Me podcsta

יו דוג! שמעתי שאתה אוהב לשמוע על דברים שראוי לשמוע בפוסט שאתה שומע קורא. 

הנה הפודקאסטים להם אני מאזין כרגע, והמלצות ספציפיות. אפילו אני לא מאזין לכל הפודקאסטים!! אני מנוי להם ב-itunes כדי שירדו ויצטברו לי מדי שבוע, מאחר, וכמו אדון, אני רואה עצמי כאנין טעם. בסופו של דבר יוצא לי לשמוע כמעט את כולם, ופרקים נבחרים מאלו שפחות בולטים, בדרך כלל כשאני יורד עם הכלבה או בדרך לעבודה.

רגע, מה אם בעצם הכלבה רוצה לרדת, רק כדי לאפשר לי לשמוע את הפודקאסטים?..

Atomic Array – סקירת מוצרים חדשים מעניינים בתחום משחקי התפקידים, בעיקר בשוליים.. עם קול מאוד רציני… והכל נורא חשוב… לפי… הטון המציק שלו… שמדבר כל הזמן… כמו הדובר בטריילר של סרט מתח. וזה קצת משגע אותי, אבל הפודקאסט יוצא רק פעם בחודש, בין 45 דקות לשעה ומשהו לפרק, והבחור המציק כנראה קצת חשוב באיזו קהילה כי הוא מצליח להשיג ראיונות עם כל אדם בעולם ולדבר על נושאים מסביב למוצר, שבסך הכל הם מעניינים.

Fear the Boot – קבוצת שחקנים ומנחים מדברים על נושא מרכזי בכל פעם, באווירה טובה, ברמה מעמיקה של דיון, עם הרבה ניסיון ועם תרבות דיון טובה. כמה וכמה בדיחות פנימיות והתייחסויות לתרבות קטנה שצמחה סביב הפודקאסט, אבל זה שולי; שניים-שלושה פרקים, ואתה בפנים. 
בערך שעה, פעם בשבוע. 

Funding the Dream – חדשות מעולם המשחקים… ב-Kickstarter, ספציפית. הבחור עושה עבודה מקצועית ועניינית, מתייחס לפרויקט אחד בכל פעם, מציג לי דברים חדשים, ואז מראיין את הבחורים שמאחוריו ושואל שאלות מעניינות שחושפות את אחורי הקלעים של מי שמעלה פרויקטים לקיקסטרטר. שזה בהחלט מעניין אותי.
סה"כ 20 דקות, פעם בשבוע. 

Happy Jack RPG Podcast – קבוצה של שחקנים ומנחים חצי-שיכורים, שהולכים ומשתכרים, קוראים מיילים ומתייחסים לנושאים שמעלים בהם. מנוסים למדי, אבל חשוב מכך, באווירה מצויינת וכיף לשמוע. הייתי משחק עם כל אחד מהם. כנראה הפודקאסט החביב עלי, פשוט האזנה מהנה.
בערך שעה וארבעים, פעם בשבוע.

The Non-Prophets – הפודקאסט של ארגון האתאיסטים של אוסטין, החבר'ה שמאחורי ה-Atheist Experience. הרבה יותר אקטואלי, עם דיבורים על דברים מציקים שקורים בארה"ב, ובהחלט יותר חופש פעולה בקללות.
שעה וחצי על השנייה, פעם בשבועיים.

Postcards from the Dungeon – דיונים בין שני בחורים לגבי השראות ליצירת הרפתקאות ומשחקי תפקידים בכלל. בכל שבוע מתייחסים לנושא אחר, ומנסים לפרוק ממנו כל פיסת רעיון אפשרית כדי לשמש השראה. רעיון סבבה, יישום קצת פחות טוב, כי זה לא לגמרי מצליח לעניין תמיד, ורק לעיתים יוצאות הברקות.
בין 40 דקות לשעה ומשהו, בלו"ז לא קבוע.

Reckless Dice Podcast – הפודקאסט היחיד שאני מכיר שנוגע לוורהאמר (אוקי, גיליתי עוד אחד דרכם, אבל עוד לא יצא לי לנסות). כל פרק מתמקדים בנושא מסויים מהעולם ונושא אחר מהשיטה, ועונים על שאלות מאזינים. יכולותיהם בתחום ההנחייה… ובכן. הבעתי את דעתי על כך בעבר. בפרטי פרטים. לצערי, לעיתים לא רחוקות פונים אליהם בשאלות של "קורה לי ככה וככה בקבוצה, מה הייתם עושים", והם אומרים דברים לא מעניינים, או לא נכונים, או סתם בקול משעמם. אבל אני אוהב וורהאמר נורא.
עוד יותר גרוע, בערך כל פרק שני הוא הקלטה של מפגשי משחק אונליין שהם עורכים. מדי פעם אני מעז לשמוע אחד, בתקווה שיהיה מעניין, ואני תמיד נורא טועה.
בערך שעה, פעם בשבוע. 

Skeptic's Guide to the Universe – אחד מפודקאסטי הספקנים הנפוצים ביותר! ואני לא נורא מתחבר אליו! אז לא ממש יוצא לי לשמוע! 
שעה ועשרים, פעם בלא איכפת לי. 

Skeptics with a K – פודקאסט ספקנות הרבה פחות נפוץ אבל הרבה יותר לטעמי. שלושה חבר'ה בריטים as hell מדברים על נושאים אקטואליים, לפעמים קצת חדשות מדע, והם מבודחים מאוד ומלאי קללות לרוב. 
שעה, פעם בשבועיים.

ספק סביר – לבטח.

עושים היסטוריה! – כנראה הפודקאסט המעניין ביותר מבין כולם. בכל פעם נושא חדש, אלוהים יודע מאיפה הוא מגיע, דברים כמו "ריצה" או "הנדסת תוכנה", ואתה יכול להיות בטוח לחלוטין שזה יהיה מעניין ממש, עם מגוון פרטים שלא העלת בדעתך, והכל דרך סיפורים מעניינים מההיסטוריה הבונים את הנושא באופן הגיוני.
בערך שעה, פעם בשלושה שבועות. 

המשחקיה – פודקאסט המשחקים הכללי היחיד בארץ. כל פעם נושא חדש, שמותקף מכל עבר, לצד אורח מזדמן. לעיתים האורח הזה הוא אני. 
בערך  שעה, פעם בשבועיים.

Gamepod – יש בארץ כמה וכמה פודקאסטי משחקי מחשב, והאמת שאף אחד מהם לא מפיל אותי מהרגליים – דיבור על משחקי מחשב לא מצליח לעניין אותי, ואולי זה בגלל שאני מנוי ל-RPS, רואה את Extra Credit וקורא באסקפיסט כל הזמן, אז אני מתעדכן בחדשות הבולטות ובנושאי עיצוב כבר בכוחות עצמי. לכאן או לכאן, זהו פודקאסט הגיימינג היחיד שמורץ בידי אנשים שאני מכיר ואיכפת לי לשמוע מה יש להם לומר. לא שאי פעם יצא לי לקנות מי מהמשחקים האלה. 
שעה, פעם בשבועיים. 

פודקאסטים גורמים לתחושה נעימה באוזן ולכן כדאי לכם לשמוע פודקאסטים.

אלא אם אתם יכולים להיות באטמן.
כי אז עדיף להיות באטמן.

2 Comments on “Me podcsta

  1. תודה על ההמלצה! לכבוד הוא לנו להיות אחד מארבעת הפודקאסטים הישראליים שאתה ממליץ עליהם (ועוד אחד מארבעת הפודקאסטים הספציפיים האלה זה בכלל כבוד).
    ובהזדמנות זו, הרשה לי להגיד שעכשיו כשגם אתה וגם אביב שוב משתתפים בפרקים של "ספק סביר", חיי שלמים פעם נוספת.
     

  2. ערן, תודה על ההמלצה. ידעתי שיש סיבה שאני מסמין אותך להתארח 🙂
    לגבי Atomic Array, יש שם שני מנחים, אז לאיזה מהם אתה מתייחס כשאתה אומר שיש לו טון מציק? אני אישית מאוד אוהב את התכנית הזו וחושב שהם עושים עבודה מצוינת גם ברמת האודיו וגם ברמת השאלות. ברמת בחירת המשחקים עליהם לדבר…קצת פחות, וקצת מפריע לי שהם נורא נורא נורא מחמיאים לכל משחק שהם מדברים עליו. אני לא יודע אם זה בגלל שהם בוחרים רק דברים שהם נורא אוהבים או בגלל שהם קצת חנפנים. בכל מקרה מומלץ.
    לגבי FtB, למרות שזה פודקאט המשחקים שאני מאזין לו הכי הרבה זמן, אני יותר ויותר מוצא את עצמי מושך בכתפיים לגבי הנושאים שהם מדברים עליהם או מהלך הדיון.
    עכשיו אני אלך לכתוב פוסט בו אני ממליץ על הפוקאסטים שאני שומע…
     

השארת תגובה