עצות ארצ"ר

כידוע בכל חוצות העיר, לאחרונה לקחנו כלבה מ-SOS חיות בתל אביב. היא מקסימה, מעורבת עם רועה אוסטרלי (אם כי בטוח שיש בה משהו של ציידים) ובת שנה כנראה. היא גם מטורפת, כי כל הכלבים קצת מטורפים, ודסי ואני נשמח לעצות בעניינה, אם למישהו מהקוראים יש רעיונות.

היא מאוד אוהבת לשחק בנשיכות, בוודאי בגלל שהיא צעירה, אבל אנחנו מתקשים להבהיר לה שאותנו לא נושכים. אין לנו בעיה של ממש למנוע ממנה לנשוך דברים לא רצויים (היא מוותרת די בקלות), ויש לה מגוון צעצועים וכפכפים ישנים להתעסק איתם. יש לה המון אנרגיה, והיא אוהבת לשחק בערך כל שעה-שעתיים, והיא חברותית לאנשים באופן כללי. היא בהחלט מזהה אותנו כבעלים – וזה כנראה חלק מהקטע, היא חושבת שהיא משחקת איתנו בכיף פנאנים.

היא היתה כנראה כלבת רחוב בצעירותה, בגלל שבזמן שמוציאים אותה, היא הופכת לחיה אחרת לגמרי. כל דבר מעניין אותה, במיוחד פחי זבל וחתולים, אחריהם היא רודפת ככל שרק ניתן. היא רצה קדימה, מבית לבית, ומפחדת לעבור כבישים. האם יש רעיונות כיצד ניתן לגרום לה ללכת קצת יותר לאט, ולהיות קצת פחות לחוצה מהסביבה החיצונית?

3 Comments on “עצות ארצ"ר

  1. כלבים זווכרים טוב מאוד אירועים שקרו להם שהיו צעירים. למשל חבר שלי בטעות השפריץ על הכלבה שלו מים עם הצינור שהייתה גרועה ועד היום היא לא יוצאת החוצה שמשקים את הגינה.
    זה דווקא נחמד שהיא מפחדת לעבור כבישים, כי הכלב שלי תמיד רוצה לדעת מה יש מאחוריהם אז תמיד צריך להשיב אותו ולהחזיק את הרצוע. אם היא לא מפחדת מכלבים, נסה לקחת אותה לפעילות מהנה בחוץ, אני לוקח לגן מעיר למשל, יש שם מקום עם עשרות כלבים שישחקו אחד עם השני. ככל שהיא תהנה יותר בחוץ היא תפחד פחות.

  2. קל יותר לשלוט במהירות וכיוון התנועה של הכלב כאשר הוא קרוב אליך והרצועה היא כלפי מעלה. אם ארצ"ר מנסה לזנק למקום שאליו אתה לא רוצה שהא תפנה, עדיף למשוך את הרצועה כלפי מעלה מאשר בניגוד לכיוון התנועה שלה.
    מפחדת לעבור כבישים זה נהדר. זה אומר שהחיים שלה יהיו הרבה יותר בטוחים ושהחיים שלכם יהיו הרבה יותר רגועים. לפני חציית כביש אפשר לעצור ולהושיב אותהלעמוד ליד הכביש ולהרגיע אותה.

השארת תגובה