רשמים מ-Star Wars Old Republic

אז SWTOR, כן? הממורפג הגדול הבא, ובעצם היחיד המעניין חוץ מ-Secret World. (רק בידי האילומינטי מצויה התשובה לאמיתות הכמוסות.)

השתתפתי בבטא במהלך הסופשבוע שעבר, והנה הרושם מאז:

אוקי, זה די דומה ל-WOW, אף אחד לא מופתע. 
בואו נשחק ג'די קאונסלר! זה הג'די החכמים המרפאים. אני אוהב לרפא.
הממ, לא נראה שיש הבדל מכאני בין הגזעים.
הסיפור שלי מתחיל עם כותרות מרחפות לתוך החלל!
דיבוב מלא לכל השיחות, זה יותר מגניב ממה שחשבתי. האפשרות לבחור בתשובות, כמו במשחקי Bioware אחרים, נותנת תחושה של משחק מחשב לשחקן יחיד. בניגוד ל-WOW ודומיו, בהם פשוט מקבלים קווסט, לוחצים "קיבלתי" וממשיכים הלאה. 
חבל שהכל מקרטע כל כך. חבל שהמחשב שלי ישן כל כך.
זה די נחמד.
זה די נחמד.
זה די נחמד.
כן, אוקי, בסדר, בטח אשחק בזה בהזדמנות מתישהו אחרי שיצא.

והנה ההתרשמות שלי מסופהשבוע הנוכחי. שיחקתי בינתיים בערך שעתיים, הבוקר: 

הגיע הזמן לנסות משהו מהאימפריה.
אייג'נט! סוכן חשאי, אחלה.
הסיפור שלי מתחיל עם כותרות לתוך החלל! זה אף פעם לא נמאס.
הי, הסיפור נראה מעניין.  
רגע, אני ממש סוכן חשאי.
רגע.
רגע, זה די אוסום.

בתוך שלוש דרגות, הרגתי אולי רק 10 אויבים סה"כ, עשיתי ראיון מול Hutt רב עוצמה בזהות סודית ומבטא מזויף, ניטרלתי מכשירי האזנה כדי שה-Hutt לא יראה אותי משוחח עם האחראי עלי במפקדת המודיעין, שכבתי עם חייזר כדי שלא יחשוף את הזהות הסודית שלי (בחיי), הייתי צריך להחליט אם האבא שמבריח את הילד שלו מלימודי סית' שאימו מנסה לאלץ אותו לקחת (ועשויים להוביל למוות, כן?) עושה את ההחלטה הנכונה או שהאמא צודקת, והבנתי שאני עובד בשביל מערכת מזעזעת שגורמת לחייזרים המקומיים והתמימים על הפלנטה להפוך לחבורת מנוולים מושחתים כמו הארגון של ה-Hutt ששולט בהם, ושבתור סוכן אימפריה, לא רק שאני לא יכול להציל אותם, זה בא לטובתי

אז זה די מגניב. 

עוד שני דברים לטובת המשחק:

אחת המכאניקות המיוחדות של הסוכן היא להתגלגל למחסה ולהתקיף משם. זה בהחלט באופי, וזה די מגניב גם. אני צולף, משליך רימונים, וכו'. אבל בינתיים לא יצא לי להתקיף הרבה – ואני חושב שגם זה בהחלט מתאים לאופיו של הסוכן. בניגוד לג'די קאונסלר, שמיד עם תחילת המשחק נכנס לאזור גדול עם מני חייזרים ברבריים ומרגיע אותם באמצעות לייטסייבר (בסיסי למדי, הוא רק מתחיל) והשלכות אבנים עם ה-Force, כמו שראוי לג'די מלאי האקשן, הסוכן הוא דווקא טיפוס של שקרים ותככים. והרי את הסוכן יבחר רק מי שמחפש כזה סגנון משחק – אז יפה שלא כפו עליו "לך תרביץ לחמישים יצורים", פשוט כי זה הסטנדרט של ממורפגים. מישהו שם חשב קצת.

דבר שני הוא נקודות האור והחושך. הרבה בחירות במשחק יכולות לתת לך נקודות שדוחפות אותך לכיוון הלייט או הדארק סייד, וזה לא משנה אם אתה ג'די או סית' או סתם בחור. זה תואם למשחקי מלחמת הכוכבים הקודמים של Bioware, שגם בהם עשית בחירות שדחפו אותך לכאן או לכאן. המשמעות של הנקודות האלו היא מכאנית: בטח יש פרטי ציוד או יכולות או לא יודע מה שדורשים כמות מינימלית של נקודות X כדי להשתמש בהם.

השאלה הבולטת כמובן היא, איך לעזאזל אפשר להיות אימפרלי עם נקודות אור, או רפוליקאי עם נקודות חושך. איך ג'די צובר נקודות חושך ונשאר ג'די? התשובה היא, שחקו ב-Knights of the Old Republic, לא חשוב איזה מהשניים, ותבינו היטב. זה בהחלט אפשרי, וזה גם מעניין.

וכך גם ב-SWTOR, הבחירות נראות הגיוניות ומעניינות. לפחות במקרה של הסוכן, הרגשתי שבבירור אפשר לפנות לכל בחירה במנטליות של אחד משניים: הסוכן האכזר, המתנקש, שמשתיק את מי שצריך כדי להגיע למטרתו, או הסוכן ה-suave, הג'יימס בונדי ממש, אפילו ידידותי למקומיים או סימפטי לאחרים, אך מבלי להסס ולו לרגע אחד לגבי מטרתו העיקרית או לפקפק בנאמנותו לצדקת האימפריה. אני יכול להתחשב בכאבו של הצ'יף של הגזע המקומי הפרמיטיבי, שחוטף מכות מה-enforcers של ה-Hutt, מבלי לחשוב שצריך וראוי לשחרר את כל גזעו מעול העבדות. הי, הרי זאת לא עבדות, זאת קידמה. זה איום ונורא לשחק כזאת דמות, ולכן זה נהדר. לסוכנת שלי יש כרגע 150 נקודות אור, וזה רק נותן לה אופי מגניב יותר. באופן דומה, הג'די קאונסלר המתנשא יכול בהחלט לקחת לקיצוניות את האידאל של הג'די להתנתק מרגשות, ולהיות קר, אכזר אפילו, כחלק מהמטרה העליונה הגדולה יותר. (ולכיוון ההוא הוא הולך, כי זה אחלה)

לפחות עם הסוכן, וגם עם הג'די קאונסלר בעצם, רק מבוצע פחות טוב, המשחק בבירור מנסה לתת חווית שחקן יחיד במעין שילוב מוזר עם ממורפג. אני חושב שזה עובד להם, ואני סקרן לנסות את כל המקצועות, וממש לא כדי לבדוק את הבדלי המכאניקה ביניהם – הסיבה העיקרית לנסות מקצועות שונים בכל משחק אחר. 

מתישהו בהזדמנות, הרבה אחרי ההשקה, נראה לי שאשחק כמה חודשים.

4 Comments on “רשמים מ-Star Wars Old Republic

  1. שכחת את guild wars 2? או שזה לא נחשב כי זה לא מעניין אותך, או כי הוא יוצא "כשהוא יהיה מוכן"?

  2. נשמע מעניין, אם כי אסור לי לשחק בדברים האלו יותר (לפחות עד שאני אסיים את התואר)

  3. אגב, לגבי נקודות אור/אפל- אפשר לצבור גם וגם, זה לא ציר אחיד.
    כך שאם יש הזדמנות לקבל נקודות מצד אחד ולא מהשני, וגם אם זה לא חלק מהאופי המשחק שלך, שווה לקחת את האופציה (כמובן, במידה ואתם לא עושים RP אלא מנסים MinMax).

    רמת האור/אפל של הדמות מאפשרת ללבוש ציוד מסוים בשלבים המאוחרים של המשחק. 

השארת תגובה