פרק 74 – סיכום זמני של חרון הצדיקים

על כתפי גמדים הוא פודקאסט שבועי, בו אורי ליפשיץ וערן אבירם מדברים על משחקי ושחקני תפקידים.

לחצו להאזנה לפרק הנוכחי:

[audio:http://pod.icast.co.il/f0efb67a-1d11-4651-82e5-706c8f7b478c.icast.mp3]

(לחצו כאן בכפתור ימני כדי להוריד את הקובץ)

בתוכנית הפעם
רועי געש, המנחה של המערכה השבועית של ערן, מציג כמה מהבעיות שעלו לו במהלך ההרפתקה, בניסיון לשפר את המשחק לקראת ההרפתקה הבאה.

הרשמה לפרקים עתידיים: דרך iTunes או בכל אמצעי אחר.
עקבו אחרינו:
 בדף הפייסבוקבעמוד הגוגל+, או בטוויטר.
כתובתנו למשלוח מיילים: gamadim@roleplay.co.il. שלחו לנו תגובות לדברים שאמרנו, שאלות לגבי דברים שקרו במשחקכם, או הצעות לנושאים שמעניינים אתכם.

 

פתיחה
פרק 8, לשחק מקוון על שולחן מדומיין
פרק 27, למה לארפ?
Roll20, שולחן משחק וירטואלי חינמי.
הקלטת המשחק השבועי שלנו
סביבה ביקורתית תומכת, מפרק הביקורת

5:00 קצת רקע
משחקים פאת'פיינדר.
הדמות שלי היא זמלופיה, אלופה זדה דרגה 6.
המערכה היא חרון הצדיקים, סיימנו את ההרפתקה הראשונה.
Mythic Adventures, הנה החוקים לכך ב-SRD.
חמישה שחקנים בחבורה, בכוונה חבורה גדולה כדי שיהיה משחק כל שבוע, אפילו אם מישהו לא יכול.

9:07 מחסור בשחקנים
רועי מקדיש זמן לא מובטל לשינוי האתגרים בהרפתקה הכתובה, כל פעם מחדש, בהתאם לשחקנים החסרים.

11:50 קצב (pacing) ועייפות
בהילות! מהר, שמישהו יגיד איך עושים בהילות! אין זמן!
בהילות נקודתית לעומת בהילות כאווירה (של יאוש, של עייפות). אורי ממליץ לתת בהילות אווירתית בטפטוף, עם דברים שמזכירים כל הזמן שיש בעיה. אין מניעה לבצע דברים, פשוט יש מכשולים והפרעות בכל דבר. אורי גם אוהב לבקש מהשחקנים לכמת (לתת כמות) בעצמם לכמה הדמות עייפה, ואז להשתמש במספר הזה כמחסר עבורה.
בשיטות כמו מו"ד, הנק"פ – שנתפס בידי השחקן כמייצג את מצבה הכללי של הדמות – עובד כך שאם יש לך אפילו 1 נק"פ, אתה עדיין כשיר לגמרי ממש כמו אם יש לך 100 נק"פ. בשיטות אחרות, למשל Warhammer Fantasy Roleplay או עולמות פראיים, הקונספט של עייפות ולאות כללית הוא בילט-אין ביחד עם מערכת הבריאות, ושם באמת תחושת העייפות והלחץ הרבה יותר בוטה. אפשר לאמץ כמה מהרעיונות מהשיטות האלו.

23:50 זה הזמן לתיאום ציפיות מחדש
המעבר בין ההרפתקאות הוא זמן טוב לתיאום ציפיות. וכדאי להתחיל בשאלה הקלאסית, האם לאפשר דמויות מתות. אולי כבר דיברנו על זה ושכחנו – לא משנה, כדאי לרענן ולהחליט מחדש.

שינויים במבנה ההרפתקה
הערה שלי לגבי קצב ההתקדמות העלילתית בחלק מההרפתקה חושף שרועי אפילו צמצם בקטעים מתים נוספים – בעיקר עקב האופן בו אנחנו משחקים, אונליין, שגורם לכך שכל התקלות קרבית אורכת הרבה זמן.

31:20 לרצות שחקנים טקטיים ואחרים
רועי מרגיש התנגשות בין הקצב בו הוא רוצה להעביר את הסיפור, לבין הקצב שאנחנו נותנים עקב הסגנון הטקטי שלנו.
כדי לצמצם בזמן התכנון, אורי משתמש בשעוני חול, שמייצגים את הזמן שהדמויות מרגישות שנוח להן לדון בנושאים.
אני נוהג להסתער קדימה עם הדמות שלי, כדי להפסיק את הדיון טרום-התקלות – בכל מקרה יהיו מלא דיונים במהלך ההתקלות עצמה.

36:40 להתאים הרפתקאות מוכנות
בהחלט יש מקום לדבר עם מנחים שכבר הריצו את ההרפתקה, כדי לראות את הרושם שלהם מדברים שצריך לתקן בה, בעיקר מבחינת אופן ההרצה.
למשל באגמא"ר, למקרה של הרפתקאות פאיזו.

37:40 סרבול אצל המנחה
סיבה טובה לקנות לו את ההרפתקה בעותק פיזי!

42:06 חדשות ועדכונים
מיתוס נדחה לתאריכים ה-17 עד ה-19 באוגוסט. פרטים נוספים על הכנס, באתר מיתוס.
משתה הגמדים, בחמישי הקרוב בשש בערב!
רומ"ח בכפר סבא
הפיד החדש שלנו, אנא החליפו: http://feeds.feedburner.com/dwarves-shoulders
שחקנים בפאב, ב-29 ביולי

השארת תגובה