השקת מאנקי טיים והמשחקיקון

ראשית, חדשות:

מאנקי טיים היא חברה חדשה, המוציאה לאור הישראלית של מבוכים ודרקונים, והמפיצה של משחקי פנטזיה שולחניים כדוגמת מנצ""קין, משחק הקלפים וההרפתקה של WoW, וכן הלאה משחקי סטיב ג""קסון, FFG, ומעבר לכך. אני לא בדיוק עובד בה, אבל אולי אתחיל בעתיד, ובינתיים אני עוזר תפעולי לעמוד הפייסבוק החדש שלה, שהוא גם החנות הוירטואלית שלה כרגע. אני מחבב את השימוש בפייסבוק, זה מאפשר ללקוחות להגיע באופן ישיר ולשאול שאלות או ולמצוא תמיכה בענייני חוקים.

התחלנו (הא, רואים? כבר גוף רבים) עם תחרות לאיור דמויות – כל החבורה מתארת את הדמויות שלהם בקצרה, והקבוצה עם התיאורים הכי מעניינים לדעתנו תזכה בכך שאביב תצייר להם את החבורה, באופן דומה למה שהיא עשתה לתפוז הסגול שלנו. שווה לאללה, לדעתי, ובאמת מסוג הדברים שאתה לא יכול לקבל בדרך אחרת.

שנית, משחקיקון:

המשחקיה מארגנת ערב משחקים לכבוד 100 תוכניות משחקיה. (אני גם יודע שמתוכנן שינוי פורמט מעניין, שאולי יצא לפועל ביחד עם הפרק ה-100 בערך). לערב המשחקים הזה אביא כל מני דברים, ואולי תהיה שם הדגמה של Warhammer Fantasy, אבל העיקר מבחינתי הוא משחק הניסוי שאני עורך עם שיטת משחק חדשה שאני יוצר המבוססת על X-com. מי שלא מכיר את X-com, ובכן, חפשו בגוגל, כי ממש מומלץ, אבל המשחק הזה לא בשבילכם. לפחות בגרסת הניסוי הראשונית הזו, הוא מיועד רק למי שכבר מכיר.

זהו מעין משחק אסטרטגיה עם אלמנטים של תפקידים. כלומר, עיקר המשחק נוגע לתפעול הארגון: איזה טכנולוגיות לחקור, איזה בניינים לבנות בבסיס, האם למכור ציוד חייזרי או לאמן חיילים חדשים, וכו"". כל העניין הזה, ובעיקר התקציב, מנוהל במנגנון חדשני שאמור להיות כיפי, ובכלל לא לכלול חיבור וחיסור מספרים.
יש דגש גדול על המשימות, בהן כל שחקן שולט בצוות של שלושה איש. המכאניקה מתבססת בגדול על זו של מו"ד 4, כי היא בסיס פשוט, ומוסיפה אלמנטים מוכרים מ-X-com כדי ליצור תחושה דומה. הקטע העיקרי הוא, שמחוץ למשימות השחקנים מגלמים חברי מועצה בארגון (לכן הם קובעים מה יתרחש ברמה הגבוהה), ויש גם אלמנט סיפורי מרכזי, שמוביל עלילה של ממש. כלומר, בהחלט יש בזה גם משחק תפקידים, אם כי זהו אינו הדגש.

מאחר ויהיו רק 3-4 שעות בערב המשחקים עצמו, אני ארצה להתחיל את המשחק במייל בין השחקנים, כשבוע לפני ערב המשחקים.

המעוניינים מוזמנים לשלוח אלי מייל או להשאיר כאן הודעה. אפשר גם להירשם דרך ההרשמה למשחקיקון, כשהיא תפתח מתישהו בהמשך. אני מזכיר שזה מיועד לחובבי X-com בלבד, ומבחינת ציפיות, להיות מוכנים לדגש רב על אסטרטגיה וטקטיקה, לא גילום דמות.

1 Comment on “השקת מאנקי טיים והמשחקיקון

השארת תגובה