הרפתקת פיירפליי לשחקנים מתחילים

לפני כמה ימים דיברתי עליה, והנה היא עכשיו. אם אתם אוהבים את פיירפליי, ורוצים לנסות משחקי תפקידים, וגם רוצים שאריץ לכם, הפסיקו לקרוא עכשיו. זה מוצג בסגנון הרישומים שכתבתי לעצמי, עם מעט פרטים נוספים.

We've been seeing a lot of you lately

ההרפתקה משתמשת בדמויות מוכנות, שיפורסמו בהמשך. זהו צוות של ספינת salvage, שמתמחים באיסוף מטען אבוד וחומרים שימושיים אחרים מספינות הרוסות בחלל. זוהי "חיפושית הזבל", מדגם בסוררו, ספינת מטען קלה למרחקים ארוכים.

המשחק מתחיל בזמן שהצוות מחלץ את התכולה מספינת מטען שנפגעה מאסטרואיד, באזור של הפלנטה בורוס. מאחר וספינת המטען גדולה למדי, הקפטן כבר שכר ספינה קטנה לעזרה, בחור שהוא מכיר בשם פרדי קורדיין. בחור חביב, עם ספינת מטען קטנה, כדי לעזור בהעברת כל התכולה הנדרשת לבורוס, שם הם אמורים לפרוק הכל ולקבל תשלום עבור העבודה.

הם מחלצים, בין היתר, שלושה ארגזים מתא המטען הפנימי של הספינה. לאחד מהם כבר אין מקום, אז הם שמים אותו אצל קורדיין.

(עד כאן האקספוזיציה, מכאן אני פונה לשחקנים להציע להיכנס במשחק תפקידים.)

העבודה ארכה כ-12 שעות מפרכות, והקבוצה פורשת לארוחת ערב חגיגית לסיום הסלבג', ביחד עם פרדי. זמן טוב לעורר שיחה עם הדמויות.

פרדי פורש, כדי להתחיל לעשות את הדרך חזרה לבורוס – בספינה האיטית שלו, זה יקח הרבה זמן.

כשחיפושית הזבל מניעה, המנועים משהקים ואחד הארגזים נופל ונשבר בפינה. נוזל ממנו דם.

בדיקה חששנית של התיבה חושפת שבתוכה יש, במלואו, את הסנטור תאודור מקנזי.

[סרטון פתיחה!]

מקנזי הוא רפורמיסט ידוע, קולוניאליסט שהיה מהתומכים הגדולים במלחמת האיחוד לפני 7 שנים, אבל מאז הפגין דעות עזות בעד השקעת כספים בשיפור ה-Frontier על חשבון הצבא. 

בארגז השני יש עוד סנטור מקנזי.

בדיקת מיומנות רפואה חושפת שהגוף עבר גידול מואץ והמוח לא היה פעיל מעולם.

אם מנסים ליצור קשר עם איש הקשר מהם קנו את זכויות החילוץ, מסייה לרון רוקט (בנו של מושל פלנטה אחרת במערכת, שסידר לעצמו מקום נוח בממשל המקומי), הוא לא עונה. (הוא כבר נהרג)

בדיקת מחשבי הספינה מגלה שהיא מגיעה מאסטרואיד כורים בשם Stoketown, שם העלתה מטען.

כמו כן, היא נפגעה מפגיעת אסטרואיד, עקב כשל נדיר אך אפשרי במערכות זיהוי הקרבה. 

 מה בעצם קרה: ישנו גוף בתוך הברית שמנסה לטפל בסנטורים כמו מקנזי. מקנזי, שמודע לאיום על חייו, נעלם לאיזה מקום מסתור. הנבלים מתכוונים למצוא איפה הוא, ובינתיים פועלים להחליף אותו בבובה, מילולית. הספינה נשאה את השיבוטים מהמקום בו נוצרו, בחשאי, וקרתה לה תאונה לא צפויה בהתנגשות עם אסטרואיד. עד שהנבלים גילו את זה, הבירוקרטיה המקומית כבר החלה לפעול, ומסייה רוקט כבר העביר את זכויות החילוץ לחבורה, בהליך סטנדרטי לגמרי. הנבלים הגיעו לרוקט בערך בזמן שהחבורה עבדה על החילוץ, הוציאו ממנו פרטים, ואז החלו בחיסול העדויות. אם החבורה חוזרת לבורוס, איש הקשר שיחכה לקחת מהם את המטען כבר הוחלף בידי סוכן של הנבלים, והוא יוודא שתהיה גם לחבורה תאונה מצערת. בוודאי ובוודאי אם יסתבר לו שהם גילו מה יש בתוך הארגזים.

 

לאן שהחבורה לא תצא (כנראה בורוס או סטוקטאון), פטרול של הברית תופס אותם לבדיקה שגרתית. הקצין דניאל וויטלוק, בחור חביב שלא נהנה להקשות על חיי המקומיים.

רגעים ספורים לפני שהחיילים מגלים את הקופסאות, הקצין מקבל הודעה בהולה, מוותר על הבדיקה, ונותן לספינה לעבור.

חמש דקות אחר כך מקבלים בספינה גל (הודעה), קול מעורבל בלבד: הצלתי אתכם מהפטרול, אני יודעת איזה מטען אנושי אתם מחזיקים, תפגשו אותי בסטוקטאון, יחכה לכם מכשיר קשר בלוקר מספר 5. קראו לי סינדרלה.

 

סטוקטאון נמצאת בחגורת האסטרואידים במערכת הזו, עיירת כורים שנכרתה בעצמה מתוך אסטרואיד גדול. אוסף של אנטנות ונמלי עגינה, 15 קומות של מגורים ואיפסון, כעשרים ספינות בגדלים שונים נמצאות בכל עבר, מטענים בחלל שמסביב, כולם מלוכלכים והריח נורא, בקיצור, עיירת כורים.

בסטוקטאון סינדרלה מסבירה שיש תחנת מחקר גנטי נסתרת של תאגיד בלו-סאן גנטיקה באחד האסטרואידים באזור. הם נדרשים להשתחל לשם ולהוציא פרטים מפלילים על מי שהזמין את השיבוטים האלו.  

מכשיר הקשר משתמש בחומרת ערבול מצוינת כלשהי, וסינדרלה מבטיחה שאי אפשר לצוטט להם. (זוהי חומרה בלעדית של סוכני ברית). למעשה, דווקא כן מצוטטים להם – סוכני ברית אחרים, של הנבלים. הטווח של מכשיר הקשר הוא בערך 4 קילומטרים.

אם החבורה מתעקשת להבין מה קורה, היא מסבירה שמישהו בתוך הברית מנסה להחליף את מקינזי, והיא מנסה לגלות מי. סינדרלה אומנם משתמשת בדמויות לצרכיה, אבל היא מבהירה כל העת שהיא לא מאיימת עליהם – היא למעשה מנסה לעזור להם. אם לא יעצרו את הנבלים, הדמויות הן פשוט עוד הפרעה שהנבלים צריכים לפתור.

יש בתחנה איזו פקידת קבלה איפשהו, שיער חום בגובה כתפיים, סתם בחורה נעימה. להציג כחלק מפלייבור טקסט כללי.

 

פריצה לבלו-סאן גנטיקה, לזרום בהתאם למה שהשחקנים מציעים. בגדול, יש כ-15 איש עובדים, חלקם אנשי אבטחה, האסטרואיד במיקום נסתר אבל לסינדרלה יש את הקואורדינטות. לבלו-סאן יש גם ייצוג בסטוקטאון, יש מעבורת שנעה בין האסטרואידים בתכיפות מסוימת.  במעבדה, משהו כמו 3 קומות, צריך לפרוץ לחדרו של הרכז או למיינפריים.

כשחוזרים עם המידע, סינדרלה אומרת שיפגשו על קרי, פלנטה קטנה ומשעממת, הקרובה ביותר לשמש במערכת הזו. נקודת המפגש היא בתחנה אטמוספרית ישנה באזור קו המשווה. הגיע הזמן להעביר אליה את השיבוטים, ואת המידע שהשיגו לסנטור מקנזי, שמסתתר בקרבת מקום.

בדרכם לצאת משדה האסטרואידים, ספינת פיראטים מחכה להם, אך זוהי לא התקלות מקרית – הספינה חמושה בנשק של הברית, ויש לה איזה שדה הגנתי שבפירוש אינו טכנולוגיה סטנדרטית. החבורה לא מסוגלת להתמודד איתם, אבל יכולה לאבד אותם בשדה האסטרואידים ולהימלט.

כשהם מגיעים לקרי הם מגלים בניין נטוש, וכבר מחכה לידו ספינה אחרת. בחורה עם שיער שחור ארוך פוגשת אותם, מציגה עצמה כסינדרלה.

היא מוודאת שהדמויות מעבירות את הארגזים אליה ומביאה אותן בפני איזה טרמינל. היא שמה עליו מכשיר כלשהו, ומפעילה אותו כדי ליצור קשר עם מקנזי. החיבור מקרטע מעט. היא עומדת בצד, כך שמקנזי לא רואה אותה ישירות.

הוא רוצה לשמוע מהם את מה שהם יודעים, ומודה להם.

החיבור מקרטע וזה מציק למקנזי. הוא מנתק את הקשר.

בסוף, היא מנתקת את המכשיר, מבטיחה לדמויות פיצוי, ומתרוממת עם הספינה.

בזמן שהחבורה עומדת להמריא, ספינה אחרת מגיעה, גם היא בבירור מדגם שמתאים לאדם אחד ולא יותר.

זאת אותה בחורה ידידותית עם שיער חום מתחנת הכורים, טוענת שהיא באמת סינדרלה. התעכבה בגלל שספינת פיראטים עמדה לה בדרך, ווהיא נאלצה להמתין עד שהיא תעבור. (למעשה, הפיראטים עקבו אותה בכוונה, כדי לאפשר לסינדרלה שלהם לפגוש את הדמויות, לקחת את הארגזים, והכי חשוב, לגלות היכן נמצא מקנזי באמצעות המכשיר ששמה על הטרמינל)

סינדרלה מספרת שמקנזי מסתתר במתקן סודי בתוך אגם. היא מבינה את כל מה שקרה, ומסבירה שהפיראטים בוודאי כבר בדרך לשם.

מגיעים לאגם, נלחמים בפיראטים בקרב אפי מתחת למים. סכנת הימחצות של הספינה, צריך להתאים את המנועים והלייזר, הספינה כבדה מדי בגלל כל המטען שעדיין יש בה. המגנים של הנבלים לא פועלים מתחת למים, אבל הם מודעים לבעייתיות שבפעולה מתחת למים, וצריך לפתות אותם להיכנס. יש מגדלי סלע בתוך האגם, אפשר לנוע ביניהם או לנסות להכריח את הפיראטים להיכנס באחד מהם.

סוף טוב, שבוע לאחר מכן בפרספונה, עבודות חדשות, כמות נאה של קרדיטים, תודתו הנצחית של סנטור מקנזי. אך חדשות רעות: למרות שהוא הופיע מחדש בזירה הפוליטית וניסה לחשוף את המתרחש, העדויות התגלו כמזויפות, הסנטור הוכפש, ומסתבר שהנבלים כנראה מעולים במה שהם עושים ונמצאים במיקום מאוד גבוה בברית. ועכשיו הם גם רודפים אחרי הדמויות, הו לא!

2 Comments on “הרפתקת פיירפליי לשחקנים מתחילים

  1. לא קראתי כי אני רוצה שתריץ לי (למרות שזה לא יקרה).
    אבל תמיד חשבתי שאפשר לשחק טרווולר כגרסה מ"תית של פיירפלי. אחרי הכל משחקים חבורה אקראית לגמרי, שעובדים ביחד על ספינה ועושים סוגים שונים של משימות ברחבי הגלקסיה.

  2. אהבתי, בהחלט מתכוון לגנוב חלקים למערכה-חללית-בסגנון-פיירפלי-אבל-לא-ממש שכתבתי לה משימת פתיחה ואז נתקעתי 🙂
     

השארת תגובה