – השילוב הכי מתאים בעולם. עדכנתי את הטיזר בפוסט הקודם, פשוט הביטו מטה.

בנוסף אריץ את הצוות המובחר, והדגמה של וורהאמר פנטזי, אולי פעמיים, שכן ראוי בהחלט. פרויקטים מיוחדים יותר ידחו לפעם אחרת, בשלב מסויים כנראה נזכרתי שפרויקטים לא באמת עובדים לי בביגור והציפיות משחקנים נוטות להיות מוגזמות לעומת ההתרחשות בפועל. כבר סיפרתי כאן על הרעיון שלי למשחק שמבוסס על הדיסק "לוי" של הדורבנים, וכולל סצנות המתרחשות בהתאם לסגנון השירים לפי סדר הופעתם בדיסק, המיועד לחובבי דורבנים בלבד? כן, עכשיו דברים מתבהרים.

התחלתי עבודה זמנית בחברת פנטקטיקס, חברת משחקי מחשב ישראלית (איי שיט יו נוט), כ-QA. כלומר זה שמשחק את המשחק ומעיר הערות קטנוניות ככל האפשר. זה פחות מלא תהילה מכפי שזה נשמע, אבל הקטע של הקטנוניות, את זה אני אוהב במיוחד.

בנסיעות האוטובוס, שכן חניה בתל אביב זה התאבדות, אני מאזין בינתיים לפודקאסטים ויש לי כמה השגות לגבי זה, עליהן ארחיב מחר. ספציפית אתן סיקור מפורט להדאיג של פגישת וורהאמר פנטזי, ובה אסביר בדיוק למה המנחה גרוע, גרוע, גרוע, ומה הוא היה יכול לעשות הרבה יותר טוב. את הקטע של הקטנוניות, את זה אני אוהב במיוחד.

בנוסף קיבלתי בדואר שני ספרי משחק שהזמנתי, משני קצוות היקום, ולמעשה ההיסטוריה: אחד מ-1987, מצהיב כולו, Blood Sword. השני הוא DestinyQuest, שבכלל מכנה את עצמו "משחק אסטרטגיה", והוא שם דגש רב יותר על משחקיות, וספציפית כזו שמזכירה דברים ממשחקי מחשב. אני מעוניין בהם כמחקר בשביל ספר המשחק שלי, אבל כבר התאכזבתי מעט, כשנראה שמה שאני מפתח מחוכם יותר משניהם כבר עכשיו. מבחינת עלילה, ובכן, פה בהחלט יש לי הרבה מה ללמוד.

בנוסף איתמר ואני הקלטנו למשחקיה פרק על גיבורי על, ואערוך אותו בסופ"ש. יצא נחמד מאוד לטעמי, אבל זה נושא שאפשר לפרט בו הרבה ולהיכנס למגוון תת-נושאים מרתקים, והספקנו רק סקירה של משחקים מהז"אנר וקצת דיון. אבל כבר אמרתי פעם כל מני דברים על גיבורי על, בסיקור הצוות המובחר, ובכתבות שכתבתי לדימונז, שעדיין לא עלו לגרסה המחודשת.

סיבה טובה להיכנס לפארנויה

ברוכים הבאים למרכז ההעשרה של מחקר ופיתוח.
בואו ונבחן כמה מהאתגרים בהם תעמדו כנסיינים.

ייתכן שתדרשו לבצע משימות פשוטות, כגון איתור היציאה.
משימות אלו עשויות לכלול מכשולים שלא ניתן להביסם בכל דרך.
הודות למכשיר הפורטלים הנייד של מחקר ופיתוח, וכן מכשירים חדשניים נוספים, בלתי אפשרי – הופך לקל להפליא.

חפצים מסויימים עשויים להיות חיוניים להצלחתכם. אם בתחילה לא תצליחו – תמותו. והמבחן יכשל.

אם נתקעתם, זכרו את המוטו: הישאר ערני! אל תשים מבטחך באיש! שמור את הלייזר במטווחי יד!

במרכז ההעשרה של מחקר ופיתוח, אנחנו מאמינים שנסיינים שהחודרו מוטיבציה (בין השאר) יכולים לבצע מטלות מורכבות למדי בעודם מצליחים לעמוד בסבל מהמעלה הגבוהה ביותר, כך שבמידה וכל הקלונים שלך יומתו במהלך הניסוי: תודה ולהתראות.

Now you are thinking like mortals.

.Now you are thinking like Mortals

ביגור 11. ההרשמה בקרוב! (רק עוד חודשיים ככה)

עצות ארצ"ר

כידוע בכל חוצות העיר, לאחרונה לקחנו כלבה מ-SOS חיות בתל אביב. היא מקסימה, מעורבת עם רועה אוסטרלי (אם כי בטוח שיש בה משהו של ציידים) ובת שנה כנראה. היא גם מטורפת, כי כל הכלבים קצת מטורפים, ודסי ואני נשמח לעצות בעניינה, אם למישהו מהקוראים יש רעיונות.

היא מאוד אוהבת לשחק בנשיכות, בוודאי בגלל שהיא צעירה, אבל אנחנו מתקשים להבהיר לה שאותנו לא נושכים. אין לנו בעיה של ממש למנוע ממנה לנשוך דברים לא רצויים (היא מוותרת די בקלות), ויש לה מגוון צעצועים וכפכפים ישנים להתעסק איתם. יש לה המון אנרגיה, והיא אוהבת לשחק בערך כל שעה-שעתיים, והיא חברותית לאנשים באופן כללי. היא בהחלט מזהה אותנו כבעלים – וזה כנראה חלק מהקטע, היא חושבת שהיא משחקת איתנו בכיף פנאנים.

היא היתה כנראה כלבת רחוב בצעירותה, בגלל שבזמן שמוציאים אותה, היא הופכת לחיה אחרת לגמרי. כל דבר מעניין אותה, במיוחד פחי זבל וחתולים, אחריהם היא רודפת ככל שרק ניתן. היא רצה קדימה, מבית לבית, ומפחדת לעבור כבישים. האם יש רעיונות כיצד ניתן לגרום לה ללכת קצת יותר לאט, ולהיות קצת פחות לחוצה מהסביבה החיצונית?

מה אני עושה בביגור?

החלה הרשמת המנחים לביגור 11, ומעבר לכך שאעביר הרצאה (כנראה השוואה בין שיטות פנטזיה, נראה), אני שוקל מה להריץ. מאחר ובי נשבעתי שלא אחראי דוכן הפעם ומקסימום אתן משמרות, זה נותן לי זמן לעשות שניים או שלושה משחקים.

האפשרויות הבולטות:

חזרה על משחק הבטא של X-com (היה מוצלח, אגב; בקרוב אולי פוסט עם מלוא החוקים הנוכחיים). הבעיה היא שאני לא בטוח שצריך עוד בטא, ושאני לא חושב שכנס זה מקום טוב בשביל בטא, ובטח לא בשביל משחק מערכתי שכזה. אז… בואו פשוט נפסול וגמרנו.

בטא למשחק הסטארקונטרול 2.5: אני מפנטז על מיני-מערכה (בדומה ל-X-com) שתתבסס על תסריט החובבים למשחק המשך ל-Star Control 2. גם כאן אני רוצה לעבוד על מכאניקה מעניינת, בשתי רמות (שוב, בדומה ל-X-com), אבל שוב מדובר בבטא, שלא ממש מתאים לכנס, וגם שזו מיני-מערכה, מהשלאמתאיםלכנס ונו בקיצור נפסול וגמרנו.

מו"ד 4 הרפתקני: אוקי, אחרי 3 שנים, ברור שעניין הטורניר לא עובד. כולם גרועים להפליא, והקהילה כאן לא מתאימה. אז אולי פשוט אריץ משחק הרפתקני במיוחד, עם מלא דברים מגניבים. וכנראה ב-Essentials, פנטזיה כמו פעם.

מו"ד 4 WOW: כי אם כבר יש את המקצועות… ובגלל שאין מספיק משחקי WOW בכנסים.

הדגמה של Warhammer: חשבתי לעשות את ההרצאה על זה, אבל בטח אף אחד לא יבוא. כי כולם טפשים להפליא, ולא מבינים איזו שיטה נהדרת זו. אבל אם אעשה משחק הדגמה, בטוח יהיו לי 4-5 שחקנים.

פארנויה: כי פעם הייתי מריץ פארנויה בכל כנס, וזה מנהג שאשמח לחזור אליו. אין כמו פארנויה, פשוט אין.

הצוות המובחר: הרצה חוזרת של ההרפתקה הראשונה של הצוות המובחר. אהבתי אותה, אהבתי את הדמויות והעולם, ואשמח לעשות את זה שוב. הפעם עם שיטת Icons כנראה, כי M&M מורכבת שלא לצורך לטעמי.

בנוסף יש שני חד"פים שכבר הרבה זמן אני חושב עליהם:

"כולם משחקים את אדוארד", משחק שבו כולם משחקים את אדוארד, בחור כזה, וכל אחד מגלם צד אחר באישיות שלו עם מכאניקה של לקיחת שליטה. בהשראת "בראש של הרמן", למי שעתיק.

"ותמיד גלגלי השיניים מעל", משחק תמוהה בעולם אנימה שבו השמיים הם אוסף מורכב של גלגלי שיניים, וזאת רק ההתחלה.

בטח יש עוד דברים שלא חשבתי עליהם כרגע. מחשבות? דעות?