"השמש השחורה" חוזר!

החדשות הגדולות של כנס ג"ן-קון: עולם "השמש השחורה", אחד מהמעניינים והמגניבים של AD&D, יהיה עולם המערכה הבא שמוציאים וויזארדס, ב-2010. באופן הולם, הוא יצא כמה חודשים אחרים הסל"ש 3, שיציג מחדש את המקצועות הפסיוניים – שהינם בולטים במיוחד בעולם של השמש השחורה.

בעולם השמש השחורה, קסם מאגי נובע מכוח החיים של הסביבה – כשמטילים לחשים רבי עוצמה, צמחים קמלים ואנשים מתים. מאות שנים של ניצול בלתי נשלט, ואסון מאגי אדיר, הפכו את רוב העולם לשממה מדברית נוראית, שמלאה בשבטים ברבריים, בני מחצית קניבלים, גמלי-שלמה ענקיים פסיוניים, ועוד כל מני כיף שכאלה. אה, וכל האלים מתים.

אם לשפוט מהאופן בו אברון וממלכות נשכחות יצאו, כנראה שנראה מחדש את הגזעים הקלאסיים של העולם, טרי-קירין וחצאי-גמדים, ומקצוע חדש אחד, כנראה הגלדיאטור. אמורים להיות גם שינויים מכאניים חדשניים כלשהם, עליהם עדיין לא נאמר דבר.

ספרים נוספים שיצאו במהלך השנה הקרובה: Plane Below ו-Plane Above, ספרי הרחבה ייעודיים לכבשן היסודות והים האסטרלי; Demonomicon, ספר הרחבה למני שדים; מדריך אסטרטגיה לשחקן, Underdark, וסדרה של הרחבות קצרות (32 עמודים) על מיקומים מעניינים וגזעים קיימים.

בנוסף תצא הרחבה שגם עומדת בפני עצמה ל-Three Dragon Ante, משחק הקלפים המשובח; גרסאות תלת-מימדיות של Dungeon Tiles; ומשחק לוח שיתופי המבוסס על רייבנלופט!

5 Comments on “"השמש השחורה" חוזר!

  1. סדרת הספרים "שמש שחורה עולה" מתרחשת בעולם הזה? אף פעם לא קראתי אותה, רק ראיתי אותה בספרייה והשם נשמע דומה…

  2. אלה חדשות מעולות!
    לא הספקתי לקנות את ספר המערכה של "השמש השחורה" בטד"י בשנות התשעים, אז אולי אני אצליח עכשיו…
    בדיוק ראיתי מישהו קונה את "חמישיית הצבעים" של השמש השחורה בעברית בכמעט 500 ש"ח בינשוף…
    נקווה רק שוויזארדס יעשו צדק עם העולם ולא יהרסו אותו.

  3. קודם כל, למה מיצוב תרגו את זה כ"שמש שחורה" ולא "שמש אפלה"?
    ובכלל, בתור אחד שיש לו את שתי קופסאות הבסיס של העולם הזה ממו"דמ, כשאני חושב על זה, לא זכור שמסבירים מה אפל בשמש…
    אז מצד אחד שמחה על החידוש (אם יעשו את כוחות הפסי דומים למה שמתואר בספרים), מצד שני אכזבה שזה לא spelljammer….אולי החבר"ה של savage worlds יעשו הסבה לעולם ה"מסע בין חייזרים" ההוא?

    • הממ, אז אתה חושב שיותר אנשים יקנו עולם מערכה שאין שום קשר בינו לבין הפנטזיה שהם מכירים, ולא עולם מערכה קלאסי ומוכר? תראה איך זה עבד עם שחר האדמה…
      אל תשכח שהשיקול הראשון כשבאים לבחון תרגום הוא, האם בכלל יש לזה קהל? במקרה של השמש השחורה, התשובה היא בפירוש לא.

השארת תגובה