הטו את אוזניכם

הקשיבו לדברי, תושבי רומא!

היאספו, והביטו סביבכם! כיצד נפלו פלאות העיר, כיצד קרסה תהילת רומא! מכונסים אנו בבניין השוק המתפורר, בעוד מבנה הסנאט עבר זה מכבר למבנה משופץ וחדיש! לא עוד נישא את עול המיסים, בעוד קיסר מצייד ליגיון נוסף במדים יצוגיים! יש לשים סוף לבזבזנות, לראוותנות!

ראו! כבר הערב נתכנס בפאב גורדו ונדון בעסקי הספקנות. אל מול הדובר רועי צזנה, יתקיים הדיון הסוער! בירה להמונים! בייירההה להמווווניייים!! הכיצד תוכלו להדיר רגליכם משם? האם ליבכם איבד כל תחושה, כל רגש, בחצרות התענוגות המושחתות של העיר? והרי היה זה הספקן הגדול פירון מאליס, שאמר – "אולי"!

זועקים אתם כעת, "ערנוס פלביוס, הדורש אתה סגפנות! הקורא אתה להתנזרות! איננו כאותם בדהוויסטים מהמזרח, דרישות לנו!" ועל כך אענה, תענוגות הבשר הינן כאין וכאפס לעומת תענוגות הרוח! והספייס מארינז! וקינקט! ושאר משחקים, יהיו הם משחקי לוח או משחק X-Com מגניב בטירוף! בטירוף, אומר אני לכם! על כן, אל כנס המשחקיקון הגיעו, ביום שני הבא, וסוף סוף תדע נפשכם מנוח.

לא נמלא פינו מים! מלבד פעם אחת, ב-30 בינואר! מים וקצת סוכר! התאבדות המונית למרגלות פסלו של קיסר בהיכל המשפט! אם לא נוכל לקבל את דרישותינו לחיים ראויים ומוסריים, הרי שאין ראוי שנחיה כלל! וגם אין זה מוסרי!

מלבד זאת, סבורני כי יש להחריב את קרתגו.

השארת תגובה