זמלופיה "אין מן הנמנע" בילהאר

"גם בעלטת הלילה, גם בשיפולי העמק, אין מן הנמנע כי מעבר לפסגה ממתין השחר הבא."

– פסוק כ"ט, המעשה הרביעי, ספר 11 המעשים של איומדיאה

 

זדה פלאדינית של איומדיאה, דרגה 3

במסלול ההרפתקאות Wrath of the Righteous של Pathfinder

החיים על גבול פצע-העולם קשים, אפילו למי שלא נולד תחת נגע השדים האופף את הארץ הזו.

זמלופיה גדלה ב- Vala's Gift כביתם המתועבת של אב ואם שאהבו אותה מאוד, אך נחשבו כנגועים ברשע טמא מרגע לידתה. כילדה מנודה, שחשה בשחיתות שבמעמקי נשמתה, כבר מצעירותה היא חיפשה דרכים לגאול את עצמה, לנקות את הכתם. כמו תחת הנחיה שמיימית, מצאה זמלופיה את כתבי הקודש של איומדיאה, והם נגעו במשהו עמוק בתוכה, משהו ששוכן ממש לצד הנגע הטמא, אך קדוש וטהור. זמלופיה למדה לראות באיומדיאה דוגמה לאשת מופתים מוערצת -בת-התמותה שהתעלתה לאלוהות הצדק והגבורה הוכיחה שניתן להתגבר על התנאים בהם התחלת, ולהפוך למשהו נשגב.

הדרך לפלאדניות היתה, כמובן, ברורה. במסדרי הקודש של הצלבנים מצאה זמלופיה יד תומכת, ותחת הנחיה שמימית, מצאה גם אלופים שיסכימו לאמן אותה כנושאת כלים. מסעות הצלב לתוך פצע-העולם, שנמשכים כבר כמעט מאה שנים, משכו אוסף רב של אנשים זרים ומוזרים – צבע עורך, קרניך המתעקלות ונטייתך לפלוט מדי פעם חגב טועה מפיך לא נחשבים בעיניהם כחשובים, לעומת הרצון לתרום והמוכנות לסכן את עצמך במלחמה מול השדים.

זמלופיה עברה בין מנטורים רבים, אך החשיבה עצמה לראשונה כפלאדינית עצמאית, כזו שמוכנה סוף סוף לצאת למסע הגאולה העצמי, רק אחרי שסיימה את לימודי הדת במנזר של איומדיאה בשולי העיר הגדולה קנברס. ספר 11 המעשים, המגולל את המעשים הגדולים שעשתה איומדיאה כבת תמותה, מוקרא לאורך השנה, מעשה אחד בכל חודש (מלבד חודש הצום). כשסיימה זמלופיה את לימודיה, זכתה, כמו כל אביר המקדש עצמו בשם הצדק והגבורה במסדרה של איומדיאה, בשם מבורך הלקוח מפסוק בספר המעשה של החודש הנוכחי. הכוהן שקידש אותה, אביר זקן חסר יד שהפך בערוב ימיו למחנך, בחר בפסוק שלטעמו הולם במיוחד את נחישותה של זמלופיה, את חוסר המוכנות לוותר, על אף כל קושי.

מה שזמלופיה אינה יודעת, וגם מעולם לא חשדה בו, הוא שהמחנך הזקן שקל תחילה פסוק אחר, המדבר על הצלחת הגאולה. בסופו של דבר, בחר בפסוק בו בחר מאחר ובעוד שאין לו ספק לגבי נחישותה של הפלאדינית לזכך את נפשה – הוא פחות בטוח ביכולתה להתגבר על הרשע שבתוכה, ועוד פחות מכך ביכולתה להגיע לגאולת אמת.

זמלופיה

 

רקעים וכשרונות

זמלופיה דורשת מעצמה הרבה מאוד ומאבדת סבלנות כשהיא נכשלת (Oppressive Expectations), אבל כבר מילדות היא מכירה ברכה קדושה שאיומדיאה העניקה לה, ששומרת מפני רשע (Touched by Divinity). בנוסף, היא חשדנית מאוד כלפי שחיתות, הפושה במסדרים הצלבנים כבר שנים, ויודעת לקרוא אנשים שמנסים להסתיר משהו חשוד מפניה (Unearth Secrets). נחישותה להדוף את הנגע שבתוכה מתוגברת בידי תפילות יומיומיות, שמעניקות לה הגנה מוגברת בפני לחשי הרשע (Repel Sin).

הכישרון שלה הוא Fiendish Heritage, כי היא ספציפית נגועה בטומאת השדים של פצע העולם, וברכתו הארורה של שר-השדים דסקארי מאפשרת לה שליטה מינורית בחרקים ורמשים (ה-Fog Cloud שהיא קיבלה מהכישרון הזה מתבטא כענן של רמשים הבוקע מפיה). היא לא גאה להשתמש ביכולת הזו, כמו גם בראיית החושך ובזנב הזד שלה, אבל כאלופת הצדק היא מאמינה שאין זה נכון להסתיר אותם. עליך לחשוף את כל אשר על ליבך, וכל סוד – דינו להתגלות!

תכונות ומיומנויות

כוח 17
זריזות 12
חוסן 14
תבונה 11
חוכמה 10
כריזמה 17

מלאכה (שריונות): 4
איום: 4
ידע (דת): 4
זיהוי מניע: 4

יכולות מקצוע

גילוי רוע לפי רצון, שכן הרשע לעולם אורב ועלינו להיות עירניים.
הכאת רוע 1\ביום, שכן את הרוע יש למגר!!
הנחת ידיים 4\יום, עוצמה ואומץ, קום והמשך להילחם.
חסד שמימי, שכן בשליחות קדושה זו דבר לא יעבור את ההצלות שלה.
בריאות שמימית, כי מחלות זה לחלשים.
הילת אומץ, כי איש מאיתנו לא חלש! הלאה, חברים, נביס!!
הגנה משותפת (מחליף את רחמים [Mercy], כי לזמלופיה אין ממש רחמים), כי דרג"ש מטורף זה לא משהו שמגיע רק לזמלופיה, גם לחבריה הקרובים מגיע. זה מנצל שימוש בהנחת ידיים, אבל בכנות, ריפוי זה בכל מקרה לא לגמרי her thing.

ציוד

זמלופיה מצוידת כעת בשריון קשקשים ומגן עץ קסום, עם טבעת טיפוס על אצבע אחת וכמה חפצים שימושיים בתיק הצד, כמו תכשיר עוצר דימום, שיקוי ריפוי, וסמל קדוש מוכסף.

את חרבה הארוכה העשויה מברזל-קר (מעולה נגד שדים) שמה בינתיים בצד, שכן במעמקים שמתחת לקנברס מצאה החבורה בידיה של שופטת באפומת ארורה, את "זוהר", חרבה האגדית של הפלאדינית יניאל, אחת מגיבורות הילדות של זמלופיה. זהו מסר אלוהי בלתי ניתן לערעור, אך זמלופיה מעט מתוסכלת מכך שלא הצליחה להוציא את מיטב העוצמה מתוך החרב, שנראה שדעכה בידיה. עליה להתאמץ עוד, ולהמשיך להוכיח כי ראויה היא לשאת עתק קדוש שכזה!

 

חבורת ההרפתקנים האמיצה (כל עוד הם בטווח הילת האומץ) עשתה את דרכה אל מחוץ למנהרות שמתחת לקנברס, ממש בזמן כדי לראות את תוצאות התקפת השדים ההרסנית. כעת נראה שעומד בפניהם אתגר בלתי ניתן לאתגור, אך יאתגרוהו הם בכל זאת. הלאה, אל ההרפתקה!!

4 Comments on “זמלופיה "אין מן הנמנע" בילהאר

  1. עכשיו אני מתלבט אם להכין או לא להכין סקירה מקיפה של ה-Adventure Path משום שאני לא רוצה לעשות לכם ספויילרים !

    כמו כן – מי הם שאר חברי הקבוצה של זמלופיה ?

  2. הכיצד השיגה זמלופיה את התכונות מעוררות ההשתאות הללו? הרי היא כריזמטית מכל זד שנראה על פני האדמה, וכוחה חזק ואימתני להדהים!
    אללי, אילו רק לדמותי, עורב בן המחצית האמיץ, היו ידיים חזקות וזרועות נטויות שכאלו, הרי כל אויבי הפרא היו נסים ממנו כמאש!

  3. יותם – הם יצטרכו לרשום בעצמם!
    אני חושב שמאוד כדאי שתרשום סקירה על ה-AP, בשביל אגודת מגלי הארצות. אולי פחות מקיפה מכפי שתכננת, כדי לא לספיילר – אתה רוצה שאנשים *ירצו לשחק* בזה אחרי הכל!
    אם כי יהיה מעניין לראות שתי סקירות – אחת קצרה, שמטרתה להעביר ביקורת מתומצתת על האיכות ולעודד רכישה ומשחק (אם אכן ראוי) ואחת ארוכה, שבה אתה נותן דיעה מפורטת על ההתרחשויות. אשמח לקרוא את שתיהן (את השנייה רק אחרי שאסיים את המסלול, כמובן).

    נאילו, היא לקחה את הכישרון "מורשת זד", שמאפשר לה לבחור במורשת ספציפית, ולקחה, כמובן, את השדים. זה מתאים לה מצוין כפלאדינית.
    http://www.d20pfsrd.com/feats/general-feats/fiendish-heritage

השארת תגובה