לב הקריסטל: יומן עבודה #2

בפעם הקודמת החלטנו ליצור משחק, בכך שהחלטנו מי זה "החלטנו",  ניסינו להבין איזה "משחק", והשארנו את ה-"ליצור" בינתיים בצד. הגיע הזמן להתחיל עם הדבר הזה, ה…כתיבה וכל זה.

איסוף והשפרצה

בשלב ראשון אספתי את כל מה שכבר ידעתי על "לב הקריסטל", מכל המקורות בהם הצלחתי להעלות בדעתי שאי פעם שימשו אותי. מצאתי את דפי הדמות המקוריים שנכתבו לפי שיטת BESM (ז"ל), חיפשתי בקדחתנות אחר הרישומים שכתבתי לעצמי (ומצאתי רק חלק, כשאני בטוח שיש עוד), ועשיתי חיפוש בבלוג, באינטרנט בכלל, ובכל פורום שאי פעם כתבתי בו. 

את כל המידע הזה אספתי והשלכתי על גבי קובץ גוגל דוקס בשם "מסמך עבודה", כמו יצירת אמנות מודרנית, כתמים מסתוריים המופיעים בצבעים סותרים כאן ושם, קטעי טקסט מבוהלים הנמלטים מפני פסקאות אדירות, מני מילים חסרות משמעות בטור סדור, ומעליהן הערת אגב שמקורה לא ידוע. דברים כמו:

פוקס – שדה כוח
קרוקר – ביוקוגן

צמיגים עשויים ציקלפיד – מאחה את עצמו תמיד
שלדה עשוייה אנאובטניום

בתחילת כל פרק המנחה מספר לשחקנים לאן הגיעו הדמויות, במהלכו הן מתמודדות עם המתרחש סביבן, ובסופו הן יוצאות שוב לדרך לקראת הרפתקאות חדשות בפרקים הבאים. כל פרק עומד בנפרד, ולשחקנים אין שליטה משמעותית על המקום הבא אליו יגיעו.

בוקר שטוף גשם במישורים הבוציים. או ערב שטוף גשם, למען האמת, בבוגוביה קשה היה לדעת. הבוקר עלה, והרמז היחיד לכך היה קרן שמש בודדה וחיוורת שהצליחה לפלס דרך בין העננים כאילו כדי להביע נוכחות, ונעלמה מיד.

וואו. סיכומי סשנים שכתבו השחקנים (ספציפית אביב, תודה אביב!) בשנת 2005 בפורום בתפוז, הערות שוליות שכתבתי כחודש לפני (ולא עלה בחיפושים, הייתי צריך לחפש עמוד-עמוד בתקווה שיהיה משהו), כתבים מסתוריים בצידו של דף, שפעם אמרו לי משהו והיום אני יכול רק לנחש. 

סידור וזיקוק

אבל למה צריך את כל זה, בכלל? כדי שיהיה לי חומר ראשוני לעבוד איתו. אהבתי את לב הקריסטל, נהנתי ממה שיצרנו אז, ורציתי לבדוק איך גרמתי לזה כדי שאוכל לשחזר את התופעה. כעת עלה הצורך לזקק מתוך כל המילים רק את מה שצריך. 

עברתי על גבי פסקאות של סיכום סשנים שנכתב באופן ציורי וסיפורי, וחתכתי אותם בגסות, עם אנטרים ומחיקות. השארתי את כל מה שנראה מעניין כתוכן משמעותי – איך קבר האביר היה בנוי, מה אמרו השלדים – ומחקתי את כל השאר. השארתי תיאורי נוף כלליים, אולי יהוו השראה בעת כתיבת תיאורי הנוף שארצה לכתוב לארצות השונות. את השורות האקראיות של מני תכנים אחרים סידרתי לפי סידור הגיוני: כל מה שנגע ללבות, נאספו במקום אחד. כל הפרטים האזוריים, וכל התרחשות עלילתית, קובצו תחת הארצות המתאימות. מה שלא הבנתי גם אחרי כל זה, מחקתי.

אז ניגשנו רועי ואני לבדוק את התוצאה, ולשאול: האם הבנו מה היה אופיה של אותה מערכה? האם אנחנו נשארים איתו, ואם לא, איזה שינויים אנחנו עושים? מהם הקווים המנחים של לב הקריסטל, המאפיינים הבסיסיים? מה השחקנים עושים, ואיך מתנהלות הרפתקאות?

החלטנו שאנחנו אוהבים את הטיזר הנוכחי, ואת מה שנובע ממנו. החבורה היא קבוצה של ארגון-על רב עוצמה, שמסוגלים להשתיל במקום ליבם קריסטלים שמעניקים יכולות רבות עוצמה. תושבי העולם תופסים מהם, יש להם סמכות, או לפחות רושם של סמכות, ובכך יש דמיון קל ל-Dogs in the Vineyard וסוג הצרות החברתיות בהן נתקלות הדמויות בו. הם חוקרים את העולם, ארץ אחרי ארץ, כל אחת באופי אחר, והן כולן מלאות במני קברים עתיקים, ערים נשכחות, ומני מקומות שבהם עוברים הרפתקאות של שודדי-קברים. הם חסרי ניסיון בהתחלה, אבל ככל שהם צוברים קריסטלים והתנסויות, הם גם מגלים ששום דבר אינו כפי שחשבו – לא הארגון ששלח אותם, ולא העולם שחשבו שהכירו.

אחלה, אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים לעשות – כעת, איפה מתחילים?

השארת תגובה