סיקור משחקים ודמויות

אחרי מה שכתב ספקטקולר, המגיב הראשון לפוסט הקודם, ישבתי וחשבתי. בדרך כלל, נורא לא מעניין אותי לקרוא תיאורי משחקים או דמויות של שחקנים אחרים, כי כל מה שמעניין במשחקי תפקידים זה שזה קורה לך. אבל, כאמור, ישבתי וחשבתי על זה עוד, כי הרי כמי שכותב לאינטרנט כבר המון זמן, הלקח החשוב ביותר (מעבר ל-"כתוב מעט, אין להם כוח לקרוא הרבה"), הוא שהתוכן כמעט לא רלוונטי, הסגנון הוא שיקבע את רמת העניין. מחשבה נוספת היתה שזה בעצם יהיה לי נחמד לכתוב על משחקים ודמויות. ואם זה נחמד לי, זה יתבצע.

הלאה, אל חיק החלל השחור והנורא, וכולם מתים
בשישי הקרוב אתחיל לשחק את מקאריוס, בן למשפחת נווטים באימפריום של Warhammer 40,000, מערכה גותית קודרת על עתיד גותי וקודר, שמתומצתת היטב בסלוגן המלווה אותה כבר עשרות שנים: In the grim dark future, there is only war.

על סיפון "נושאת הבשורה", ספינת חלל באורך של מעל קילומטר שעל סיפונה 25 אלף אנשי צוות בורים וחדורי אמונה, יוצאים מקאריוס ושאר בעלי האחריות הפיקודית לחקור את מרחב קורונוס, המצוי מחוץ לתחומי האימפריה. מראות של שחיתות וכפירה ממתינים להם, אך כשם שכוחו המוטנטי מאפשר למקאריוס להשיט את "נושאת הבשורה" בתוך האימטריום המבעית אשר מחוץ לחלל הרגיל, כך אמונתו החזקה בצדקת הקיסר ורצונו הבלתי מתפשר להביא תהילה לביתו הדועך יאפשרו לו להתגבר על כל קושי, החל בחייזרים שנואים וכלה בשדים עצמם, ימח שמם. ואומנם כוחו ואמונתו כבר הכשילו אותו פעם אחת וקטלנית בעברו, אך לא עוד. לא עוד.

בקצרה: היקום של WH40K מורכב להפליא, מלא בפרטים ובהמון פוטנציאל למשחק קודר ומגניב. הוא הומצא כמשחק מיניאטורות, התפתח לאורך המון זמן, ולאחרונה הומר למספר משחקי תפקידים. אנחנו נשחק ב- Rogue Trader, המשחק של חקר החלל והמסתורין, בו יוצאים הסוחרים הנועזים אל מחוץ לגבולות האימפריה, כדי להגדיל את יוקרתה, ואת יוקרתם.
השיטה מורכבת למדי, ומבוססת על ק%, כשאתה מנסה להוציא מתחת לתכונה או מיומנות המגולגלת. זה בדרך כלל לא קל. יש מגוון רחב של כלי נשק וחפצים, והמון-המון מיומנויות, והמנחה יריץ לנו את אחת ההרפתקאות המוכנות + שינויים קלים. אני קצת מודאג מעניין המיומנויות: למשל, השקעתי ולקחתי הבנה בשפה הסודית של נווטים. איך זה יהיה רלוונטי בהרפתקאות? עם זאת, מאחר והרפתקאות יכולות להיות גם "לכו וטפלו בהתיישבות המחודשת במערכת השמש הזו", נראה שזו שיטה בקנה מידה מאוד גדול, אז יש הזדמנות ליותר מיומנויות להתבטא.

הדבר המגניב ביותר בשיטה
זה האופן שבו יוצרים דמות. יש מן טבלה כזו, שבראשה עולמות הבית האפשריים, ובתחתיתה המקצועות האפשריים. מתחילים באחד הצדדים ועולים או יורדים לאורך מספר שורות, המייצגות אירועים שקרו לדמות, את הילדות שלה, את מטרתה בחיים, מה דחף אותה לקצה הגלקסיה, וכו", וככה נוצר לך סיפור רקע ואישיות באופן מגניב וקונסיסטנטי (אתה לא יכול לבחור מה שבא לך, חייב לבחור רק מהאפשרויות שמעל או מתחת לבחירה הקודמת), ועם השפעות מכאניות.

מקאריוס יצא דומה מעט לרייסטלין, עם גישה מתנשאת ורקב גופני שמקשה עליו לנוע (פפפט, מוטציות). יש בו מעט מהאופי של רופא-אליל מסתורי, שמלחש נבואות קודרות ונראה שהוא יודע יותר מכפי שניתן לדעת, זאת עקב העין השלישית וכוחותיה התמוהים המאפשרים לראות ולהשפיע על הוורפ, המרחב העל-טבעי שמעבר לחלל. הוא צלף מעולה, ולא מעל רמאות והתנכלות, אם כי רק כאשר הוא פועל מול נוולים שפלים שאינם ראויים לכבודו. וכבודו מאוד חשוב לו, ללא ספק, שכן הוא יצא להשיב את התהילה האבודה של בית זאנתאי – במרחב קורונוס ימצא את האמצעים, ובעזרת נחישותו יעצבם לכדי עתיד מזהיר לביתו!

אעדכן אחרי הפגישה הראשונה. עדכונים נוספים לעתיד הקרוב: מערכת התפוז הסגול, מחשבות על Savage Worlds והדמות היחידה שיצא לי לשחק מזה חודשים (דוק גולד, מהנדס ורופא בשירות המלכה!), ועוד שירים מטופשים.

5 Comments on “סיקור משחקים ודמויות

  1. זה בדיוק מה שהתכוונתי!
    אה, ואגב. אחרי שהגבת לי בפוסט הקודם, אני כתבתי עוד תגובה. שמשום מה לא נשלחה מעולם (ואני הייתי בטוח שאתה לא עונה לי).
    בקצרה, כתבתי בא שלשמוע מה קרה לך בפעם הקודמת שנלחמת נגד שני אורקים זה לא מה שהתכוונתי, אלא שתכתוב דברים כאלה, דמויות (מעניינות, כן?), שיטות (מעניינות, כן?), חדשות (…כן?).
     
    אני חושב שהצלחת, ואני שמח שהפוסט הזה יצא.

  2. מצאתי את ההודעה שנעלמה, היא נקלטה כספאם בטעות. אני לא מבין את ההדגשות ששמת, מה זה אמור להגיד?
    ראה את תגובתי אליך בפוסט הקודם.

  3. הדרך בה יוצרים דמויות בשיטה אכן נשמעת מגניבה אבל גם קצת מגבילה (יצא לי חרוז D: ), אני מבין שזה הכרחי פחות או יותר והכל, אבל…

    נהנתי ^^

השארת תגובה