חזית הרפתקה, שובו של הנבל הקודם

זו לא באמת חזית הרפתקה, יותר כמו הצעה שאפשר להרחיב לכדי חזית הרפתקה. חזית זה אומנם קונספט שמקורו בואנור, אבל מטבען של חזיתות הרפתקה של עולם המבוך, אפשר פשוט להשתמש בה כתבנית לכל משחק פנטזיה קלאסי. אזהרת ספויילרים למי שלא מעוניין להריץ הרפתקאות, אלא רק לשחק בהן.

הרעיון הוא כזה: נבל ראשי קודם מהמערכה שלך, כזה שהובס ונהרג בידי הדמויות, חוזר פעם אחת אחרונה כדי לנקום (וכעת הדחף שלו הוא "כליאת והשפלת הדמויות").

הוא עשה עסקה עם כוחות התוהו, וחזר משופר מתמיד; השיפור תואם לסוג הסכנה שהוא היווה לפני כן, אבל בגוון על-טבעי קטלני. למשל, שר-צבא אורקי אכזרי יכול כעת לזמן כיתות קטנות של שטנים ברבריים, שמשתלחים ונאבקים תחת פיקודו. מכשף שהתמחה בשיגור ומגננה יכול כעת לפתוח דלתות קסומות לכל מקום בסביבתו, וליצור עותקי מראה מבלבלים. כאמור, הדחף של הנבל הוא לנקום בדמויות, ולכן הוא משתמש בכוחותיו החדשים רק על מנת לאמלל אותן (לחטוף מכרים שלהן, להרוס להן את המוניטין, לחבל בהישגי העבר) ובסופו של דבר, להילחם בהן.

באופן קלאסי, הדמויות נמשכות למלכודת כלשהי, או-אז הנבל נחשף בדרמטיות בפני החבורה בצורתו החדשה והמשופרת; החבורה עוברת את סכנות המבצר הקסום שלו; ובסוף יש קרב גדול מולו, במהלכו הוא מובס סופית בידי החבורה. המטרה היא להשתמש בנבל מוכר לשחקנים, ולכן כדאי להבליט זאת: האופן שבו הוא מושך את החבורה מנצל ידע קודם לגביהם, המלכודות וסוגי האויבים מתאימים במיוחד עבור היכולות של החבורה, והקרב הסופי מתרחש באופן שמשתקף אירונית בדרך שבה הנבל מת (אם הוא נהרג בידי נפילה לבור לבה, המקום כולו הוא בור לבה אחד גדול). 

אך מה זה?! במהלך הקרב האחרון והנורא, לפני שהוא מובס סופית, מצליח הנבל להרוג את אחת הדמויות!! או-אז מסתבר לה כיצד הצליח הנבל להשיג את כוחו המפתיע: לאחר מותו פנו אליו כוחות התוהו והציעו לו עסקה. כעת שהוא נכשל, העסקה פתוחה מחדש – וכוחות התוהו פונים לדמות שמתה. אם השחקן מוכן לעזוב את הדמות ולהתחיל חדשה, זו הזדמנות נהדרת להפוך אותה לנבל חדש, שיחזור בעתיד לנקום בחבורה על כך שהכזיבו אותו בקרב ונתנו לו למות. תשאלו כל סדרת אנימה ממוצעת: אין נבל מוצלח מזה שמגיע מתוך החבורה עצמה.

0 Comments on “חזית הרפתקה, שובו של הנבל הקודם

השארת תגובה