חדשות משחקים מהעולם

קצת חדשות מהעולם הגדול, אי שם מעבר לגבולות ארצנו הזעירה (הנתונים מאתר ICV2).

חברת Wizards of the Coast שמוציאה את מו"ד לאור, מציעה לקראת עונת החגים מארז מהודר הכולל את ספר החוקים לשחקן 1+2 של מו"ד 4, במחיר 34.95$, שזה בעצם 2 במחיר 1. בנוסף, יש במארז קוד ייחודי המעניק לרוכש הנחה של 12$ לאתר ה- D&D-Insider, שהוא אתר המו"ד של החברה.

סקירה קצרה על המשחקים הנמכרים ביותר בשוק האמריקאי? יאללה.

לחנויות התחביב, בתחום ה-TCG, כלומר משחקי איסוף (ולא רק קלפים, תתפלאו), 10 המובילים הם:
MAGIC CCG (מפתיע), אחריו YUGIOH CCG (שוב, מפתיע). במקום השלישי משחק המיניאטורות של מו"ד (קצת מפתיע), במקום הרביעי NARUTO CCG (שלא קיים בכלל בארץ), חמישי HEROCLIX (שזה באמת מפתיע. מדובר בחברה ומוצר שלא היו קיימים בשוק מעל לשנה עקב נפילת WIZKIDS. החברה נרכשה כולל עיצוב המהדורה האחרונה שלא יצאה לאור טרם קריסת החברה, ושוחררה לבסוף לפני חודשיים ע"י הבעלים החדשים. החדשות הטובות – המשחק חוזר לארץ במהדורה הבאה שלו, ביבוא של כוכבי כסף). מקום שישי ברשימה LEGEND OF THE 5 RINGS של חברת AEG אשר משקמת את עצמה בשנים האחרונות כחברת משחקי קלפים ולוח, במקום חברת משחקי תפקידים כפי שהייתה בעבר. מקום שביעי WORLD OF WARCRAFT TCG, שיורד במכירות שלו. מקום 8 MONSTERPOCALYPS של פרייבטיר פרס, שבכלל התחילו כחברת מיניאטורות. מקום 9 שמור למשחק הקלפים של פוקימון (שיש לו קהל מעריצים קטן בארץ) ומקום עשירי משחק המיניאטורות של STAR WARS, מסיבות שממש לא מובנות לי אישית.
ניתן להבחין שחברת WIZARDS OF THE COATS שולטת ברשימה עם 3 מתוך 10 להיטים.

לתחום ה-Mass Market, כלומר חנויות שאינן מתמחות (כמו טקטיקה שלנו), אלא חנויות צעצועים ומשחקים כלליות, ובשוק האמריקאי זה כולל גם חנויות כלבו, הטבלה מציגה תמונה קצת שונה: פוקימון ויוגיהו מקום ראשון ושני (בהתאמה). מג"יק תופס רק את המקום השלישי. נארוטו במקום הרביעי ובמקום החמישי נמצא CHAOTIC TCG שכלל לא הצליח להתברג בעשיריה של חנויות התחביב, וגם מקרטע בארץ.

סקירת מכירות משחקי הקלפים, הלוח והמשפחה לרבעון ה-3 בארה"ב (לחנויות התחביב) מעלה את הנתונים הבאים:

1.  SETTLERS OF CATAN – מסתבר שלא נס ליחו.
2.  DOMINION
CARCASSONNE .3
TICKET TO RIDE  4 – רכבות. נו, שיהיה.4
5.  MUNCHKIN – האמת, הפתיע אותי קצת.
6.  SMALL WORLD
PANDEMIC .7 – אני מודה, משחק חביב.
8. BANG! – מן ורסיה מערבונית של מנצ"קין, שמאד קשורה בתרבות האמריקאית.
9. RACE FOR THE GALAXY
AGRICOLA 10

טבלה מוזרה קצת, האמת. MAYFAIR אמורה להיות הגדולה מבין החברות המופיעות כאן (קטאן), אבל יש לה רק משחק אחד. ריו גרנדה מככבת עם 3 משחקים (דומיניון, קרקסון, מרוץ לגלקסיה), ו-ZMAN הולכת ומתחזקת כל הזמן (פנדמיק, אגריקולה). זו בהחלט הייתה השנה של ZMAN.

למרות שזה תחום די חלש בארץ, הנשלט לחלוטין ע"י מו"ד, להלן 5 המובילים בתחום משחקי התפקידים בארה"ב:

  1. D&D
  2. PATHFINDER
  3. WORLD OF DARKNESS
  4. SONG OF ICE AND FIRE
  5. SHADOWRUN

זהו, ככה טעימה על קצה המזלג מה קורה שם, לעומת מה שקורה כאן.

1 Comment on “חדשות משחקים מהעולם

השארת תגובה