קראו לי ראש העיר

Foursquare היא אפליקציה פשוטה, מבריקה ומטופשת, שמאפשרת לך לציין שאתה נמצא במקום מסוים. זה נותן לך נקודות. אם אתה נמצא בהרבה מקומות, תקבל הרבה נקודות – עוד יותר, אם אתה במקומות שונים וחדשים – ועם הנקודות האלו, ובכן, אולי יהיה לך יותר מלחברים שלך. ואתה יכול לראות איפה הם היו ואיזה טיפים נתנו על המקומות האלו, או להגיב על כך. זהו. זה מה שעושה Foursquare. זה מבריק כמו שזה מטופש, וזה ממש פשוט.

 התכונה הנוספת של FS, וזו שגם נותנת לה כוח מסחרי, היא היכולת להפוך ל-Mayor של אזור שאתה מבקר בו הרבה. אתה עובר במאפיה כל בוקר? עושה צ'ק-אין? אחלה, אחרי זמן מה אתה מתוגמל בכך שאתה נעשה ה-Mayor של המקום. מה זה אומר? ובכן, מעבר למידה לא ממש משמעותית אבל בכל זאת לא לגמרי מובטלת של כבוד ועניין מצד חבריך, אם בית העסק מכיר בקיומו של FS ומוכן לשחק במשחק, אולי תקבל 10% הנחה על הכל. ואז יש לאחרים אינטרס להיות ה-Mayor, ולהגיע למקום הרבה, ובתקווה מתישהו לעבור אותך ולהיעשות הבוסים בעצמם. וככה המשחק מתנהל. בארץ זה מוכר פחות, אבל בעולם – ויותר חשוב, באנגליה – הוא רץ בכל הכוח.

הנה המקומות בהם אני הוא ה-Mayor בימים אלו, ואבקש לפנות אלי בתואר הראוי:

רומ"ח, רעננה, ישראל. אף אחד לא נופל מהרגליים בהפתעה.

הדירה שלי ברמת גן. עוד קצת פחות הלם.

קופ"ח כללית הרצל ב', רמת גן. אין כמו שירות מחורבן שדורש ממך לשוב פעם אחר פעם כדי להשיג צ'ק-אינים! מה גם שהתחרות מצומצמת מאוד, ומורכבת מאנשים זקנים מכדי להשתמש בטכנולוגיה. 

פינוקי מאפה, רמת גן, ישראל. הצלחתי להדיח את הצוציק הקודם, איש לא יעצור אותי במאבקי לניצחון! חבל שאין להם מושג במה מדובר ולא מעניין אותם. הפיתות שלהם טובות.

שיבולת, רעננה. כן, סניף של בודהה בורגר. פתוח עשרות שעות ביום, המוני אנשים מגיעים לשם, ובכל זאת, כנראה שאף אחד לא עושה שם צ'ק אין. מסתבר שטבעונים אינם גיקים טכנולוגיים. השווארמה שלהם מצוינת.

הדירה של אביב ואביתר. רכנו על ברכיכם, בפני השליט!! כעת, עוד קאפקייס!

Leisure Games, פינצ'לי, לונדון. חנות משחקי הלוח המרשימה ביותר בלונדון (כעת כש-Playing Games נעלמה). הייתי שם פעמיים, ומסתבר שזה מספיק. חודשים חלפו, ואף אחד לא החליף אותי. האם שחקני הלוח של לונדון הם קהל מנומנם וחסר חיבה טכנולוגית? 

עד לפני כמה שבועות הייתי גם ה-Mayor של בית העלמין ירקון, אבל התואר נלקח ממני על ערש דווי. הבנתם? הבנתם?

ביגור 12 – הרצאותי, ואחרות, וחברותיהן

ישששש… עוווודדד… דברים בביייגגגווווררררררר…..

כבר דובר על כמה מהאירועים המעניינים שאני משתתף בהם, אבל אלו הם אירועים של זרים, וכעת נעבור לדברים שאני עושה, כמו למשל כדרות. אני כדר. הייתי פעם. כיתה ב' נחשב?

ביום ב' בבוקר יש סדנא להורים לילדים, להסביר להם מה בעצם הילדים שלהם עושים, עם קצת התנסות בעצמם. אבל זה לא ממש נוגע לקוראי הבלוג הזה, אז נמשיך הלאה.

ביום ג' בבוקר, סדנרצאה (שכזו!) על הכנסת שחקנים חדשים לתחביב.

זוהי אינה הרצאת היכרות עם משחקי תפקידים! להיפך, היא פונה לאלו מאיתנו שרוצים להרחיב את התחביב ולפנות לקהל חדש. למי שכבר מכיר ומשחק, ורוצה לדעת – איך אני  פונה לאנשים חדשים?

 נדבר על הטכניקות שפיתחנו ברומ"ח (ואני אישית) שמאפשרות גם למי שלא רואה את עצמו כשחקן להתחבר למשחק ולהיכנס לסיפור. נדבר קצת על מסביב וקצת על פרקטיקה, על  החשיבות של שפה, עיצוב, הפשטה, ובחירה נכונה בסיפור ובשיטה. נציע כמה פורמטי  היכרות שונים ונדבר על יתרונות וחסרונות. ובסוף, אולי, נצליח להכניס עוד כמה מוגלגים לתחביב הנהדר שלנו.
 ביום ד' בבוקר, ההרצאה אז ספר לי על הדמות שלך – משחקים כטיפול פסיכולוגי
רבים מכם בוודאי כבר חשבו על זה: כניסה לדמות, משחק עומק, יש משהו פסיכולוגי בכל העסק הזה של גילום תפקיד. אם כך, האם אפשר להשתמש במשחקי תפקידים ככלי  טיפולי?
 התשובה… מורכבת: כן ולא, ודווקא אין קשר למשחק העומק. בהרצאה זו נסביר מהן מיומנויות חברתיות ואיך כולם משתמשים בהן כל הזמן – חוץ ממתי שאנחנו מתקשים. נסביר קצת על המתודה בה אנחנו משתמשים, מה אפשר ואי אפשר לעשות בעזרת משחקים, למי היא מתאימה ומה היא מסוגלת לעשות. נדבר גם על תכל'ס: כיצד מתנהל מפגש משחק, באיזו שיטה אנחנו משתמשים ולמה, ועוד.

אמליץ להיכנס לעמוד המשחקים ולחפש לפי הרצאות\סדנאות. הנה עוד כמה דברים שנראים לי מעניינים: 

היסטוריה חלופית, על עצות ליצירת היסטוריה חלופית, על בסיס שאלות היסטוריות אמיתיות.
קמפיין ארוך עכשיו? שאל אותנו כיצד!, כי כל כך מעט שחקנים בארץ מריצים מערכות. כן, בחיי.
שתי הרצאות שמעט חופפות: הרצת משחק אינדי ו-כיצד בונים שיטות. הראשונה עוסקת לא רק בבנייה אלא גם בהרצה, וזה מעניין, בעוד בשנייה המרצה הוא מיכאל פבזנר, שאומנם עוסק ספציפית בבניית שיטות, אבל בהחלט יודע על מה הוא מדבר.

גם ההרצאה "מרחבים בדיוניים" מושכת רמת עניין מסויימת, רק שהטיזר קצת פלצני, או אולי יותר נכון לומר, כללי מדי, או שאולי זה פשוט לא נראה לי שונה ממבוא לאנתרופולוגיה, שאני כבר מכיר. לא יודע. אפילו אם זה רק קצת תובנות אנתרופולוגיות בסיסיות, זה עדיין נורא מעניין, אז כנראה כדאי.

 

עונת ביגור מתחילה בתחרויות מנחים

אז הרבה קורה בביגור השנה (במידה ואכן יקרה ביגור השנה, הרשו לי להביע מחאה על כך שההרשמה נפתחה רק שבוע שעבר), ונתחיל בשני אירועי ההנחיה הכי מעניינים בהיסטוריה של המזרח התיכון וגם שאני משתתף בשניהם. וכך יהיו הם, ביום הראשון וביום האחרון של ביגור, בערב, ומה-זה כדאי לכם לבוא, כי הם באמת אירועים שהרבה יותר מעניינים אותי מכל דבר אחר שקרה בכנסים בשנים האחרונות. כן, האירועים נראים דומים, ובמובן מסויים, הם הפוכים לגמרי זה מזה. 
להלן הטיזרים.

הנחיה אולימפית – יום שני בערב

במשך אלפי שנים, מסדר סודי של מספרי סיפורים אדירים בחר מבין מאות מועמדים בכל שנה את המצטיינים מבין שורותיו לצאת למסע סביב העולם ולספר את הסיפור האולטימטיבי, זה שמחזיק את הכאוס קשור ומאפשר לכולנו להתקיים. כיום, רק מתי מעט נשארו, והם בוחרים את הטובים שביניהם בעזרת כנסי משחקי תפקידים, מסיבה הידועה רק להם ולאדוני הממד השמיני.

לאחר ההצלחה של הפעם הראשונה, אנחנו רוצים עוד! גם בביגור מנחים מהמובילים בארץ יתמודדו ביניהם על יצירת ההרפתקה הטובה ביותר והרצתה.
היעד הנחשק: זכייה בתואר "המנחה האולימפי". במסגרת זמן מוגבלת יצטרכו המתמודדים להכין הרפתקה באמצעות אלמנטים שיוכתבו להם במקום, להנחות אותה לשחקנים שפגשו זה עתה ולהדהים אותם בהנחיה יוצאת דופן. הציונים שיתנו השחקנים למנחים שלהם ישוקללו בתהליך סודי עם דעת שופטים חיצוניים עד לבחירת הזוכה בתואר הנכסף. הוסיפו פרסים שווים, הומור וכף של רוטב אלף האיים ותקבלו "הנחייה אולימפית 2: זה לא אישי, זה ביזנס"!
הפעם הסביבה תהיה מודרנית, האלמנטים הסודיים ייחשפו לשחקנים רק לקראת סוף האירוע ולכל מנחה יהיה אלמנט אחד ייחודי לעצמו.

אורי ליפשיץ יחזור כדי להגן על התואר ומנחים חדשים יצטרפו למנחים עם נסיון מ"הנחיה אולימפית 1" במטרה לתפוס את מקומו בהיכלי התהילה. וכל זאת בסביבה העסקית הבלתי מתפשרת של המאה ה-21, בה קבוצות מיקוד מחליטות גורלם של מוצרים וחברות קמות ונופלות על מוניטין המותגים שלהן.

 

הישרדות מנחים – יום רביעי בערב
(אין קישור ישיר, אבל חפשו לפי "אירוע קהילתי") 

הם חשבו שהם מנחים מוצלחים. 
אז שלחנו אותם לקריביים לאכול עכבישים, להיאבק בתנינים ולהנחות לילדים קניבלים – רובם, לצערנו, שרדו.

הם רצו להנחות, אז ניתן להם להנחות – על במה, מול קהל, מחופשים, לפי שירים מתחלפים, ללא שמות עצם, רק בשאלות, מהסוף להתחלה, לפי אהדת קהל…
הגיע הזמן להביס אותם. 
הגיע הזמן להישרדות מנחים.

יומן עבודה #3 – ראשי פרקים

בפעם הקודמת נסגרנו על אופי המשחק שאנחנו מחפשים ואספנו את כל הנתונים מהמערכה הישנה. 

הגיעה העת להתחיל את הספר עצמו. לקחנו את קובץ הגוגל דוקס "מסמך עבודה", שלתוכו זרקנו הכל בפעם שעברה, ולחצנו הרבה אנטר בראש העמוד. זוהי טכניקה סודית שמפנה מקום בתחילת המסמך. התחלנו לחלק ראשי פרקים, תוך כדי שאנחנו נעזרים בשני PDF-ים של ספרי SW אחרים, כהשראה וכדי לוודא שאנחנו לא מפספסים שום דבר. 

וכך הוא!!

מבוא
הצגה של הרעיון שמאחורי המערכה, הצגה של plot point בהשקפה שלנו, מהו משחק אפיזודי.

סקירת העולם
פרטים על חמשת הממלכות, גיאוגרפיה, אופי, אנשים. סקירה על syn, היסטוריה כללית. לתת לשחקנים רעיונות מעניינים ביצירת דמויות.

יצירת דמויות
כל מה ששונה בעולם שלנו, לעומת יצירת הדמויות הרגילה של SW. מי אתה, כסוכן של syn, איזה חובות וזכויות יש לך, איזה אימון עברת ואיזה סוגים של בעלי מקצוע סביר שיהיו באותה קבוצה, עם איזה קריסטל אתה מתחיל.

חוקים חדשים
איך משתמשים בקריסטלים מבחינה קרנצ'ית, רשימת קריסטלים ראשונית. 

אטלס
תתי פרקים, על כל ארץ בנפרד, כולל מפות. היסטוריה מקומית, אישים. 

החלק למנחה
מה באמת קורה ב-syn, מה ההיסטוריה האמיתית של העולם.

העלילה
איך מריצים בפורמט אפיזודי, וספציפית איך מריצים לקבוצה פורמלית, פירוט על הארצות, הסיפור העלילתי הכללי המתמשך בין הארצות, סיפורי הרפתקה קצרים עצמאיים לכל ארץ. 

יצורים וכאלה
יצורים וכאלה. 

תוך כדי שגיבשנו את המבנה הזה, ותוך כדי שהוא עבר שינויים (ועוד יעבור שינויים), נסגרנו בראש על כמה דברים חשובים. במקור, לא חשבנו בכלל על כך שבגלל שכל החבורה שייכת באופן פורמלי לארגון, יהיו לכך השלכות משמעותיות על האופן בו העולם מקבל אותן, או היחסים בין הדמויות בתוך הקבוצה. אבל אחרי שפותחים פרק "יצירת דמויות", אתה נאלץ לעבור בראש שלב-שלב על תהליך יצירת הדמות, כדי לבדוק איזה תוכן אתה יכול לכתוב לפרק הזה, והאם יש לו הצדקה בכלל. במקרה שלנו, גילינו שבהחלט יש לו הצדקה, ושהיא נסובה בעיקר סביב היותך חבר syn – מלבד זאת, המאפיין היחודי האחר הוא הארץ ממנה הגעת, ומעבר לכך כמעט ואין שום דבר ששונה בין יצירת הדמויות שלנו לבין יצירת דמויות כללית ב-SW. כעת אנחנו שוקלים לעשות את כל הפרק בתמה ובעיצוב של "אז התגייסת ל-syn!", כביכול כברושור או מסמכי הכשרה בתוך הארגון, במקביל לשלבי היצירה של הדמות. 

בפעם הבאה: עוד שלב כללי אחד לפני שניגשים לפרקים עצמם – העלילה.

הסיפור העצוב על העיצוב

כבר שבוע ברצף שאני חולה, במה שמתגלה כאיזו התפרצות חיידקית באזור הגרון, מהסוג שמצדיק בעיקרון אנטיביוטיקה. "בעיקרון", כי בינתיים עוד לא לקחתי, זה מחלים לבד, תודה. 

מלבד יכולתה לדחות את כל מה שטוב ונכון בעולם – עבודה על לב הקריסטל, היכולת לשחק במחשב, חוש טעם – המחלה גם אילצה אותי לפגוש את קופת החולים שלי.

כעת וידוי: יש משהו שאתם לא יודעים עלי, ששמרתי בסוד כל השנים. בירוקרטיות מאוד מבלבלות אותי. אני מנחש שאף אחד מכם אינו חובב גדול של בירוקרטיה, כמובן, אבל במקרה שלי יש איזה גורם משתק, איזה אלמנט פסיכולוגי, שמקשה עלי אפילו להתעמת איתן. אני דווקא אוהב טפסים – תנו לי טופס, אני אמלא לכם טופס, למלא טופס זה קל, טפסיםטפסיםטפסים – אבל לא להשיג אותם, לתת אותם, או לברר פרטים לגביהם. אני לא מצליח להפנים אפילו דברים בסיסיים. אני נמנע במשך שבועות רק מלפתוח את עמוד האינטרנט של המשרד המדובר, ולאחר שפתחתי, אם בתוך שלוש עד חמש דקות לא מצאתי את מה שאני מחפש, העומס הבלתי נגמר של המונחים והתקנות דוחה אותי בחזרה החוצה, ולסגור את העמוד. 

ביום ראשון הוחלט שהגיע הזמן לראות רופא בעניין המחלה הזו, ואשתי, שדווקא מסתדרת עם בירוקרטיות היטב (גם אם לאו דווקא בהנאה), ביררה בשבילי לאן הולכים באזור רמת גן. רופא המשפחה שלי הוא עדיין בראשון לציון (לא העלתי בדעתי לנסות לברר איך מעבירים אותו), ולא הייתי כשיר לנהיגה. דסי מצאה שניתן יהיה להגיע לאחת המרפאות, הקרובות יחסית, ופשוט לנפנף בכרטיס חבר קופת החולים ולבקש תור באותו רגע. זה הפתיע אותי, כי לא ידעתי שככה זה עובד – שזה לא מפתיע, כי אין לי מושג איך זה עובד.

הגענו. אשתי ליותה אותי בהעדר יכולת לדבר, וכי היא מקסימה. כללית, הרצל ב', קומה שנייה. לפנינו, מתחם.

מתחם

על פניו, סביר – מולנו מודיעין\מזכירות, מהצדדים דלתות לחדרי רופאים. אתם לא רואים מצד שמאל, כי מר… אליעזר פלחטוב מסתיר לכם, אבל יש שם עוד דלתות כאלו.  באמצע חלל מרכזי לישיבה, עבור המתנה לכל אחד מהחדרים או המזכירות ביחד. נו, לא רע.

מיד ליד הכניסה לקומה המתין, כצפוי, מכשיר תורים שכזה. 

מהיר בתחת שלי

מה הדבר הראשון שאתם עושים במכשיר הזה? נו, מה?
תחשבו על זה רגע. מה הייתם עושים עכשיו? עומדים מול הכניסה לחלל המרכזי, מכשיר התורים הזה בצד, ונראה זהה לחלוטין לבדיקומט, דרך אגב, אותו אתם כבר מכירים (נגיד). הוא גם זהה לחלוטין למכשיר התורים בכניסה לבית המרקחת, אליו נכנסתם בטעות בהתחלה כי אין שום שילוט להבדיל בין הכניסות לבניין. 

מה עושים בשני המכשירים ההם? בדיוק מה שעושים במכשיר הזה, ואפילו יותר מכך, מה שהמכשיר מבקש בכל לשון של בקשה שתעשו – מעבירים את הכרטיס המגנטי. מיד לאחר מכן אתם מקבלים את השירות היעיל והמהיר שהובטח, בצורת הודעת "לא הזמנת תור, אנא גש למשרד לבירור", או משהו כזה. אני כבר לא זוכר, אבל אני חושב שאפילו לא היה כתוב משרד, אלא מזכירות, או משהו כזה.

אז העברתי את הכרטיס שוב, כי באמת, זה הדבר היחיד שאני יודע לעשות בעמדות האלו. אותה הודעה. איזו אישה אחת לידינו עשתה אותו דבר, וקיבלה את אותה הודעה. בהינו כולנו במסך.

אז מה עושים לאחר מכן? ניגשים למזכירות, כמובן. שם, מסתבר, יש תור. לא שניתן לראות זאת: עיצוב הכיסאות לא רומז לכך, והמזכירות עצמן לא מביעות שום איכפתיות בעניין, ואפילו כשאין מולן אף אחד, לא ממש טורחות להזמין את הבא בתור. מה שהופך את המעקב המספרי (המבולבל, ישנם משהו כמו 6 תורות שונים באותו חדר, מופרדים זה מזה באמצעים על-טבעיים כנראה) למיותר בכל מקרה. וכך קרה שדסי ואני נדחפנו מבלי אפילו להתכוון – כי לא היה לנו מושג שאנחנו עומדים בתור.

לאחר מכן הסתבר לנו שמי שרוצה לקחת מספר לתור המזכירות צריך לחזור למכשיר התורים וללחוץ על, כן, נחשתם, "משרד קומה 2", שזה בדיוק הכפתור שאני מדמיין לעצמי שייתן לי מספר. ולא, נגיד, שעות קבלה, או פרטי יצירת קשר, או מי לעזאזל יודע מה כי לא רשום עליו שום דבר חוץ מחץ קטן שלא אומר שום דבר, שום דבר לחלוטין. המילה שירות מופיעה כמה פעמים שתרצה, אבל, נגיד, תור, לא מופיעה בכלל.

נכנסנו לרופאה. היה נחמד. היא בסדר. חשבתי לשלוח לה מייל תודה על היחס המהיר, הענייני והנעים. תארתי לעצמי שזו בסך הכל עבודה כפוית טובה, ומגיע לה לקבל תחושת תודה אישית. עם זאת, אני כל כך סולד ממקום העבודה שלה, שלא הצלחתי להביא את עצמי לאסוף מספיק איכפתיות כדי לנסות ולברר. חכו, נגיע לסוף.

הרופאה שלחה אותי לעשות בדיקת משטח גרון אצל האחיות. הנה חדרי האחיות.

מר וגברת בוכריס

מה עושים כאן? כנראה עומדים בתור מול הדלתות, לא?

אם תלחצו על התמונה, אולי-אולי הרזולוציה מספיק טובה כדי לקרוא את עשרות השלטים המקיפים את הדלתות. בשניים מהם (מהוהים משהו) רשום שצריך לקחת מספר בעמדת השירות בכניסה לקומה. וואלה. 

אז כמו ילדים טובים חזרנו לעמדת הרישום ולקחנו מספר לחדר האחות. סליחה, לחצנו על "אחות קומה 2". עשינו זאת גם עבור עוד שני מבוגרים, ואני משתמש במילה באופן מנומס מאוד, שלא הצליחו להפנים שזו מטרת הכפתור, ובמקום זאת, העבירו את הכרטיס שלהם שוב ושוב – כי זה מה שעושים, ובכל מקום מבקשים ממך את הכרטיס וזה הדבר ההגיוני והנכון לעשותו גם כאן.

האחיות, מסתבר, לא עוקבות אחרי המספרים. הן… לא עוקבות אחרי המספרים. אז כמו המזכירות בעצם, כן? ולמה, למה זהו המצב? אולי בגלל שמעצב המערכת היה אדיוט גמור, שיצר מנגנון כל כך פרמטיבי, עד שהלקוחות לא מסוגלים להתמודד איתו, והעובדים נאלצים לפתח יחסי עבודה שמתעלמים ממנו פשוט כדי לשמור על שפיותם, וזאת למרות שהלקוחות ממשיכים לנסות להשתמש בו, בכך יוצרים חיכוך, שאחראיות המשמרת מנסות לפתור כי נאמר להן מגבוה שהמערכת חייבת לעבוד (אחראית האחיות ניסתה להחזיר אותן לתלם ולהבהיר שצריך ללכת לפי הסדר, אחרת זה פשוט יקח כל כך הרבה זמן עד שהן "לא יצאו מכאן היום", באמת חינוך לתודעת שירות).

נכנסתי לאחות. היא הכניסה לי מקל לפה, השתנקתי, קשה לי לקבל מקלות לפה מבלי לנסות ולהתנער מזה. תוצאת הבדיקה תגיע תוך יומיים-שלושה, אפשר לבדוק באתר האינטרנט.

הנה הנקודה החיובית היחידה שיש לי לומר על הסיפור הזה: בדיוק כמו הפרסומים שהיו מפוזרים בכל רחבי המשרד (לא, זה לא משרד! זאת מזכירות! זה מודיעין! זאת עמדת קבלה! משרד זו לא המילה הנכונה כאן!), תוך חצי דקה בדיוק סיפקו לי קוד כניסה לאתר האינטרנט. זה היה יעיל ומועיל. שלא כמו אתר האינטרנט עצמו, אגב, שהוא בחלקו הגדול מבלבל, עם כפילויות ועמודים חסרי משמעות. חלקו האחר דווקא סביר.

סוף טוב, הכל טוב
אבל לא הפעם. התוצאות הגיעו חיובית, יש לי איזה סטרפטוקוקוס משהו כזה או אחר, ואחרי חיפוש בגוגל הוא דווקא נראה מעניין, זה כנראה חיידק שיושב בגרון באופן טבעי ודווקא הכל סבבה אבל פתאום מתפרץ כאשר יש איזה חוסר איזון בסביבה שלו, וזה נחמד לראות שלמדתי משהו מספק סביר ואני כבר לא חושב שכל המחלות זה פשוט "חיידק X מגיע לגוף, עכשיו אתה חולה". אבל בכל מקרה, צריך לחסל את החרא עם אנטיביוטיקה.

אז אתמול הלכתי לקחת מרשם לאנטיביוטיקה. לחצתי כמו ילד טוב על "משרד קומה 2". המתנתי כמו ילד טוב. ניגשתי כמו ילד טוב ושאלתי מה קורה, כי המספר לא מתקדם. כמו פקידה משועממת היא פשוט שאלה מה אני צריך. ביקשתי לראות את הרופאה ההיא, ואם היא לא כאן, אז כל אחד אחר גם טוב, אני רק צריך מרשם. נאמר לי שהם לא כאן או משהו, ורק אחה"צ הם יהיו. אמרתי תודה והלכתי. מחוץ לבניין, בדקתי בשילוט מהן שעות הקבלה, רק כדי לוודא שעשיתי הכל כמו שצריך. הלכתי הביתה, משתעל את דרכי בחזרה.

אחרי שאחזור מחו"ל, אקשיב סוף סוף לבקשות אשתי, ואעבור למכבי. ואני ממליץ בחום לכולם לעשות כמוני.