פרק 45 – שלוש שאלות

על כתפי גמדים הוא פודקאסט שבועי, בו אורי ליפשיץ וערן אבירם מדברים על משחקי ושחקני תפקידים, מתמקדים מדי פרק בנושא מסויים או במייל שקיבלנו.

לחצו להאזנה לפרק הנוכחי: 

 [audio:http://pod.icast.co.il/bff628cf-c9da-415d-8e80-787ca01efa42.icast.mp3]

(לחצו כאן בכפתור ימני כדי להוריד את הקובץ).

כתובתנו למשלוח מיילים: gamadim@roleplay.co.il. שלחו לנו מחשבות משלכם על מה שאמרנו, דברים מעניינים שקרו במשחקכם, או נושאים שמעניינים אתכם. 
עקבו אחרינו בדף הפייסבוק של הפודקאסט, או בעמוד הגוגל+ שלנו.
הרשמה לפרקים עתידיים דרך iTunes או iCast. (ניתן להירשם גם ב-RSS)

 

הנושא הפעם: כפיר ורהפטיג שואל שלוש שאלות שונות לגמרי: איך לשמור על אווירה, איך משחקים בחבורה עם מעט שחקנים, ומה עושה שחקן שהדמות שלו אמורה להיות יותר כריזמטית ממנו.

0:46 הסתיים הפלייטסט של מו"ד 5
מבוכים ודרקונים 5
כנס ג'ן-קון
פאיזוקון
הפוסט של אורי על פלייטסט
פרקים שעסקו ביצירת תוכן חדש: פרק 30, איך נולד משחק, ופרק 31, עם שאלות מאזינים.

5:05 אירוע שחקנים בפאב
קישור לאירוע בפייסבוק
"שחקנים בפאב" היא סדרת מפגשי פאב חודשיים על משחקי תפקידים וכוס בירה. לגילאי 18 ומעלה; הכניסה חינם.
איך הופכים דו-קרב במשחק למרגש ומסוכן? איך שומרים על עניינם ותרומתם של שחקנים שאינם שותפים לו? איך מעצבים דו-קרב מאגי? בהנחיית דניאל פידלמן.
דיברנו על דו-קרב, וקרבות שהמטרה שבהם אינה סתם להביס את כל האויבים, בפרק 7, הקרב היותר מגניב.

7:35 כיצד לשמר אווירה סביב שולחן המשחק?

שלום לשרי הגמדים הנכבדים, יש לי שאלה חשובה. כיצד לשמר אווירה סביב שולחן המשחק (מתח, אימה, וכו')? אשמח לשמוע טיפים בנושא. תודה.

כפיר ורהפטיג שואל מגוון שאלות.
תקציר ההרצאה על יצירת עיר דמיונית, שנתן אורי בכנס מאורות.
להתאים בין צורה לבין תוכן. להדגיש אלמנטים מהסביבה, ואיך שהדמות קולטת אותה. אם לדמות קשה לתפוס את הסביבה – צריכה לגלגל שוב ושוב תפיסה, או כשצריך לגלגל על דברים שבדרך כלל לא צריך – השחקן מקבל תחושה מותחת.
אלפרד היצ'קוק
שימוש בסמנים מוכרים מהתרבות, למשל קטעי מוזיקה שאנחנו כבר כולנו יודעים שמשמעותם היא "משהו מסוכן קורה". TV Tropes הוא, כמובן, מקום מצויין להתחיל בו.
להיזהר שהגימיק לא יגנוב את תשומת הלב מהמטרה שעבורה הוא משמש!
מבצר יחיעם
קתימב"ה
ההקלטה החיה של פרק 44, עושה מלא עם הידיים.
לפרפל תמיד קדימה!
פרק 44, מי המבדר ומי הקהל?

24:15 חבורה עם 2-3 שחקנים

שלום לגמדים בהיכלות הכבירים! אני מנחה, והקבוצה שלי מונה שניים- שלושה שחקנים. לאחר נסיונות ארוכים להגדיל את מספר השחקנים, החלטתי לשחק עם אלו שיש. רציתי לשאול אם יש לכם עצות לגבי משחק עם כמות קטנה של שחקנים- בדגש על התאמה של שיטות למשחק כזה (כי רוב השיטות תואמות לארבעה שחקנים ומעלה). תודה רבה.

החנות המרכזית ל-PDF-ים של מבוכים ודרקונים, מכל המהדורות.
עמוד עזרי מו"ד בעברית
Warhammer Fantasy Roleplay (ב-PDF)
Edge of the Empire
מה עושים כשחסרים בחבורה תפקידים\מקצועות חשובים? דיברנו על זה בפרק 34, ועוד קצת בפרק 36. עוד הערה חשובה: בניגוד למה שאמרנו בפרק (או ליתר דיוק, בהרחבה) במו"ד 3 ו-4 זה בכל זאת קצת מורכב להתאים אתגרים עבור חבורות חסרות תפקידים מסוימים. אבל בסה"כ נדרשות קצת מחשבה והבנה של המערכת; זה בהחלט אפשרי. אם אתם רוצים עזרה בביצוע התאמה שכזו, צרו קשר ישיר במייל, ונדבר על זה פרטני.
על Mistborn הרחבנו בפרקים 42 (סדרת הספרים) ו-43 (משחק התפקידים).
הספר הרביעי, זה שעוסק בשני הקאובויים (בוקרים, אם תעדיפו) נקרא Alloy of Law, ולא אקשר לתיאור שלו, כדי למנוע ספויילרים לספרים הקודמים.

30:09 כשהדמות כריזמטית יותר מהשחקן

שלום לגמדים העומדים על כתפי גמדים אחרים! יש לי שאלה חשובה. כאשר אני משחק אני מגיע למצבים שבהם הדמות אמורה להצליח (כמו שיחה דיפלומטית לדמות בלעת כריזמה גבוהה וכו'), אולם השחקן מתקשה לשחק את המצב. עם זאת, אני לא רוצה ולוותר על משחק התפקידים באותו מצב. מה לעשות? תודה רבה.

הכי כדאי: להכיר את השחקן היטב, כך שאפשר יהיה להעריך את ההשקעה שלו בניסיון הנוכחי (הגלגול הנוכחי) מול המקסימום שהוא מסוגל אישית. כך אפשר לשפוט כל אחד באופן הוגן, במקום לשפוט את כולם לפי סולם אידאלי, שבראשו נמצא האדם הכריזמטי ביותר בעולם – לא כל אחד יכול להגיע לשם.
פרק 10: לגלגל בהחבא או מול השחקנים
השיטה של Mistborn (ב-PDF)
במקום לדרוש גלגול דיפלומטיה על הצהרה אחת (ואז לדרוש מהשחקן שייתן הצהרה משכנעת, גם אם אינו אדם כריזמטי במיוחד בעצמו), אפשר להסתכל על הגלגול כמייצג מאמץ מתמשך. "מה עשית כדי לעזור לגלגול?" ספר איך הבטת בו ישר בעיניים, כדי להיראות יותר כנה. איך אתה מזכיר את אחיו הקטן כבדרך אגב, כדי לגרום לו להרגיש שאתה מאיים עליו. איך אתה משתמש בטון כבד, ומגרד בזקן כדי להיראות מהורהר, ואיזה רושם זה יוצר אצל הבחור שמאזין לך. כי בעצם, לא חייבים לדבר בגוף ראשון כדי שהתיאור יהיה מעניין וכיף.
בנוסף, לא חייבים שהשחקן לבדו יהיה אחראי לתיאור המצב של דמותו. אם נקבע כבר שהדמות הצליחה בבדיקה, אבל השחקן לא יודע להסביר איך זה קרה, למה שלא יפנה לכל האחרים – שחקנים או מנחה – שיציעו רעיונות? צאו מהגישה שהדמות "שייכת רק לשחקן", ולכן רק הוא אחראי על הכיף שמגיע ממנה – כולכם אחראים על הכיף, כולכם מוזמנים לתרום לו. ראו שוב את הדברים שאמרנו בפרק שעבר.
Fate תשמח לקבל דמויות טיפשות, ממש כמו חכמות. עשינו היכרות עם Fate בפרק 41.
Dungeon Crawl Classics (ב-PDF)

41:37 סיכום
Flipmat של Pathfinder, אשר נרכש בקומיקזה.
המשחק של Dresden Files

44:27 אחרית-פרק
אנחנו נותנים הזדמנות שווה לכולם.

0 Comments on “פרק 45 – שלוש שאלות

השארת תגובה