עדכון מצב וכוונות לאביב 2014

אתם יודעים, ככה בכמה זמן צריך להיסגר על עצמך ולהחליט, לאן עכשיו.

להלן כל מה שאני מתכנן לעשות בעתיד הנראה לעין:

1. אני פותח קבוצת פייסבוק חדשה בשם "מיזמים ופעילויות במשחקי תפקידים". היא עדיין בשלבי בנייה, אבל המסר העיקרי שלה הוא זה: אם אתה מישהו שרוצה לעשות משהו במשחקי תפקידים, אנחנו נשתדל לעזור לך. נעזור לך להיסגר על הרעיון, לגבש מטרות, ונספק לך אמצעים להשיג אותן. נהווה מקום שבו פעילים פוגשים פעילים אחרים, ויכולים להצטרף למיזמים אחד של השני. נגשר בין מיזמים שונים ונאחד כוחות, ואת הידע המצטבר של כולנו.

בין אם זה "פעילות כלשהי, עוד לא בטוח מה, להורים וילדים באייקון, כי אני מרגיש שחסר ורוצה כזה", ובין אם זה "אני רוצה איזה מועדון משחקים מקומי באזור ירוחם, שיפגש כל שבועיים או משהו, מאגר שחקנים כזה שיבואו וישחקו דברים", או "נורא אהבתי את טורניר חוקרי המבוכים, אני רוצה להפוך את זה למשהו רב-כנסי כמו הנחיה אולימפית, איך מתחילים?"

הרעיון הוא למסד מקום שבו לוקחים התלהבות והופכים אותה למעשה, באופן מסודר, ועם תמיכה. אני מאמין שמיומנות ארגון ניתן ללמד, אבל התלהבות קשה מאוד ליצור, ולכן צריך לקחת התלהבות ולתת לה את הכלים, במקום לנסות להגדיר מה צריך להיות ואז למצוא מישהו שיתלהב מזה. לקבוצה יהיה מאגר ידע נלווה, בצורת וויקי, שבו חברי הקבוצה יבנו ויקראו לקחים ונהלים להסדרת העבודה על מיזם. לאורך השבוע הקרוב אפרסם כאן מספר עקרונות ראשוניים.

כל הדבר הזה ביחד יקרא בקצרה "יוזמה משופרת", וזה שייך לי כרגע – אבל נכון לעכשיו אני מכוון להעביר את זה לידי העמותה למשחקי תפקידים בישראל, גוף ללא כוונות רווח שפועל כבר כמה שנים טובות לפיתוח התחום בארץ, מאחר ושוכנעתי שעיקר כוחה הוא ביכולת להחזיק דברים לאורך זמן, בזמן שמי יודע מתי יגמר לי הכוח והחשק להתעסק עם זה. בינתיים, זה יצבור מוניטין ואווירה וסגנון משלו.
אני מאמין שהעמותה אמורה לספק במה עבור דברים כאלו, אבל לא עושה זאת ממגוון סיבות (למשל, קבוצת הדיונים היחידה של העמותה בפייסבוק היא סגורה לקהל; האווירה והסגנון בעמותה לא מעודדים אנשים חדשים להיכנס פנימה ולהציע דברים; רוב הדיונים הם בקנה מידה "גדול", אנשים שסה"כ רוצים לארגן איזה רצועה להורים-ילדים באייקון לא יודעים אפילו איפה להתחיל לדבר על זה עם מישהו). לכן, אני פותח את הקבוצה הזו, ובעתיד, כנראה, אעביר את זה לידי העמותה, כדי שהבמה הנדרשת הזו תהיה תחת אחריותה.

2. כאמור, לדבר הזה יהיה וויקי. אני בשלבים של בנייה מחדש של האתר שלי, מחלק אותו למספר חלקים: הבלוג האישי שלי, על כתפי גמדים (הגיע הזמן כבר להפריד בין השניים), מאגר כלים למבוכים ודרקונים (נמצא שם כבר עכשיו, הרבה אנשים לא יודעים עליו), ויוזמה משופרת.

3. אורי ואני מתכננים לפתח קצת את על כתפי גמדים. אם הקשבתם לפרק האחרון, אנחנו מתחילים לערוך סקירות מטעם רומ"ח, כשהמוצרים מהסקירה מגיעים למדף חופשי למשחק אצלם. בנוסף, אנחנו כבר זמן מה מתכננים כנס אונליין, כנראה לקראת סוף הקיץ או אמצע הסתיו. אבל אבהיר שאין לי כוונה לשדך בין כתפי גמדים לבין היוזמה המשופרת.

4. אני מאמין שה- Pathfinder Society Israel היא סנונית ראשונה, ובדומה להנחיה האולימפית, שניהם מייצגים מוסדות על-כנסיים, כאלו שמתקיימים בכל כנס, וחלקם גם מחוץ לכנסים. אני חושב שצריך עוד כאלו. לדעתי זוהי דרך נכונה לפעול, ואני מתכוון להשקיע את עיקר המאמצים שלי בעזרה בפיתוח כאלו.

5. בנוסף, וזוהי נקודה חשובה מאוד בעיני, יש לשדרג את הגילדה, מאגר אונליין של שחקני תפקידים, שמאפשר לנו למצוא אחד את השני ולהצטרף לקבוצות משחק.

אני לא אוהב להגיד "לדעתי צריך ש…" מבלי לעשות את זה בעצמי, אבל אני מרגיש שאני מועיל יותר במקומות אחרים, ובנושא הזה, גם מעדיף לעודד אחרים לפעול מאשר לנסות לקחת הכל עלי. עם זאת, אשמח מאוד לעזור ככל האפשר למי שלוקח את זה על עצמו. להלן הגדרת התפקיד של מנהל הגילדה, כפי שהעמותה מדמיינת אותו (ולדעתי זה נכון שמשהו כמו הגילדה יהיה בידי העמותה).

6. עצרתי בינתיים את פיתוח משחק התפקידים שלי, "לא עגול ולא שטוח" (שם זמני!), ולמרות שרציתי להיות הדובר של כנס מיתוס נאלצתי לפרוש אחרי שבוע, כי אני עסוק בפרויקטים האלו ומתרגם כרגע את חץ הזמן לאנגלית (מעבר לעבודת החצי-משרה הרגילה שלי, כלומר). כמו כן אני צופה פרויקט תרגום גדול בעתיד הקרוב, עליו ארחיב ברגע שיהיה רלוונטי.

7. בנוסף יש את סינגולריות 1885 שהתעלמנו ממנו יותר מדי זמן מתוך ציפיה שאנשי הקשר יעשו איזה משהו (לא ממש קרה), כמה סיקורים שאני צריך לעשות בשביל הפודקאסט, יש מדי פעם עבודה על ואנור ופרויקטים אחרים של אביב מנוח (על האי-כנס כבר שמעתם?), לא הפסקנו לעדכן את מגזין גיבורים מדי שבוע, זמלופיה חייבת להוכיח את עצמה בפני חרבה הקדושה, חבורת העידן ה-13 שלי אוטוטו תעמוד בפני שליחה של מלכת האלפים הנקמנית, והתחלתי בהתאמת המרות מירוצללים של עולמות פראיים למשהו שיהיה יותר לטעמי.

Life is good.

1 Comment on “עדכון מצב וכוונות לאביב 2014

  1. *שיעול* צוות הסערה זה הפרוייקט העל הכנסי הראשון והוותיק בישראל, ואחרי שתצא חמש גם יהיה עם אנרגיות מחודשות 🙂

השארת תגובה