סיכום 2011 כאסופת רכישות משחקים

במקום לשאול מה שיחקתי ב-2011, שהרי זאת איש לא זוכר (חוץ מאיתמר, איך לעזאזל הוא זוכר), אפעל כנהוג בפונדק ואערוך סיכום של כל המשחקים שקניתי ב-2011, ומחשבותי עליהם עד כמה שאני כבר יודע עליהם משהו. יש הרבה. יש כל כך הרבה!

משחקי תפקידים ב-PDF
ב-2010 עשיתי בערך שמונה רכישות. ב-2009, משהו כמו עשר. ב-2011 – עשרים. ב-"רכישה", אני מתכוון לקבלה, בכל רכישה שכזו יכולים להיות בין 1 ל-80,000 קבצים שונים. אני לא מתלונן, אני מתרגש. תודה לכם drivethrurpg, על כמה שאתם עושים בשביל אנשים שסובלים מעלויות משלוח לארץ!
סכום כולל השנה: בערך 170 דולר.

אוסף מפות קרב עירוניות ומודרניות, בשביל משחק ה-X-Com שלי.
Shock and Awe, מנגנון מוראל למשחקי D20, גם כן בשביל השראה ל-X-Com.
40 Alchemical Items, תמיד חסרים לי חפצים אלכימיים מעניינים.
Fantasy Occupations, מנגנון פשוט להוספת מקצועות (במובן של, עבודה) להיסטוריה של הדמות במשחקי D20. אני אוהב מנגנונים אקראיים להיסטורית דמות.
One Million Magic Items, מנגנון אקראי ליצירת חפצים קסומים. אני אוהב מנגנונים אקראיים גם באופן כללי.
משחק הדגמה (חינם) ל-Starblazer Adventures, משחק פאלפ מד"בי שנראה שיהיה לטעמי. לא אשחק אותו לעולם, כמובן, כמו שאר ה-15 בערך משחקי הדגמה שיש לי פה ושם.
From Here to There, אוסף הרפתקאות מסע של החברה החביבה עלי Goodman Games. תמיד חסרות לי הרפתקאות מסע, כאלו שיתנו תחושה שמסע לוקח הרבה זמן והוא מסוכן ומלא ריגושים. הרכישה הזו בוצעה במיוחד לקראת ירידתה של חבורת המו"ד שלי לזנדריק, במסגרת מסע מחקר.
Criter Cache ו-Blackdirge Dungeon Deniznes, אסופות יצורים למו"ד 3.5 ו-4, גם כן בעיקר בשביל זנדריק. מני יצורים מוזרים ותפלצות מסוכנות! בסוף השתמשתי בשניים.
מיליון דברים במסגרת אחד ממבצעי התרומות הנהדרים האלו – מקבלים מיליון דברים ועוזרים לטפל בדבר מה נוראי, והפעם רעידת האדמה הקשה שהיתה בניו זילנד. הנה כמה דברים שקיבלתי: Tales From the Floating Vagabond, משחק הומוריסטי ישן שכבר היה לי בעותק פיזי; Scion Hero, שאני מת לנסות כבר המון זמן, מעין הנשגבים בעולם המודרני; Dark Shadows of Yesterday, נובלה של שחר האדמה שהיא מעט נחמדה (העולם מעולה, מעולה); משחק התפקידים של Supernatural שאפילו לא בדקתי, ספר הבסיס של Cthulhu Tech, נפלא!; ומגוון הרפתקאות, הרחבות, ומי יודע מה עוד, ממגוון רחב של שיטות שוליות.
הרפתקאות ל-ICONS, משחק גיבורי על שמבוסס על Fate ועשוי להיות החביב עלי מהז'אנר, כרגע. אני עדיין בחיפושים. אני תמיד בחיפושים, זה ז'אנר טריקי.
Undiscovered: The Quest for Adventure, חוקי התחלה מהירה חינמיים. איזה משחק הרפתקאות פנטזיה כללי, בתקופה שבה התעניינתי במיוחד במכאניקות משחקי הרפתקאות פנטזיים כלליים, פשוטים ככל האפשר, בניסיון לרדוף אחרי תחושת האולד-סקול החמקמקה. אגב, במובן הזה אני די מרוצה מ-Savage Worlds כרגע.
Misguided Ambitions, הרפתקת היכרות חינמית לשחר האדמה. התחלתי לתרגם אותה לעברית, ביחד עם עוד שתי התחלות מהירות. ואז העבודה ברומ"ח עלתה רמה, ומאז לא הספקתי להמשיך אותן. ההרפתקה נראית לא רע, אגב, אם כי לא מספיק engaging לדעתי.
Neutral Grounds, הרפתקת היכרות חינמית לתיקי דרזדן. שלעולם לא אריץ וכו'.
Stars Without Number, מ"ת רטרו מד"בי (מה זה אומר?), חינמי, שהומלץ לי.
Warhammer Fantasy Players Guide, ולצידו גם המדריך למנחה ומגדיר המפלצות. לטעמי, כנראה מוצרי חובה לכל שחקן וורהאמר.
Chronicles of Arax, משחק הרפתקה ליחיד, מעין ספר משחק המשולב עם עולם פתוח. הוא בחינם, וכך גם מפת העולם – ההרפתקאות והמקצועות המיוחדים הם בתשלום. רעיון מעניין, ואני לאחרונה יותר ויותר מתעניין בתחום ספרי המשחק בכל מקרה.
שתיים-שלוש הרפתקאות מו"ד 4. אני תמיד מחפש הרפתקאות של המשחקים שאני מריץ כרגע, זה כל כך עוזר.
ZEITGEIST Preview, הקדמה חינמית לעולם המערכה\נתיב הרפתקאות החדש של EnWorld, שנראה מגניב. ההקדמה קצת עלובה, לא כוללת כמעט כלום חוץ מרקע כללי.
Kerberos Club Quick-Start Guide, עוד חוקי התחלה מהירה שלעולם לא אספיק וכו', הפעם לעולם מערכה מגניב של Savage Worlds, של גיבורי על באנגליה הויקטוריאנית. זה מריח כמו המערכה הקצרה הראשונה שאריץ דרך קישוריות אינטרנטית לחברים בארץ, כשאהיה באנגליה שנה הבאה.
Loom, משחק תפקידים גנרי פשוט מאוד, ובסך הכל, לא רע.
Buck-A-Batch: Magic Rings 2, נחשו מה זה. אני אוהב טבעות, זה אחד ה-staples של משחק פנטזיה בעיני, אבל רוב הטבעות של מו"ד לא משהו.
מיליון דברים במסגרת עוד Charity Pack, הפעם כולל את: Dread האגדי, אחד ממשחקי האינדי שכולם שומעים עליהם; Time Temps, משחק הומוריסטי על עובדים זמניים בחברה למסע בזמן; Book of the River Nations שמציע חוקי פאת'פיינדר לחקירת אזורים ובניית ממלכות בסגנון ארגז חול, שרציתי כבר לפני חודשים (יאי!); ועוד מני דברים קקיוניים יותר.
650 Fantasy City Encounter Seeds & Hooks. אין דבר כזה יותר מדי אירועי רקע מעניינים! אז מה אם לפני שנתיים קניתי כמה מאות פיסות פלאף אקראיות לאזורים מבוכיים ומיוערים! חסר לי עיר!
Totems of the Dead, המדריכים לשחקן ולמנחה. עולם מערכה אולטרא-מגניב ל-Savage Worlds, המבוסס, לשם שינוי, על המיתולוגיה האינדיאנית. רציתי לראות איך עושים פנטזיה מוצלחת ב-SW, ובסקירה מהירה של הספרים, נראה שגיליתי בדיוק איך.
Interface Zero, עולם מערכה סייברפאנקיסטי ל-SW. אחרי ביקורות מהללות בטירוף ל-Totems, איזו ברירה היתה לי מלבד לבדוק את שאר המשחקים של אותה חברה? אז מסתבר שמשחק הסייברפאנק האולטימטיבי ל-SW, עם חוקים מעולים ורקע מדהים וכו', גם הוא שלהם. אז עכשיו הוא גם שלי. כן, החלטתי להשקיע ב-SW, היא מוצאת חן בעיני.
Legend, הגרסה החדשה של אחד ממשחקי התפקידים הותיקים, Runequest. הוא עולה פאקינג דולר.
RunePunk, מדריך לשחקן ולמנחה. עולם פנטזיה פנקיסטי עם עיר קודרת נהדרת וחוקים נהדרים מופלאים או משהו, ל-SW. הביקורות לא הפסיקו להלל, ואני כל כך אוהב עולמות מעניינים עם טוויסט! זה חלק מהקטע של SW, אתם יודעים. כמעט כל העולמות שלהם כאלו.
Agents of Obivion, זה הגיע בבאנדל עם הקודם. וזה אחלה. שילוב בין משחק ריגול בינלאומי למשחק אימה קת'ולהיאני. ב-SW.
Realms of Cthulhu, גרסת הקת'ולהו המומלצת ביותר ל-SW. נו, אם כבר! והחברה זכתה לשבחים וכו' וכו'!
Microscope, משחק סיפור סיפורים של יצירת עולם משותף. מקסים. כתבתי עליו קצת בעבר, מאוד מצא חן בעיני.
The Lost City, שנקנה דרך Kobold Quarterly ולא דרך drivethrurpg. מעין אזור משחק לדרגות 13-16, עיר אבודה מסתורית המלאה במני יצורים, עמים, שכונות מוזרות קבורות, ודברים שכאלה. הבטיח יותר מכפי שקיים, ולמרות שהיו כמה דברים נחמדים, בסך הכל לא מגניב מספיק ככלל, ולא מוצג חכם מספיק לקורא. 
ולסיום, משחק פנטזיה חדש ומעניין שאני לא זוכר את שמו, לא זוכר לגביו הרבה חוץ מכך שהצלחתי לשכנע אנשים אחרים שהוא מעניין, ושלא רכשתי אותו דרך drivethrurpg. חזק, הא. הוא דווקא אמור להיות אחלה באיזה אופן. אוף, זה צריך להיכנס לרשימת הקריאה לי במקום די מוקדם, ומי יודע איפה זה בכלל על המחשב. (עריכה: הנה זה! גם לזה קוראים Legend)

משחקי לוח ותפקידים, פיזיים
בחישוב גס, הוצאתי בערך 200 דולר על משחקים פיזיים השנה.

Savage Worlds Deluxe Edition, ספר הבסיס של SW. נו, איך נשחק בלי זה.
Lord of the Rings Living Card Game, יופי של משחק. שיתופי, אווירתי, עם מלא הרחבות. דפנטלי אה קיפר.
Signs of Fate, הרחבה לוורהאמר שעוסקת באמונה ובנרגל, אל המגיפה. מוצלחת, אם כי, כמו רוב שאר חומר הוורהאמר שאצלי, לא הספקתי לקרוא אותה לגמרי. בהזדמנות זו אציין שגם קיבלנו את Winds of Magic כמתנה, וגם היא, כמובן, מוצלחת אם כי כמו רוב וכו'.
Cutthroat Caverns, אמור להיות משחק מנוול להפליא של בגידות אכזריות, בתוך חבורת הרפתקנים שצריכה גם לעבוד ביחד. הביקורות היללו, אבל אני לא לגמרי בטוח שקבוצת השחקנים בסביבתי תהנה ממנו. 
The Horned Rat, ההרחבה ל-Chaos in the Old World, שנראית נהדר! 
DragonMech: Almanac of the Endless Traders, ספר שמתאר קצת יותר על עולם המערכה של DragonMech, המאוד חביב עלי. לצערי, הוא התגלה כמעין אסופה של סיפורים של הסוחרים הנודדים, סגנון העברת מידע בעייתי משהו, כי הוא כל כך לא יעיל. אם הסיפורים לא מעניינים, זה פשוט מעיק. אז זה די מעיק. והאזורים המתוארים אפילו לא כל כך מוצלחים, לצערי. אבל הוא היה בהנחה.
מפה גדולה של Westros. כי צריך. והיא היתה בהנחה.
Ruins of the Dragon Lord Box Set, מעין סופר-הרפתקה ל-D20 של איזו חברה קקיונית. הביקורות לא בדיוק התרגשו, וזה כנראה די קקי, אבל אני חובב גדול של סופר הרפתקאות ופוסטרים של מבוכים. לא הספקתי לעבור על זה עדיין, וזה לא בדיוק בעדיפות. אבל בטח אפשר לחלץ מזה משהו, לא? וזה היה ממש בהנחה.
הרחבות ל-Diceland: Cyburg ו-Dragons. אני היחיד בעולם שחושב ש-Diceland, משחק של קוביות ק8 מקרטון שנלחמות אחת בשנייה לפי הפאות שלהן, הוא מגניב ממש? כנראה שכן, כי הן היו בהנחה.
Hack! Card Game: Tomb of Vectra: משחק הקלפים המבוסס על Knights of the Dinner Table. סקרתי אותו במהירות, עברתי קצת על החוקים, ואני חושש שהוא לא מגניב כמו שהיה יכול להיות. אבל ארצה לנסות אותו מתישהו. קניתי את כל 5 החבילות, אחת לכל שחקן ואחת למנחה, לפי האופי של כל אחד מהקומיקס. והנחה!
Order of the Stick Adventure Game: The Shortening. חבילת הרחבה שמקצרת את משך המשחק הנהדר הזה, ובאמת זו היתה הטרוניה העיקרית לגביו – הוא ארוך מדי. אז עכשיו הוא קצר, ועם מגוון רחב של קלפי הרחבה to boot.
קניתי גם כמה דקים ובוסטרים של WoW TCG, כי כזה אני.

משחקי מחשב
לא יודע, עשרים בערך. אולי שלושים. היו עכשיו מבצעי סטים מטורפים. אני נוהג לקנות משחקים רק ב-5 דולר ומטה, גם אם זה אומר שצריך לחכות שנתיים עד שמשחק חדש יהפוך לזול מספיק. לא איכפת לי, יש לי מספיק מה לשחק – יש כרגע 144 משחקים ברשימת הסטים שלי, ורק כעשרה הם זבל שקיבלתי במסגרת באנדלים כאלו או אחרים. יש לי משהו כמו 20 פנינים עתיקות שמחכות לי ב-GOG. יש זמן. יש מה לשחק. אפשר לנחש שהוצאתי בערך 200 דולר על משחקי מחשב השנה.

2 Comments on “סיכום 2011 כאסופת רכישות משחקים

  1. שכחת לציין את המשחקים בהם זכית במסגרת "הנחיה אולימפית".
    ואני מבקש לרשום אותי למשחק המקוון שלך כבר עכשיו

השארת תגובה