דף דמות מעוצב לחץ הזמן

היה זה אך לפני מספר שבועות כאשר פורסמו דפי הדמות הנוכחיים של חץ הזמן, ובפרסומם, לא נשאו חן בעיני. בכך היו כמו כל דף דמות רשמי שפורסם מעולם. מהו אותו גורם נעלם, המביא חברות משחקים להתעלם ממעצביהם הגרפיים ולהמנע מנוחות שימוש? 

ספציפית, דף הדמות של חץ הזמן מכיל מלא מידע. לכן, חשוב שיהיה נגיש ונוח. מצד שני, המידע כולו נוגע רק ליכולות, בזמן ששאר מאפייני הדמות יכולים להסתכם על הצד הצר של חפיסת גפרורים. יש כאן אתגר עיצובי מעניין, איך מכניסים ובלה בלה בלה בלה, והעיקר הוא שחשבתי על עיצוב מגניב וחדשני לדפי דמות והחלטתי לנסות אותו.

הנה הצד החיצוני של העמוד (והנה עם רקע אפור, קצת יותר בעייתי בהדפסה), והנה הצד הפנימי. שימו לב שזהו החוקר האוסטרלי, את החוקרים האחרים אעשה בהמשך ובמידה ויהיה ביקוש – זה לוקח לא מעט זמן. 

איך זה עובד? את דף הדמות צריך לקפל, ולא באמצע, אלא לאורך הקו המרכזי – שסוטה מעט מהמרכז. היכולות נמצאות בצד הפנימי, מאפייני הדמות נמצאים בחוץ (עם הלוגו של חץ הזמן). כך יוצא שבין אם אתה מסתכל על היכולות, ובין אם אתה בוחן את הציוד שברשותך, בצד השמאלי נותר תמיד פס ארוך המציג את הנתונים הקרביים החשובים: טעינה, הילה, נקודות שיריון, דברים כאלו, שכדאי שיהיו מול העיניים כל הזמן. כאשר "סוגרים" את הדף, הנתונים מיושרים ביחד עם נתוני הנשק והשיריון שבידי הדמות. 

זוהי גירסה ראשונית של דף הדמות, פוטנציאלית אפשר לשפר אותו אם תהיה לי גישה לספר השיטה, שנשאר בארץ. אנא השאירו הערות, הצעות ועוד הערות, לקראת הגרסה הבאה!

עריכה: הנה דף הדמות מודפס ומקופל כנדרש. שימו לב שצריך להדפיס אותו כמה שיותר רחב על הדף, כדי שלא יהיה פס לבן כמו שיש בתמונות כאן. אם יש, אז צריך לחתוך אותו, אחרת חלק ממנו יכסה את פס הנתונים השמאלי.

 

 

2 Comments on “דף דמות מעוצב לחץ הזמן

  1. מאוד, מאוד מאוד חכם. באמת.
    הדף עצמו עדיין לא "מעוצב" טוב – טיפוגרפיה ויישורים וחלוקה לאזורים וכאלה – אבל רעיון הקיפול פשוט גאוני;
    צד שמאל הכי חשוב, ימין מקופל מקום שני, ימין פתוח מקום שלישי, והמאחורה הכי פחות חשוב.

    החיסרון הוא שחייבים להדפיס דו"צ. זה מקובל להדפיס דפי דמות דו"צ?

  2. בהשוואה לדפי דמות אחרים שיצא לי להכיר, זה מאוד נגיש, ודווקא החלוקה מוצלחת כי נשאר מקום לקשקש ולרשום הערות (הרבה דפי דמות דוחסים כל כך הרבה נתונים שיש הרגשה שלא רוצים שתכתוב מעבר למה שיש שם)

    לגבי הדפסה דו"צ- למה לא מקובל? בדפים רשמיים של שיטות שנותנים מקום לביו ונתונים כמו מראה וכו' מקובל שזה דווקא בחלק האחורי של הדף, כל הנתונים הטכניים/קרביים מקדימה, וזה עדיין בנגישות מיידית "אה כן הוא נראה כך וכך"
    (בכלל הדפסה בדו"צ זה חיסכון בדפים, אם זה נתונים מספיק קריטיים שתהפוך את הדף לעיין בהם כל רגע אז הם כן מצדיקים דף שני)

השארת תגובה