מכללת רמת גן – הצעה לפיילוט

כזכור.

גיא וינר
סטארט-אפיסט לשעבר שעשה אקזיט מטורף אבל איבד את כל הכסף בגלל ענייני מס. כשניסה להתקבל לעבודה בחברת מחשבים אמיתית, הסתבר לו שהוא חייב תואר כתנאי קבלה למשרה, אפילו שהוא ספץ בתכנות. בלית ברירה, הוא נרשם לתואר ראשון במכללת רמת גן, פשוט כדי לגמור עם זה כבר. גיא עסוק עם הנייד שלו כל היום, בעיקר כי הוא מחפש רשת ווי-פי להתחבר אליה.

אוחזת ענף עץ השקד
גרה בדרום תל-אביב (אם כי ההורים מצפון תל-אביב), אורחת נפוצה בהפגנות מזדמנות בכיכר רבין. אוחזת נרשמה למכללת רמת גן רק כדי לרוץ ליושבת ראש התא הסטודנטי של מרץ, כי היה מקום פנוי (היא לא נבחרה). היא נשארה כי היא מצאה עניין בפסיכולוגיה, ובגיא וינר, אפילו שהוא מייצג את כל מה שרע ומסוכן בתרבות הצה"לית המליטריסטית של "סמוך" והישראלי המכוער שמייצגת את מדינת תל-אביב המנותקת!! אוחזת הפגינה במשך מספר חודשים מול הבקו"ם כנגד הגיוס המתקרב שלה ולכן הפסידה את כל כיתה י"ב; אחרי שהסתבר שהיא פטורה מגיוס עקב סעיף מוסרי, היא הפגינה במשך מספר חודשים נוספים כמחאה על הדרת נשים, אפילו שנאמר לה שמדובר, ספציפית, בהדרת אוחזת.

אנה בראל
בוגרת תיכון עירוני א' בהצטיינות יתרה. היא הצעירה ביותר בקבוצה, שכן היא עתודאית. למרות שעם ציוניה היתה יכולה להתקבל לכל אוניברסיטה בארץ, היא הלכה למכללת רמת גן בעקבות אבי, כי יש לה קראש אדיר עליו. אנה חברה של כבוד במועצה לארץ ישראל יפה, מתנדבת בחברה להגנת הטבע, משתתפת בפרויקט פר"ח למרות שהיא לא זקוקה למימון, והיא גם מתנדבת בספריה המקומית ליד ביתה, עוד מאז המחויבות האישית בכיתה ז'. היא לא יודעת מה לעשות עם הזמן הפנוי שלה, ולכן היא מוודאת שאין לה כזה.

אבי גברא
אחד משחקני הכדורגל המובילים של תיכון עירוני א', התקבל למכללה על בסיס מלגת ספורטאי. אבי הוא ילד בגוף מסוקס, חברוק נעים לכל אחד, אך הוא חושש להתבגר. כאשר בעונה מאוחרת יותר יסתבר שהוא יודע להרכיב את הסביח המושלם, אנשי "מאסטר שף" ירדפו אחריו בניסיון להביאו לתוכנית, אבל הוא יסרב שוב ושוב, מתוך ביישנות ופחד מאחראיות.

עאבד נאדיר
ערבי ישראלי בעל היכרות מעמיקה, מבהילה ממש, עם סדרות נוסטלגיה משנות השמונים והתשעים. הוא יודע לצטט כל פרק של הצצקנים, ומסוגל לזהות ברחוב זמר נידח שהופיע בפרק אחד של זהו-זה. עאבד סובל מבעיה שכלית כלשהי, אם כי נראה שדווקא אלו שבסביבתו סובלים יותר; הוא קורא את העולם בהסתכלות מאוד מטא, ומשווה ללא הרף בין מעשיהם של חבריו למעשיהם של חברי תוכנית טלוויזיה בדיונית שמתרחשת במכללה בארץ אחרת.

שירלי בן-בסט
אמא לשישה ועוד אחד בדרך, תודה לאל! בעלה בא והולך לשליחויות ציוניות בחו"ל כל כמה שנים, ולכן החליטה שירלי ללמוד להסתדר לבד. היא באה למכללה כדי ללמוד מנהל עסקים, ואם ירצה השם, היא עוד תקים בית מאפה! כשר כמובן, וכולם מוזמנים לטעום מהעוגות! אבל רק אם לא אכלתם בשר בשש השעות האחרונות, חמודים שלי.

אליעד תשובה
המיליונר בעל חברת שוופס, נרשם למכללה מדי שנה מתוך שיעמום. הוא אוהב לספר על צעירותו בזמן תקופת הצנע (בגללה הוא קמצן), על שירותו הצבאי כקצין בחיל תחזוקה (בגללו הוא מיזנטרופ), ועל היתרונות שבלגור בנתניה (אין כאלו, אבל הוא מתעקש). בגין היה הפוליטיקאי האחרון שידע מה הוא עושה, ושמיר הזה, הוא סתם פושטק, תאמינו לי. (לעיתים מנסה אוחזת להזכיר לו מי ראש הממשלה הנוכחי; הוא בעיקר מתבלבל מזה).

דמויות חשובות נוספות

גידי רהב, הדיקן של המכללה, מוכר לרוב הסטודנטים בזכות ההכרזות היומיומיות שלו במערכת הכריזה, ולגיא וינר בזכות ההודעות הבלתי פוסקות שהוא שולח לו באוקי-קיופיד.

איגור הוא המורה לערבית, אפילו שהוא עולה מרוסיה. איזה מוזר הוא!

פרופסור ירון תמיר הוא הפרופסור לקרימינולוגיה ואיש מוסד מבהיל לשעבר. משוחק בידי איבגי.

פרקים נבחרים

החוג להיסטוריה מעלה שחזור של מלחמת העצמאות שיוצא מכלל שליטה, ומפלג את הקמפוס כמו שדה קרב. השחזור של מבצע עובדה מסתיים בהנפת חולצה (של גיא וינר) שנצבעה כ-"דגל המרקר", על אנטנת הסלולרי (השנויה במחלוקת) של המכללה.

עאבד מכריז שהוא עתיד לתת את העותק שלו של "סברמן 1" המקורי ששווה 6,000 ש"ח לאדם האחרון שישאר עומד במשחק "רק על הקווים", ובתוך מספר שעות הופכת המכללה לשדה קרב פוסט-אפוקליפטי, כאשר סיעות שונות בונות מכשירים הרסניים במטרה לדחוף אחרים כדי שיפלו מהקווים.

שירלי פונה לעאבד כדי שיכין לה, במסגרת לימודי הקולנוע שלו, סרטון לכבוד שבועות, להקרין לחברי ההתיישבות שלה. הסרט הולך ומתפתח למסע משיחי של עאבד לעבר גאולה, והוא מתגייר, חוזר בתשובה, מתחרד, אבל בסוף מבין שזה הכל היה מסע גילוי עצמי היפסטרי קלישאתי וחוזר בו מהכל.

"ערב חדש עם אבי ועאאאאבד!"

3 Comments on “מכללת רמת גן – הצעה לפיילוט

השארת תגובה