פירגון לפרילנסר

אביב אור – יו מיי נו הר פרום אבריפינג אבר – עברה להציע עצמה לעבודות פרילנס, וראוי לפרגן.

אם גם אתם חושבים שכדאי להשיג לה עבודה והכרה, עשו לייק לעמוד הפייסבוק החדש שלה, ואולי, אפילו אפילו, שתפו אותו. איכות זה משהו שראוי להפיץ, והרי זו הסיבה שאתם משתפים עם אחרים כתבות מעניינות וסרטונים מצוינים שאתם רואים. ואם אתם לא, למה לא? בשביל מה יש לנו פייסבוק וגוגל+ אם לא בשביל להפיץ איכות?

את האתר המחודש שלה, הבלוג הותיק, וגלריית הדביאנט-ארט אתם בטח כבר מכירים. היא מחפשת עבודה בתחום המשחקים, וכבר השיגה כמה, ובגלריות אפשר למצוא דוגמאות לעבודות קודמות.

דרך אגב, חבר שלה הוא אביתר אמתי, פרילנסר גם הוא, בתחום פיתוח האתרים על מגוון תת-סוגיו – וגם הוא מצוין בתחומו ובוודאי לא יתנגד להצעות עבודה. באתר שלו יש לפחות שלושה דברים מעניינים שאפשר להפעיל עם העכבר בלבד, ואת הטנטקל הסגול!

רשמים מ-Star Wars Old Republic

אז SWTOR, כן? הממורפג הגדול הבא, ובעצם היחיד המעניין חוץ מ-Secret World. (רק בידי האילומינטי מצויה התשובה לאמיתות הכמוסות.)

השתתפתי בבטא במהלך הסופשבוע שעבר, והנה הרושם מאז:

אוקי, זה די דומה ל-WOW, אף אחד לא מופתע. 
בואו נשחק ג'די קאונסלר! זה הג'די החכמים המרפאים. אני אוהב לרפא.
הממ, לא נראה שיש הבדל מכאני בין הגזעים.
הסיפור שלי מתחיל עם כותרות מרחפות לתוך החלל!
דיבוב מלא לכל השיחות, זה יותר מגניב ממה שחשבתי. האפשרות לבחור בתשובות, כמו במשחקי Bioware אחרים, נותנת תחושה של משחק מחשב לשחקן יחיד. בניגוד ל-WOW ודומיו, בהם פשוט מקבלים קווסט, לוחצים "קיבלתי" וממשיכים הלאה. 
חבל שהכל מקרטע כל כך. חבל שהמחשב שלי ישן כל כך.
זה די נחמד.
זה די נחמד.
זה די נחמד.
כן, אוקי, בסדר, בטח אשחק בזה בהזדמנות מתישהו אחרי שיצא.

והנה ההתרשמות שלי מסופהשבוע הנוכחי. שיחקתי בינתיים בערך שעתיים, הבוקר: 

הגיע הזמן לנסות משהו מהאימפריה.
אייג'נט! סוכן חשאי, אחלה.
הסיפור שלי מתחיל עם כותרות לתוך החלל! זה אף פעם לא נמאס.
הי, הסיפור נראה מעניין.  
רגע, אני ממש סוכן חשאי.
רגע.
רגע, זה די אוסום.

בתוך שלוש דרגות, הרגתי אולי רק 10 אויבים סה"כ, עשיתי ראיון מול Hutt רב עוצמה בזהות סודית ומבטא מזויף, ניטרלתי מכשירי האזנה כדי שה-Hutt לא יראה אותי משוחח עם האחראי עלי במפקדת המודיעין, שכבתי עם חייזר כדי שלא יחשוף את הזהות הסודית שלי (בחיי), הייתי צריך להחליט אם האבא שמבריח את הילד שלו מלימודי סית' שאימו מנסה לאלץ אותו לקחת (ועשויים להוביל למוות, כן?) עושה את ההחלטה הנכונה או שהאמא צודקת, והבנתי שאני עובד בשביל מערכת מזעזעת שגורמת לחייזרים המקומיים והתמימים על הפלנטה להפוך לחבורת מנוולים מושחתים כמו הארגון של ה-Hutt ששולט בהם, ושבתור סוכן אימפריה, לא רק שאני לא יכול להציל אותם, זה בא לטובתי

אז זה די מגניב. 

עוד שני דברים לטובת המשחק:

אחת המכאניקות המיוחדות של הסוכן היא להתגלגל למחסה ולהתקיף משם. זה בהחלט באופי, וזה די מגניב גם. אני צולף, משליך רימונים, וכו'. אבל בינתיים לא יצא לי להתקיף הרבה – ואני חושב שגם זה בהחלט מתאים לאופיו של הסוכן. בניגוד לג'די קאונסלר, שמיד עם תחילת המשחק נכנס לאזור גדול עם מני חייזרים ברבריים ומרגיע אותם באמצעות לייטסייבר (בסיסי למדי, הוא רק מתחיל) והשלכות אבנים עם ה-Force, כמו שראוי לג'די מלאי האקשן, הסוכן הוא דווקא טיפוס של שקרים ותככים. והרי את הסוכן יבחר רק מי שמחפש כזה סגנון משחק – אז יפה שלא כפו עליו "לך תרביץ לחמישים יצורים", פשוט כי זה הסטנדרט של ממורפגים. מישהו שם חשב קצת.

דבר שני הוא נקודות האור והחושך. הרבה בחירות במשחק יכולות לתת לך נקודות שדוחפות אותך לכיוון הלייט או הדארק סייד, וזה לא משנה אם אתה ג'די או סית' או סתם בחור. זה תואם למשחקי מלחמת הכוכבים הקודמים של Bioware, שגם בהם עשית בחירות שדחפו אותך לכאן או לכאן. המשמעות של הנקודות האלו היא מכאנית: בטח יש פרטי ציוד או יכולות או לא יודע מה שדורשים כמות מינימלית של נקודות X כדי להשתמש בהם.

השאלה הבולטת כמובן היא, איך לעזאזל אפשר להיות אימפרלי עם נקודות אור, או רפוליקאי עם נקודות חושך. איך ג'די צובר נקודות חושך ונשאר ג'די? התשובה היא, שחקו ב-Knights of the Old Republic, לא חשוב איזה מהשניים, ותבינו היטב. זה בהחלט אפשרי, וזה גם מעניין.

וכך גם ב-SWTOR, הבחירות נראות הגיוניות ומעניינות. לפחות במקרה של הסוכן, הרגשתי שבבירור אפשר לפנות לכל בחירה במנטליות של אחד משניים: הסוכן האכזר, המתנקש, שמשתיק את מי שצריך כדי להגיע למטרתו, או הסוכן ה-suave, הג'יימס בונדי ממש, אפילו ידידותי למקומיים או סימפטי לאחרים, אך מבלי להסס ולו לרגע אחד לגבי מטרתו העיקרית או לפקפק בנאמנותו לצדקת האימפריה. אני יכול להתחשב בכאבו של הצ'יף של הגזע המקומי הפרמיטיבי, שחוטף מכות מה-enforcers של ה-Hutt, מבלי לחשוב שצריך וראוי לשחרר את כל גזעו מעול העבדות. הי, הרי זאת לא עבדות, זאת קידמה. זה איום ונורא לשחק כזאת דמות, ולכן זה נהדר. לסוכנת שלי יש כרגע 150 נקודות אור, וזה רק נותן לה אופי מגניב יותר. באופן דומה, הג'די קאונסלר המתנשא יכול בהחלט לקחת לקיצוניות את האידאל של הג'די להתנתק מרגשות, ולהיות קר, אכזר אפילו, כחלק מהמטרה העליונה הגדולה יותר. (ולכיוון ההוא הוא הולך, כי זה אחלה)

לפחות עם הסוכן, וגם עם הג'די קאונסלר בעצם, רק מבוצע פחות טוב, המשחק בבירור מנסה לתת חווית שחקן יחיד במעין שילוב מוזר עם ממורפג. אני חושב שזה עובד להם, ואני סקרן לנסות את כל המקצועות, וממש לא כדי לבדוק את הבדלי המכאניקה ביניהם – הסיבה העיקרית לנסות מקצועות שונים בכל משחק אחר. 

מתישהו בהזדמנות, הרבה אחרי ההשקה, נראה לי שאשחק כמה חודשים.

אבל, אבל, אני רוצה לעזור!

הנה כמה מילות חיפוש שהובילו לכאן בשבוע האחרון, ולידיעתכם, מדובר במדגם מייצג:

מבוכים ודרקונים דפי דמות
דמויות למבוכים ודרקונים
מדריך למבוכים ודרקונים בעברית
נוכל דרגה 7 מתקפות מהדורה 4
איפה אפשר לקנות מבוכים ודרקונים
דף דמות של אשף
ספרי מבוכים ודרקונים 3.5

ועוד המון מאוד דומים. 

יש גם כמה חיפושים ל-minecraft (ביקורת אחת! כתבתי פוסט אחד על זה! ועדיין מגיעות לכאן מילות חיפוש [טוב, עכשיו כשחיפשתי את הלינק, מסתבר שיש איזה שישה פוסטים]), "משחקי מחשב", כוכבי כסף, אביב אור, מנצ'קין, טליסמן, שילובים שונים עם המילה גמדים, ופה ושם גם ננסק. 

למה אני מטריח אתכם בעניין הזה. כי ללא ספק, מדי יום מגיעים לכאן כ-10 איש שמחפשים משהו שקשור למבוכים ודרקונים. חלקם אולי מוצאים את זה – חלק משמעותי מאוד מהעמודים הנצפים באתר הוא עמודי העזרים למו"ד בעברית ובאנגלית – אבל אני פשוט לא יודע. ואני רוצה לעזור!

מישהו מחפש דפי דמות מוכנים? כאן יש איזה עשרים, בתוך ההרפתקאות. אני גם אשמח לעזור ליצור אחד במיוחד.

מישהו מחפש דפי דמות ריקים? נו, מצאת? מה שבעמוד העזרים סיפק אותך? אם לא, אני יכול אולי להפנות למקום אחר!

שחקני טליסמן שמגיעים לכאן, איך אפשר לתפוס אתכם לרגע ולעניין אתכם במשחק טוב יותר?

קוראי ננסק, איזה פרק הייתם רוצים לראות? האם אתם מרוצים מהפרקים שיש?

הבחור שמחפש התקפות נוכל דרגה 7, רוצה עצות? אולי נדבר על הדמות שלך? 

האמא (זאת בטח אמא) שמחפשת איפה אפשר לקנות ספרי מו"ד, או הילד שמחפש "מבוכים ודרקונים הספר הבא שעתיד לצאת", שתדעו, אני יודע את התשובות לשאלות האלו.

לפני כמה שבועות קיבלתי מייל ממישהו שכנראה פנה אלי דרך הבלוג, דרך המייל שמופיע כאן בשמאל למעלה. היה אחלה, נהנתי, ואז הבנתי שבעצם, אחרי כל הכניסות האלו, אף אחד לא משתמש במייל הזה. אני לא באמת מופתע, הרי גם אני לא נוהג לפנות ישירות לאנשי בלוגים. זה פשוט… לא כל כך עושים את זה.

וכאן התהייה. איך אני יכול להקל על הנכנסים לאתר להגיע למה שהם מחפשים? האם חסר לי משהו, נגיד, עמוד שימשוך אנשים שמחפשים טליסמן ומשחקי לוח, ויוכל להוביל אותם הלאה למקומות מעניינים? האם טופס "צרו קשר" נוח יותר לשימוש מאשר הצורך לכתוב כתובת מייל, ויעודד אנשים להגיב? 
מחשבות? 

עין תחת עין, וגחלילית מרגוע

היום הייתי מצונן וזה לא מעניין אתכם, אז אתמקד בדבר או שניים שקרו אתמול ויקרו מחרתיים.

אתמול הרצתי לאחת מקבוצות הצעירים ברומ"ח, את סופה של הרפתקת Eye for an Eye. עכשיו, יש כמה דברים לומר על ההרפתקה הזו. זוהי ההרפתקה שמופיע בסוף "ספר המנחה" של ערכת הבסיס של וורהאמר, כלומר, זהו בערך המבוך הראשון. זו ההרפתקה שאמורה לתת את הטון לחבורה החדשה, להסביר למנחה מהי האווירה של וורהאמר, ולאפשר לשחקנים להתנסות בעולם. ככזאת, היא עושה עבודה מצוינת.

אני נאלץ להמעיט בפרטים, כי זו הרפתקה שאני אוהב להריץ, ואולי גם אריץ לכם בהזדמנות. כבר הרצתי אותה כשלוש פעמים. זו הרפתקה פתוחה, מסוג של קווים מצטלבים, אבל אירועים מסויימים יקרו בה בכל מקרה, והשאלה היא בעצם, כיצד השחקנים פותרים את המסתורין ואיך הם מתמודדים עם התגליות והאירועים. כבר כתבתי מספר פעמים שאני חובב גדול של הרפתקאות מוכנות, ובאותה מסגרת, אני אוהב גם להריץ את אותה ההרפתקה שוב למספר קבוצות. הסיבה הבסיסית היא אותה סיבה שאני מריץ הרפתקה מוכנה מלכתחילה, כי זה קל – אני כבר יודע מה קורה. הסיבה הנוספת היא, שזה כיף לראות חבורות שונות מתמודדים עם אותם מצבים. ב-Eye for an Eye, זה מודגש יותר מכל הרפתקה אחרת שהרצתי. 

ומה עם הפן של הצגת העולם למנחה ושחקנים? גם כאן היא מצטיינת, כי יש בה את כל מה שצריך כדי לתת את התחושה הבסיסית של וורהאמר. ולא אוסיף עוד.

…אוקי, אוסיף רק הערה אחת לגבי האופן בו הצעירים סיימו את ההרפתקה: גמד אחד מתרסק על הרצפה ועל גבול המוות, סייף אחד חתוך מכל עבר, צייד אחד תופר את הלורד שלו, ואלף שבקושי נפצע. הנבל.

בעניין אחר, ביום שישי הקרוב אריץ חד"פ שאפתני מעט, המנסה להשיג שלושה דברים בו-זמנית, על בסיס פיירפליי. כןכן, של ג'וס ווידון, ואניח באופן טבעי שכל קוראי הבלוג, לא רק שיודעים במה מדובר, גם צפו בכל הסדרה ובסרט. 

הרעיון התחיל בכך שעלה הצורך להריץ משחק תפקידים ללא אחת, אלא שתי בחורות שמעולם לא שיחקו. זהו מצב רגיש בעיני, כי משחק תפקידים נתפס לפעמים בעיני חדשים כמשהו "קשה לביצוע", בגלל שזה כביכול מביך. הם לא מבינים כמה מעט נדרש מהם כדי לשחק, אין שום צורך בגילום דמות ברמת תיאטרון. זה פאקינג משחק, אבל לך תשכנע אותם. בגלל ש-the stakes are high, בעיני השחקן, אז אפילו מפלה קטנה עלולה לגרום לו להפנות עורף למשחק, ואם החוויה הראשונה לא תהיה מהנה, אז השחקן עלול שלא לחזור למשחק ולהישאר עם משקעים.

לכן אני נוקט במשנה זהירות כדי לחזק את תחושת הביטחון: אני מוודא שהשחקנית תהיה מוקפת בחברים קרובים שכבר מכירים את המשחק, ושהשיטה תהיה פשוטה לביצוע אבל תיתן תחושה מהנה בפני עצמה, ושההרפתקה תהיה בעולם שהשחקנית כבר מכירה ואוהבת. אז אריץ את החד"פ פעמיים, פעם אחת לכל שחקנית, המלווה בחברים קרובים שהם כבר שחקנים. העולם, כאמור, הוא פיירפליי, והשיטה שבחרתי היא Savage Worlds, של אקשן מהיר, גלגולים פשוטים ותוצאות מיידיות. והקוביות מתפוצצות, שזה תמיד נחמד.

אז למה החד"פ שאפתני: הסיבה הראשונה, כאמור, היא שמדובר בניסיון להכניס שחקנית חדשה לתחום. השנייה היא, שזה פיירפליי – לכל עולם קאנוני יש "טעם" משלו, שקשה להעביר למשחק תפקידים כבר ככה; בפיירפליי זה חמור כפליים, כי האווירה כל כך ספציפית, הסגנון כל כך signature של ווידון. יהיה טריקי להעביר משחק בעולם הזה, אבל רכשתי מיומנות מסויימת בהמרת הפלייבור הקאנוני במקומות אחרים, ואני חושב שאצליח לפחות חלקית כאן.

הסיבה השלישית היא שעד היום שיחקתי בערך פעם וחצי ב-Savage Worlds. אז תגידו, השיטה לא מאוד משנה, וזה נכון, בחד"פ העיקר לגלגל קצת קוביות ואת השאר ממציאים. בכל מקרה Savage Worlds עוברת ככה בערך. אבל יש כאן אתגר נוסף ששמתי לעצמי – במסגרת כל מני פרויקטים חדשים מהזמן האחרון, התחלתי ללמוד את SW במטרה, כנראה, לכתוב עבורה תוכן. בשביל זה צריך להכיר את השיטה קצת יותר לעומק מאשר סתם כמה גלגולים. שוב, אין בה הרבה מאוד עומק להכיר – ולכן אני גם מרשה לעצמי לנסות לעשות את הלימוד העצמי הזה תוך כדי החד"פ הנוכחי. אנסה להשתמש בחוקי המרדף, למשל, ואתעקש להציע כמה אפשרויות קרביות לשחקנים, פשוט כדי להרגיש איך זה משוחק. אין לי הרבה הזדמנויות לשחק ב-SW, והרי לא ייתכן שאכתוב תוכן לשיטה שאני לא יודע איך המכאניקה שלה מרגישה בזמן משחק, אז ראוי לנצל כל הזדמנות, גם חד"פ ללימוד שחקנים חדשים בפיירפליי.

בקריאה נוספת, אני רואה שמתקבל רושם קיצוני מכפי שהתכוונתי, עם כל ה-"סכנה", "זהירות" ושאר מילים שאולי לא הייתי צריך להשתמש בהן. בואו נסכם ככה: זה יהיה משחק קצת מאתגר יותר מהרגיל, עם מספר מטרות שונות, אבל אני לא באמת חושש משום דבר. אני מאוד מוצלח עם שחקנים חדשים, אווירת פיירפליי תזרום מתוך רצונם של השחקנים עצמם ליצור אותה, והחוקים של SW, כאמור, פשוטים, אפילו המתקדמים שבהם.

ובהזדמנות אספר על מערכת הפיירפליי שאני מפנטז עליה, שמשתמשת בשיטה קצת יותר מורכבת, וכוללת שילוב בין סנדבוקס לדרמה מתוכננת מראש. 

המפה הזו מגניבה לי את הישבן

המפה הזו מגניבה לי את הישבן. כשמסתכלים עליה מרחוק במיוחד, אבל גם בגודל מלא. מהו המקום הזה? מה אורב בחדרים? איזה מלכודות ומזבחות מוזרים נמצאים שם? 
גם המפה הבאה מגניבה לי את הישבן, ורק מעט פחות.

כשאני מסתכל עליה עכשיו שוב, אולי בעצם באותה מידה של הגנבה. 

אני לא יודע מה לעשות איתן. חשבתי להציע תחרות לקהל – צרו הסברים למבוך הזה, עם שלושה-ארבעה חדרים. איזו שיטה שבא לכם, אבל אני רוצה נתונים כלשהם. כל המועמדים יפורסמו, המקום הראשון יזכה ממני בפרס. בחיי. 

אחר כך חשבתי, אולי בעצם אעשה מזה פרויקט אישי, כל יום אנסה להוסיף חדר חדש. עוד לא החלטתי מה לעשות, אבל, בינתיים מצאתי מפה מעניינת שלישית.

כי אני מריח כאן פוטנציאל לא רע.

כולן מגיעות (ככל הנראה) מ-Map a Week שהיה רץ באופן קבוע (מדי שבוע) באתר של וויזארדס.