ביגור 12 – הרצאותי, ואחרות, וחברותיהן

ישששש… עוווודדד… דברים בביייגגגווווררררררר…..

כבר דובר על כמה מהאירועים המעניינים שאני משתתף בהם, אבל אלו הם אירועים של זרים, וכעת נעבור לדברים שאני עושה, כמו למשל כדרות. אני כדר. הייתי פעם. כיתה ב' נחשב?

ביום ב' בבוקר יש סדנא להורים לילדים, להסביר להם מה בעצם הילדים שלהם עושים, עם קצת התנסות בעצמם. אבל זה לא ממש נוגע לקוראי הבלוג הזה, אז נמשיך הלאה.

ביום ג' בבוקר, סדנרצאה (שכזו!) על הכנסת שחקנים חדשים לתחביב.

זוהי אינה הרצאת היכרות עם משחקי תפקידים! להיפך, היא פונה לאלו מאיתנו שרוצים להרחיב את התחביב ולפנות לקהל חדש. למי שכבר מכיר ומשחק, ורוצה לדעת – איך אני  פונה לאנשים חדשים?

 נדבר על הטכניקות שפיתחנו ברומ"ח (ואני אישית) שמאפשרות גם למי שלא רואה את עצמו כשחקן להתחבר למשחק ולהיכנס לסיפור. נדבר קצת על מסביב וקצת על פרקטיקה, על  החשיבות של שפה, עיצוב, הפשטה, ובחירה נכונה בסיפור ובשיטה. נציע כמה פורמטי  היכרות שונים ונדבר על יתרונות וחסרונות. ובסוף, אולי, נצליח להכניס עוד כמה מוגלגים לתחביב הנהדר שלנו.
 ביום ד' בבוקר, ההרצאה אז ספר לי על הדמות שלך – משחקים כטיפול פסיכולוגי
רבים מכם בוודאי כבר חשבו על זה: כניסה לדמות, משחק עומק, יש משהו פסיכולוגי בכל העסק הזה של גילום תפקיד. אם כך, האם אפשר להשתמש במשחקי תפקידים ככלי  טיפולי?
 התשובה… מורכבת: כן ולא, ודווקא אין קשר למשחק העומק. בהרצאה זו נסביר מהן מיומנויות חברתיות ואיך כולם משתמשים בהן כל הזמן – חוץ ממתי שאנחנו מתקשים. נסביר קצת על המתודה בה אנחנו משתמשים, מה אפשר ואי אפשר לעשות בעזרת משחקים, למי היא מתאימה ומה היא מסוגלת לעשות. נדבר גם על תכל'ס: כיצד מתנהל מפגש משחק, באיזו שיטה אנחנו משתמשים ולמה, ועוד.

אמליץ להיכנס לעמוד המשחקים ולחפש לפי הרצאות\סדנאות. הנה עוד כמה דברים שנראים לי מעניינים: 

היסטוריה חלופית, על עצות ליצירת היסטוריה חלופית, על בסיס שאלות היסטוריות אמיתיות.
קמפיין ארוך עכשיו? שאל אותנו כיצד!, כי כל כך מעט שחקנים בארץ מריצים מערכות. כן, בחיי.
שתי הרצאות שמעט חופפות: הרצת משחק אינדי ו-כיצד בונים שיטות. הראשונה עוסקת לא רק בבנייה אלא גם בהרצה, וזה מעניין, בעוד בשנייה המרצה הוא מיכאל פבזנר, שאומנם עוסק ספציפית בבניית שיטות, אבל בהחלט יודע על מה הוא מדבר.

גם ההרצאה "מרחבים בדיוניים" מושכת רמת עניין מסויימת, רק שהטיזר קצת פלצני, או אולי יותר נכון לומר, כללי מדי, או שאולי זה פשוט לא נראה לי שונה ממבוא לאנתרופולוגיה, שאני כבר מכיר. לא יודע. אפילו אם זה רק קצת תובנות אנתרופולוגיות בסיסיות, זה עדיין נורא מעניין, אז כנראה כדאי.

 

1 Comment on “ביגור 12 – הרצאותי, ואחרות, וחברותיהן

  1. ביגור ארור, כל הדברים הטובים מלאים, ואין לי כוח לנבור באתר כי זה נורא מבאס:S

    there's alwayes Olamot through. 

השארת תגובה