ברוסרטקה, מכשפה בלה

אתמול סיימתי את הרפתקת הוורהאמר האהובה עלי בקול תרועה רמה, זו הפעם הרביעית. בעצם, אחרי שסיפרתי איך ארבע חבורות שונות התחילו אותה, ראוי שאתמצת איך הם סיימו אותה (תוך המנעות מלאה מספויילרים): החבורה הראשונה גילתה ונזהרה, השנייה נגעלה ונמלטה, השלישית הקדימה והצילה, והרביעית העזה וגורשה מהעיירה בבושת פנים. וזו כנראה ההרפתקה החביבה עלי בכל הזמנים.

עם סופה של ההרפתקה הפעם, הגיע הזמן להחלפת מנחים בקבוצה הרביעית. סוף סוף אהיה שחקן, ועוד בוורהאמר, זוהי לי פעם ראשונה. בתחילה רציתי לגלגל דמותי אקראית-אקראית, משל הייתי סומך גורלי ביד עלומה. אבל אחרי הרהורים ולחישות בשעות לילה מאוחרות, עלתה בי דמות בעלת מאפיינים טובים לרוב. אבל אז פסלתי אותה, ובמקום זאת עשיתי דמות פי אלף יותר שווה.

ברוסטרקה, המכשפה הבלה
אישה זקנה, או יותר נכון, סחבה מיושנת, כפופה ומקרקרת, עטופה בשמלות קרועות וכיסויי ראש עלובים. היא תצטרף לחבורה בכך שתתחיל להשתרך מאחוריהם ולא תפסיק. בהתחלה היא תציק, עם הזמן תשתתק, ודי מהר אפילו תתחיל להועיל. "ברכותעלראשךבמטבע! ברכותעלראשךבמטבע! אותות וסימנים, יום שחור הוא זה! ברוסטרקה… לאילאליאליאלאי! אל תכה בי, גמד אציל, גמד מכובד, אדון נאה, זאת רק ברוסרטקה, עיניה העצלות לא יביטו עוד בזקנך, שלא יזדהם… תפילות וברכות על ראשך! ברכות על ראשך במטבע!"
האם היא אינה אלא יצור עלוב והוזה, הטוען לראות את דרכי האלים הנסתרות, קבצנית שמוטת יד? או שמא היא הולכת עיוורת בנתיבי הגורל, שליחה של כוונות עליונות שאינה מסוגלת להכיל בדעתה המסובבת, והגעתה לקבוצה מבשרת על יעוד גדול לכל חבריה? האם זו הפעם הראשונה שהחלה להשתרך אחרי קבוצת אנשים אמיצים, מתוך תחושת בטן פתאומית – בין אם עקב תחלואי מעיים או כמסר מן האלים – או, שכמו הציפורים, נוכחותה לצד הקבוצה מעידה על הכוונה ממעל? אך האם הזקנה המקרקרת עטופת השחורים לא דומה יותר לעורב, המבשר מוות? אחרי כמה קבוצות היא כבר השתרכה, ומה קרה להן?…
אם ברוסרטקה בכלל יודעת מי מהתשובות האלו, הרי שהן אבדו מזמן ביכרתיי העיסה שבין אוזנייה.

ההשראה לברוסרטקה מגיעה מכמה מהתיאורים המוצלחים שבספרי וכלפי הקריירה של וורהאמר מצד אחד, Granny Weatherwax מצד שני, ודמות משנה שולית מאוד ממערכונים של היפופוטם, לסיום.

כוח 3 – ברוסרטקה אומנם כחושה ושבירה, אבל היא יודעת לבקע שברי עצים לאח או לבעוט בדלת כשצריך.
חוסן 2 – אני רוצה שהיא תקבל מחלות מגעילות. גורלה של ברוסטרקה הוא למות, באופן נורא, חולה ונגועת תוהו.
זריזות 3 – כאמור, יותר גמישה מכפי שנראה.
תבונה 4 – ברוסרטקה לא בטוחה איזה מספרים יש מעבר ל-17 בערך, אבל היא ראתה הרבה בימיה, והיא מלכת הפולקלור, הפרטים הקטנים, והחוכמה הנסתרת.
רצון 4 – ברוסטרקה אולי לא בדיוק איתנו, אבל חוסר היציבות שלה יציב להפתיע. מחשבותיה הן כמו סירה במערבולת, סחור סחור אבל באותו מסלול. סביר שהיא תקבל שגעונות עקב הפיכתה ל-strained, (עם החוסן הזה, ואחווה 3, זה סביר), ולא עקב הפיכת הרצון ללחוץ. שזה טוב, כי כשאתה strained, מתוח, השגעונות מגיעים יותר בקלות ונשארים יותר בקלות. מצוין.
אחווה 3 – ברוסרטקה יודעת לצרוח את הדברים הנכונים, או ללחוש את הדברים הנכונים האחרים, כדי להוציא איזה מטבע ממישהו, לאיים על כפריים בורים, או להמנע מכך שירביצו לה מכות עקב הצקותיה.

אימון מיומנויות: 
אבחנה, כי מכשפה חייבת להיות חדת עין.
פולקלור, כמו שאמרנו מקודם.
ראייה קסומה, כי היא באמת רואה דברים נסתרים.

מאחר והיא לא דמות מתחילה, ויש לנו 9 התקדמויות לחלק, אני אקנה לה גם אימון בראייה קסומה, ותובנה, לפחות. עוד לא החלטתי לגמרי איך לחלק את ההתקדמויות.

3 קלפי פעולה:
chink in the armour, התקפה שמבוצעת באמצעות אבחנה. לברוסרטקה יש קלע, והיא פוגעת איפה שכואב, ובדרך כלל ממקום מחבוא, ובדרך כלל אחר כך רצה וצורחת.
trivial knowledge, לתת קוביות לבנות לשחקנים אחרים בגלגולי ידע. דרך נהדרת בשבילי לזרוק פרטים קטנים שאני מכיר על העולם, והשחקנים האחרים לא, בכל גלגול שמישהו עושה. זה תואם למה שרציתי לעשות עם היכולת המיוחדת של קריירת ה-mystic, לתת את קובית הגורל שלה לדמויות אחרות בקרבתה. בנוכחותה, המזל משחק לכולם.
לגבי הקלף השלישי, אני מתלבט. חשבתי לתת לה קלף petty magic, שמעיד על יכולת טבעית פחותה לערוך קסם, מספיק כדי להצדיק צעקות ואיומים מידי כוהני סיגמאר אבל לא מספיק בשביל באמת שתהיה ראויה אפילו שיהרגו אותה, ובכל מקרה הוא כמעט בלתי מורגש והסיכוי שיעלו עליו נמוך. עם זאת, זה דורש ממני להשקיע במיומנות תורת הלחשים, וזה קצת כמו התאבדות מבחינת כמות ההתקדמויות הנדרשת לשם כך. חשבתי להתקדם איתה בהמשך לכיוון של קריירת שוליית אשפים של המסדר השמימי, שמאוד מתאים לה עם כל החיזויים והקללות והנבואות, אבל בטח נתקשה למצוא הסבר מוצדק ללימודים שלה, אפילו אם אלו הם לימודים בבקתה מידי מכשפה אחרת. אני מעדיף להמשיך לקריירת ה-seer, שהיא המשך טבעי של ה-mystic.

2 כשרונות מיקוד
adaptable, בגלגולים נמהרים המבוססים על תבונה, לא סופג לחץ בתוצאת טיפה אלא אם יוצא יותר מסמן לחץ אחד.
אינטואטיבי, קוביה לבנה לבדיקות תובנה.

עושר: ברוסרטקה מתחילה ענייה, ותשאר ענייה.

ברוסרטקה!

4 Comments on “ברוסרטקה, מכשפה בלה

  1. מסתמן שזו יכולה להיות תחילתה של ידידות נפלאה בין ידידנו פובם גיסקארד לבין מישהי שיכולה לשמש כמעין מנטור לעת מצוא 🙂

השארת תגובה