מיקרוסקופ – יציאת האנושות לחלל

היום, הראשון לאייקון, שיחקתי מיקרוסקופ בנוכחות אורי, איל וגיא, וכדי להמשיך במסע ההלהבה שלי לגבי המשחק המצוין הזה, הנה סיכום ההיסטוריה שיצאה לנו (אחרי כשעתיים, נאלצנו לעצור מוקדם מהרצוי).

תמה: "יציאת האנושות לחלל"
רוצים לראות: קסם, ספינות איטיות, קרבות תותחים, פסיכו היסטוריה, גזעים צעירים, משקאות מוגזים (יופי אורי), תאגידי ענק, השמדת פלנטות
לא רוצים לראות: בינה מלאכותית, גזעים עתיקים, מסע בזמן, כלי נשק עתידניים מוכרים, אלים

עידן הברונזה
רנקטון, המכשף האדיר, יוצר את בני הירח השני.
הקוסמים הראשונים בחלל, בזכות קסמי תעופה רבי עוצמה. 
סצנה: למה הנסיכה קגויה הוכרזה כפורעת חוק שיש להשמידה? כי היא התכוונה להשתמש באלכימיה אסורה בשביל להאריך ימים.
סצנה: מדוע מוג'מבו, הקוסם רב העוצמה, לא שב לכדור הארץ? כי הנסיכה קגומה ברחה בקאנו המעופף שלו, ורנקטון הקפיא את ליבו בקרח.

עידן הירח השני – מגלים את הירח השני (מעבר לירח הראשון) ומנסים לכבוש את תושביו
התכנסות מועצת חכמי כסות הלילה, מהריח השני. מטרתם: העלמת הקסם.

הדור הנעלם – דור שלם יוצא אל הכוכבים בספינות חלל איטיות, בזמן ששיפורים טכנולוגיים מהירים מאפשרים לאלו שנשארו מאחור לנוע מעל האור, ובעצם ליישב את הפלנטות אליהן ניסו המתיישבים להגיע, ומעבר לכך. הספינות מגיעות בסוף, אך בפיגור תרבותי וטכנולוגי, דור שלם נותר מאחור.
אובדנה של המרי סלסט, ספינת התיישבות איטית נעלמת לחור תולעת, ולא נודע דבר נוסף אודותיה.
סצנה: איך הנסיכה קגויה חיה כל כך הרבה זמן? היא היתה תקועה בחור תולעת במשך מאות שנים.
החרבת ירושלים החדשה, אנשי המרי סלסט (לאחר שעברו שטיפת מוח בידי קגויה) מתקיפים את האסטרואיד שעליו שוכנת העיר המופלאה, ולמרות קסמי ההגנה שלה, לא יכלה לעמוד בפני תותחיהם.

האפלה – במהלך תקופה זו, כל הקסם נעלם
כשל התקשורת הגדול, כל התקשורת התבצעה באמצעים קסומים ובבת-אחת הכל קרס. רוב ההתיישבויות נמנעות לגמרי ממסעות חלל, מלבד גיבוש גדול במרכז הגלקסיה, מ שזוכה לכינוי "המרכז".
ההקנייה של נאקו. הגנרל ואיש החזון נאקו, מקים הארמדה המפורסמת, נולד ועובר הקנייה – הטבלה בתוך קאנו, כנהוג. הקאנו טובע, סימן רב משמעות.
הקריסטל המנותץ, תומכי המרכז ושומרי הקריסטל נלחמים בקרב ארמאדות אדיר. עם הסדקות הקריסטל, הקסם חוזר.
סצנה: למה קפטן זרלק היסס לפני שנתן את פקודת האש לירי בקריסטל? כי התותחן הטעה אותו (למען תהילתו האישית) וגרם לו לחשוב שיש להם אישור לירות מהדרג המדיני, בו-בזמן שהודעה אחרת מסרה שאין אישור שכזה, וזרלק גם חשש לגורלה של הספינה.

ההתיישבות הגדולה מעברו השני של צרס – חור תולעת ארעי הופך ליציב באמצעות מייצבים רבי עוצמה, ומסתבר שמצידו השני אין קסם. גל התיישבות גדול יוצא לשם.

עידן האימפריה – הגלקסיה מאוחדת תחת שלטון אנושי אחד
הריבונות והאימפריה מתאחדים, הנישואים בין שני הבנים של שני הגופים הגלקטיים הענקיים מסמלים את האיחוד. זאת על אף נסיונות חבלה מטעם הטרמינל.
טיסת המריה סלסטיה. עם פיתוחם של שערי מעבר מיידי, אין עוד צורך בספינות חלל, ועל כן בונים ספינת חלל מיוחדת שתערוך את "הטיסה האחרונה" באופן טקסי. היא נקראת על שם ספינה עתיקה שנעלמה במהלך גל ההתיישבות הראשון, ועושה מסע בן כמה שנים לאורך הגלקסיה, מקצה אחד לשני.

למבולבלים, כל כותרת היא תקופה, כל שורה מתחת לתקופה היא אירוע באותו תקופה, וכל סצנה היא התרחשות בתוך האירוע שלפניה. ההיסטוריה מוצגת כאן באופן כרונולוגי, אבל היא נבנתה באופן אחר לגמרי – הנסיכה קגויה נוצרה כדרך אגב במהלך הסצנה על מוג'מבו, אבל עקב יכולתם של המשתתפים להוסיף דברים היכן שהם רוצים, אפשר היה לפתח בקלות אירועים נוספים בהם השתתפה או עליהם השפיעה.

משחק מומלץ. תפסו אותי באייקון, ובואו נשחק – לא צריך שום דבר חוץ מקצת נייר.

4 Comments on “מיקרוסקופ – יציאת האנושות לחלל

  1. דחפתם כאן הרבה מאוד היסטוריה בשעתיים.

    אני מבין שקודם כתבתם את "טיסת המרי סלסטיה" של עידן האימפריה ורק אחר כך את "אובדנה של המרי סלסט" בעידן הדור הנעלם? 

    מה היו המורשות בהיסטוריה הזו?  

    • דווקא עשיתי את המרי סלסט (בעידן הנעלם) ראשונה, ואחרי שאורי השתמש בה כדי להרוס את ירושלים החדשה, רציתי להוסיף איזה משהו חיובי להיסטוריה המדכאת שלנו, אז עשיתי משהו מעודד בסוף, דווקא בכוונה עם השם הזה.
      אני כבר לא זוכר את המורשות… הספקנו ליצור רק שתיים, בכל מקרה.

  2. וואו,זה נשמע משחק ממש ממש אדיר.יש סיכוי שתעשה משחק היכרות בעוד הזדמנות?או אולי בפורום?

השארת תגובה