דברים שאני רוצה לשחק

אני נורא רוצה לשחק את כל זה, ואני לא יודע מתי יצא לי, אם בכלל.

Amehtyst, מערכת מו"ד 4 המשלבת בין מד"ב לפנטזיה בעתיד אקשן-הישרדותי בעולם שלנו, עם מגוון חוקים נוספים שבהחלט מסבכים את המשחק. וזה נראה אחלה. בערך שישה חודשים, שלוש-ארבע הרפתקאות, דרגות הגבורה.

שחר האדמה, מפורט ועמוק, בו כל השחקנים מעורים ברקע של המסורות והגזעים שלהם, אבל מכירים את העולם רק באופן חולף, ומגלים אותו תוך כדי משחק בעודם משוטטים ברחבי ברזייב במה שאני מכנה סנדבוקס דרמטי – חופשיים להחליט לאן ללכת, ושם תחכה להם הרפתקה מוסדרת. בערך שנה וחצי, עד למעגל ה-10 בערך. ואז עוברים לשחק מערכה דומה בקאת'אי!!

Dragon Mech, מערכה למו"ד 3.5 (שתורץ בפ'תפיינדר, אני לא חוזר יותר ל-3.5), בעולם פנטזיה קלאסי בו הירח החל להתקרב וליפול על פני הארץ. הגמדים המציאו את ה-mech, בניסיון למצוא מפלט ממפלצות הירח וגשם המטאורים הבלתי פוסק, וזה הביא למירוץ חימוש בו אלפים מניעים גלמי עץ ענקיים, אורקים מניעים מקי עץ באמצעות מאות עבדים, ערי מקים ענקיות מחד וקרבות בין נהגי-מקים בינוניים מאידך. וזה אוווסססררררווום. בערך שנה, שבע-שמונה הרפתקאות, עד דרגה 15.

משחק Mass Effect המתרחש בין 2 ל-3 (אז צריך לשחק אותו לפני ששלוש מגיע!) עם החוקים של מירוצללים 4. אבל כנראה לא אספיק ללמוד אותם עד אז, והם סתם מסובכים, אולי ללכת על Savage Worlds? שיטה גנרית למדי, ומצאתי המרה שמישהו עשה לה על בסיס ME. אפילו שתיים, ושתיהן מפורטות יפה. חד"פ של שניים או שלושה מפגשים.

שחר האדמה ומירוצללים בו"ז, אותה קבוצת שחקנים אבל שתי חבורות דמויות נפרדות לגמרי. השחקנים מתחלפים בין החבורות מדי שבוע, ובעוד שכל חבורה משחקת במערכה נפרדת, הסיפורים שלהן קשורים זה בזה, נמתחים על פני אלפי שנים. ללא קרוסאובר – רק המון תחושה של היכרות ורגעי "אהההה" וסמי-נוסטלגיה. תשעה חודשים, בערך שבע הרפתקאות.

משחק פיירפליי עם Savage Worlds, גם כן במעין ארגז חול דרמטי, אבל שונה משחר האדמה. יהיה דגש לא מובטל על חצי-סימולציה, באמת סוחרים בסחורות וטכנולוגיה בנמלים שונים, ומסתבכים עם אנשי קשר לאורך זמן. אך בו בזמן, בכל עולם בו יגיעו מחכה איזה סיפור, שיפול עליהם פשוט מעצם המצאם שם. אפשר להסתכל על זה כעל קבוצה שמנסה לשחק במשחק ארגז חול מבוסס משאבים, שכל הזמן חוטפים סיפורים ללא ניסיון למצוא אותם. עונה אחת של 8 פרקים (כל פרק הוא שני מפגשים בערך), ואז אולי עוד אחת אם יהיה ביקוש.

X-com, שילוב בין משחק אסטרטגיה, תפקידים ולוח, שכבר פרטתי עליו מעט בעבר, ובהזדמנות אחזור אליו ואז גם אפרט על החלטות העיצוב שאני עושה. עונה של 12 פרקים מתוכננים מראש. (ואז עוד אחת, אבל שששש)

Warhammer 40K, כי שיחקתי וורהאמר פנטזי AND IT WAS GOOD. 

משחק סטאר וורז כלשהו, עם ג'די כמו שצריך, אבל בטח לא בתקופת SWTOR בשביל שהשחקנים לא יצטרכו יותר היכרות עם העולם מאשר הסרטים.

משחק סטאר טראק כלשהו, רציני למדי, עם מגוון מיומנויות, ודרישה להיכרות עם הטכנובאבל המתאים מהסדרה והיסטוריה גזרתית.

ותמיד גלגלי השיניים מעל, כי הוא בוודאי יהיה אחלה יום אחד כשהוא יהיה גמור.

2 Comments on “דברים שאני רוצה לשחק

  1. אז אני רואה שפרשת לך את שש השנים הבאות… 🙂
    שמור לי מקום ב- ED, ME, ED/S, FF, XCOM, SW ואולי גם בגלגלי השיניים.
    לא הבנתי מה זה אמתיסט, המקים לא נשמע לי וגם מסע בין כוכבים לא מרטיט אותי. לגבי W40K  אתה צריך לפרט יותר – rogue trader? black crusade? אחד האחרים?

השארת תגובה