אודות השמיים שנפלו

כשהשמיים נפלו, הם התרסקו על הקרקע ונשברו לאלפי רסיסים. חלקם גדולים כמו קרחונים, נטועים מאות מטרים לתוך הקרקע ומתנשאים מאות מטרים לאוויר. אחרים גדולים כאדם, והקטנים ביותר לא מתחרים אפילו בציפורן. רוב הרסיסים הקטנים נשחקו מזמן בידי הרוחות, ורק הגדולים יותר נותרו, מנקדים את הארץ לצד הסלעים. אנחנו חיים בעולם של קריסטלים שבורים, כמו שיניים הבוקעות מהקרקע.

לשמיים יש תכונות מוזרות רבות, שעוד לא הבנו את כולן. הם מוליכים חשמל באופן נפלא, ומחזירים אור באופן כמעט מושלם. מים זורמים על פניהם אפילו כלפי מעלה. אולי ככה המים היו מגיעים לכיפת השמיים לפני שנפלו כגשם. היום, אנחנו מוצאים מים במקומות בהם הקריסטלים הגדולים מעלים אותם ממעמקי האדמה, במעינות. יש מעינות בכל מקום.

כשהשמיים נפלו, השמש היתה רגעים לפני שקיעה. היא נפלה רחוק במערב, עדיין שולחת אור בן-ערביים שמציף את העולם. מספרים שבמערב, בארצות השמש, האור חזק הרבה יותר, והחום הבלתי פוסק יצר ביצות וג"ונגלים, מדבריות ודיונות.

במזרח נפלו הכוכבים, וגם אצלנו נפלו כמה. כל כוכב לא גדול יותר מאבן קטנה, אבל מספק המון אנרגיה. בעיירה שלנו משתמשים בכוכב גדול במיוחד כדי לספק חשמל ותאורה לכל הבתים. יש מקומות בהם משתמשים בקיטור, אבל זה בזבזני, המים הולכים לאיבוד.
הרחק במזרח יש את ארצות הלילה, שם תמיד חשוך. אומרים שלפני הנפילה היתה שם אימפריה גדולה, ושום דבר לא נשאר ממנה היום. ציידי אוצרות לפעמים יוצאים משם, אבל מי שמעז לצאת אל מעבר לרכס הלילה, לא חוזר. כשעומדים על הרכס אפשר לראות אלפי-אלפי כוכבים נוצצים פרושים מזרחה על הארץ החשוכה. אומרים שככה פעם נראו השמיים בלילה. לפעמים אחד הכוכבים זז. הם לא יכולים לזוז בכוחות עצמם. אנחנו לא נכנסים לארצות הלילה.

שימושים נוספים
אני רוצה לתת אווירה כמו-סטימפאנק, אבל ללא הסטימפאנק. יש ז"אנר שלם של משחקי תפקידים יפניים עם האסתטיקה הזו. יש צינורות ומני contraptions עם גלגלים ומשקולות וכן הלאה, והטכנולוגיה מבוססת על מקורות אנרגיה כדוגמת הכוכבים, ומני מגברים או עדשות שעשויים מהקריסטלים, שאני חושב שאולי פשוט יקראו להם "שמיים". השמיים פזורים בכל עבר, אני רואה שיש לך אקדח אנרגיה מחוזק-שמיים, תביא את חתיכת השמיים הזאת משם.
המשחק בפועל ישים דגש על גילוי ארצות ומסעות, ולכן צריך כל מני ממלכות וישובים מוזרים שהדמויות ימצאו במהלך המסע. אין ממש יחסים בין-לאומיים, ומעטים יודעים על המתרחש בעולם מעבר לארצות שלגבולם. וגם כן, כל "ארץ" היא איזה שלושה ישובים של כמה אלפי אנשים, עם יוצאי דופן כדוגמת ערי מדינה בנות עשרות אלפים עם טכנולוגיה מתקדמת יחסית. כל מקום צריך אווירה וטכנולוגיה יחודיים.

11 Comments on “אודות השמיים שנפלו

  1. מאוד מזכיר את Trigun מבחינת תפיסת העולם (רק להחליף את האוירה של המערב הפרוע בטויסט של Steam punk).
    יאללה, תכריז על תחרות, שכל אחד יתן תיאור של מדינה ושתי plot Hooks, תפרסם את כולם ויש לך עולם מערכה מגניב.

  2. רגע, אז אין מחזור יום-לילה? אז איך מחלקים את הזמן? משמרות, שעונים ענקיים וזרחניים, צבי ים מעופפים שאומרים לאנשים ללכת לישון?

  3. נכון, אין מחזורי יום ולילה. אני מניח שמחלקים את הזמן בדרכים שונות במקומות שונים, לפי כל הדברים שהצעת – ועוד!

  4. כמה נדירות אתה רואה את פיסות השמיים האלה? משהו ששווה לשדוד עבורו מישהו? להרוג מישהו? האם תהיה "בהלה לשמיים" כמו שהיתה בהלה לזהב במערב הפרוע? האם יפתחו מלחמות כדי לשלוט בעמק מלא שמיים?

  5. פיסות השמיים מפוזרות כמו קקי של יונים, בכל מקום בערך. אבל בהחלט יש דרישה לסוגים מסוימים של שמיים – למשל, חתיכות גדולות יותר, או בצורות מסוימות. אולי אין טכנולוגיה שמאפשרת לשייף שמיים, אז חייבים להשתמש בצורות שניתן להשיג, אז שמיים בצורות וגדלים מסוימים הנדרשים לשימושים מסויימים נחשבים לנדירים ויוקרתיים יותר.
    בהחלט יתכן שהדמויות יגיעו לאיזה מקום עם "בהלה לשמיים". אולי בעצם בהלה לכוכבים – אולי במקום הזה נפלה מערכת כוכבים מפורסמת וחשובה, ולכוכבים שבה יש תכונות מיוחדות כלשהן, ואז כולם רבים על המקום.

  6. איכשהו אני רואה שימוש במגדל ג"נגה בשביל קטעים שחייבים להסתכל בהם למעלה.
    בכלל המערכה הזו דורשת שיטה פשוטה כמו GURPS

השארת תגובה