תוספי הכרום שלי

מאז שפיירפוקס עודכן ל-4 והחליט להתחיל לקרוס, הועברתי (בידי דרישות קהילת הפייסבוק) לכרום. ואינני מביט עוד לאחור!!

הבעיה העיקרית שלי היתה ה-google toolbar, שלא קיים בכרום למה זה לא קיים בכרום ישמור ישו. הייתי משתמש בו ללא סוף, בעיקר בכלי הסימניות הנהדר, שמאפשר לשמור את כל הסימניות שלך בענן האינטרנטי במקום על המחשב. ככה אפשר לגשת אליהן מכל מקום, וזה נוח במידה מטרפת. לכן, עם המעבר לכרום, היה ברור שעלי למצוא תוסף שיאפשר לי לחקות את אותו פיצ"ר, וגם את היכולת לחפש באתרים שונים בלחיצת כפתור אחת.

ראשית, שמחתי לגלות שאפשר לחפש מתוך שורת הכתובת של כרום בכל מנוע חיפוש שאתה רוצה. אומנם כפתור אין (בעסה), אבל אפשר להכניס קידוד פשוט. למשל, אפשר להגיד שלחיצת wa ואז רווח או טאב, יהפוך את שורת הכתובת לחיפוש בוואלה. כך עשיתי לשניים-שלושה האתרים בהם אני מחפש הכי הרבה. בגוגל טולבאר פשוט היה כפתור. למה פה אין כפתור. למה אין גוגל טולבאר.

שנית, אני חושד שמערכת הסימניות של גוגל כרום כבר קשורה אוטומטית לסימניות הרשת שלי, בעצם כך שחיברתי את הכרום לסינכרון עם שם המשתמש הגוגלי שלי.  זהו רק חשד בינתיים, מישהו יכול לאשש אותו? זה ישמח אותי ללא סוף, כי התקשתי למצוא תוסף שיעשה את זה בשבילי.

…אבל רק התקשתי, לא נכשלתי. הוהו! מצאתי תוסף שכזה. ולהלן התוספים שיש לי כרגע:

Chrome Toolbox – אני לא בטוח מה הוא עושה. כל מני דברים קטנים שונים. סביר להניח ששוכנעתי שחשוב להתקין אותו, כי אני מאוד קפדן לגבי ניקיון עמוד התוספים שלי.

Docs PDF/PowerPoint Viewer – כי התחלתי להשתמש הרבה ב-google docs, ולא היה לי עניין לחפש קורא PDF אחר תוך-דפדפני.

Facebook Photo Zoom – זה לא פיצ"ר אוטומטי מפייסבוק בכל מקרה? אני בכלל צריך את זה? מה זה עושה כאן?

FeedSquares – חמוד, תצוגה ריבועית, צבעונית ומעניינת למראה של קורא ה-RSS של גוגל, שאני בכל מקרה משתמש בו הרבה. אני חושב שקצת יותר נוח להשתמש בו ולעבור במהירות על פריטים יחסית לקורא הרגיל.

Incredible StartPage – לא יודע אם אינקרדיבלי כנטען, אבל בהחלט מעניין. מציג את הטאבים שנסגרו (ואפשר לדפדף אחורה איזה 30), את הסימניות שאתה רוצה להציג, תמונת רקע נעימה לעין, ויש לו אפילו סוג של notepad. שזה נוח! אתה פותח טאב חדש, ופתאום מופיע מולך משהו שרצית לזכור מקודם. למשל, להעלות את הפוסט הזה.

RSS Subscription Extension – מאפשר רישום ל-RSS משורת הכתובת. אני עדיין מחפש את הקישורים בתוך העמוד, מתוך הרגל.

Secbrowsing – אמור לבדוק אם כל התוספים מעודכנים מדי כמה זמן. אבל אין שום עמוד הגדרות, אז אני לא ממש יודע אם זה בכלל עובד.

TabJump – מאפשר מעבר בין טאבים שקרובים באותו נושא, בין טאבים נפוצים, לנעול טאב, ולהעלות טאבים באוב. אבל נורא קשה לו לזהות שאני לוחץ עליו, אז אני חושב לעבור למנהל טאבים אחר. מישהו מכיר אחד טוב?

Shareaholic – תוסף שיתוף מצוין, שמאפשר לשתף ישירות לפייסבוק, סימניות גוגל (יאי!), evernote, קורא ה-RSS של גוגל, ג"ימייל וורדפרס. ועוד איזה מיליון, אבל אני משתמש באלו.

2 Comments on “תוספי הכרום שלי

  1. אצלי שועל-אש 4 עובד מצוין. אני מתוסכל מזה שאין No Script לכרום כך שאי אפשר לחסוםלאפשר סקריפטים סלקטיבית, או "רק להפעם".
    שועל-אש גם מסנכרן לך היום סימניות אוטומטית בין מחשבים, אבל אני משתמש ב- Xmarks שמאפשר סנכרון של הכל (סימניות, דפים פתוחים, ססמאות ומה לא) ם בין דפדפנים שונים(!)
     

השארת תגובה